Skip to main content

hee,

Nou ja ik weet niet zo goed wat ik moet doen maar i feel heartbroken terwijl hij niet eens mijn hart heeft gebroken maar goed ik ben verliefd op de broer van een vriendin van mij. Die vriendin en dus haar broer zitten bij op scouting en hij is 17, ik 15 (maar leeftijd vind ik niet echt een probleem) Het ding is straks na de zomervakantie zit die jongen niet meer bij mij op de groep en zal ik hem dus niet meer echt spreken dus ik heb dus nog maar een paar vrijdagavonden en een zomerkamp om een move te maken maar het ding is ik klap gewoon helemaal dicht als ik bij hem ben (uberhaupt heel snel als ik in een groep ben) maar ik weet gewoon niet zo goed hoe ik met hem een gesprek moet aangaan, want we gaan zeg maar wel met elkaar om enzo (want ik ga met zijn zusje om) maar we wisselen niet echt woorden met elkaar. Nu verstrijken weken dat ik niks tegen hem zeg op een opkomst maar de tijd tikt want ja volgend jaar is hij weg. Dus heeft er misschien iemand tips ofzo?

Ik denk dat je eerst moet afwegen of het überhaupt wel een goed idee is om een move te maken:

  1. Het is de broer van je vriendin. Denk je dat zij het op prijs zal stellen als jij iets met haar broer neemt? Ik denk het niet. Draai het anders eens om: hoe zou jij het vinden als een vriendin een relatie neemt met jouw broer?
  2. Tuurlijk is 15 en 17 niet dramatisch maar sommigen vinden dat wel veel. Je geeft aan dat jij het geen probleem vindt (dat lijkt me vrij logisch als je een crush op hem heb 😉 ), maar hoe denkt hij daarover?

Allereerst denk ik zo van ja je leeft maar een keer dus waarom niet, en ik denk dat hij mij niet per se ziet als de vriendin van zijn zusje (natuurlijk wel een beetje) maar gewoon als mijzelf zeg maar omdat we gewoon met elkaar omgaan op scouting enzo, en ja qua leeftijd ik heb geen idee hoe hij daar over denkt, ik word wel binnenkort 16 dus leeftijd verschil is echt niet zo groot


Het maakt echt geen klap uit dat jij zijn zus kent. Waarom moet zij dat ‘goed’ vinden - waarom moet zij er sowieso iets van vinden?   Er is geen wet die zegt dat haar broer alleen maar relaties mag met mensen die zij niet kent.

Een groter probleem is dat jij die jongen niet kent. Totaal niet. Je wisselt geen woord met hem, je praat niet met hem, je kent hem niet.

Je bent niet verliefd op die jongen. Je bent verliefd op een beeld van hem dat je zelf gemaakt hebt. In dat beeld is hij leuk, lief en aardig. Maar je bent verliefd op die droom, niet op hem.


Het maakt echt geen klap uit dat jij zijn zus kent. Waarom moet zij dat ‘goed’ vinden - waarom moet zij er sowieso iets van vinden?   Er is geen wet die zegt dat haar broer alleen maar relaties mag met mensen die zij niet kent.

Tuurlijk maakt dat wel uit, weet je hoe awkward het is als jij daar rondloopt als de vriendin van de broer ipv een vriendin van de vriendin? Ik heb het niet over een wet, maar over rationeel nadenken… je vriendschap sterft dan gewoon af.


Het maakt echt geen klap uit dat jij zijn zus kent. Waarom moet zij dat ‘goed’ vinden - waarom moet zij er sowieso iets van vinden?   Er is geen wet die zegt dat haar broer alleen maar relaties mag met mensen die zij niet kent.

Een groter probleem is dat jij die jongen niet kent. Totaal niet. Je wisselt geen woord met hem, je praat niet met hem, je kent hem niet.

Je bent niet verliefd op die jongen. Je bent verliefd op een beeld van hem dat je zelf gemaakt hebt. In dat beeld is hij leuk, lief en aardig. Maar je bent verliefd op die droom, niet op hem.

ja oke je hebt een punt maar ik praat niet persoonlijk met hem maar ik zie wel hoe hij met anderen omgaat en hoe hij is op scouting enzo. Maar ik weet gewoon niet zo goed hoe ik een gesprek met hem moet aan gaan want meestal dan hebben we zeg maar een gesprek in een groepje dan praat ik niet echt met hem maar gewoon in het groepsgesprek als je snapt wat ik bedoel. Maar ik weet niet zo goed hoe ik een gesprek echt met hem moet aan gaan en waar ik het over moet hebben


Tuurlijk maakt dat wel uit, weet je hoe awkward het is als jij daar rondloopt als de vriendin van de broer ipv een vriendin van de vriendin? Ik heb het niet over een wet, maar over rationeel nadenken… je vriendschap sterft dan gewoon af.

ja oke maar ik denk dat het ook wel verschillend per persoon is want ik ken die vriendin al echt heel lang en ik denk echt oprecht dat het onze vriendschap niet heel erg zal veranderen.


Heey,

Op scouting doe je veel dingen samen, dus ik vermoed dat er echt wel gelegenheden zijn om elkaar te spreken. Volgens mij is er alleen een drempel(tje) waar je over heen moet.

Als je bij die vriendin thuis bent zou je hem misschien eens kunnen aanspreken. Of je spreekt af om met z'n drieën naar scouting te fietsen? Je hoeft ook niet gelijk te zeggen dat je hem leuk vind. Je zou eerst wat meer contact kunnen maken en een beetje ontdekken of je hem echt leuk vind.

Ik denk niet dat het je vriendschap hoeft te verpesten. Het kan juist heel mooi en gezellig zijn. Maar je moet er dan voor oppassen dat je niet je vriendin inruilt voor haar broer.

Groetjes,
Simply Me


Ik denk dat je eerst moet afwegen of het überhaupt wel een goed idee is om een move te maken:

  1. Het is de broer van je vriendin. Denk je dat zij het op prijs zal stellen als jij iets met haar broer neemt? Ik denk het niet. Draai het anders eens om: hoe zou jij het vinden als een vriendin een relatie neemt met jouw broer?
  2. Tuurlijk is 15 en 17 niet dramatisch maar sommigen vinden dat wel veel. Je geeft aan dat jij het geen probleem vindt (dat lijkt me vrij logisch als je een crush op hem heb 😉 ), maar hoe denkt hij daarover?

Wat zeg jij allemaal? Er zit maar twee jaar verschil tussen?! Ook zou ik het prima vinden als mijn vriendin verkering zou nemen met m’n broer. Als zij dan gelukkig zijn is dat toch alleen maar mooi? Maar misschien denkt niet iedereen zou als ik… Ik zou zeggen praat lekker veel met hem en maak zelf die eerste move! Je kan het! Als je het niet doet ga je spijt krijgen ;)


<333 alleen is het praten juist het probleem want ik weet gewoon niet zo goed waar ik het over moet hebben enzo


Heey,

Je kan beginnen met een gesprekje over algemene onderwerpen. Of bijvoorbeeld iets wat je op scouting hebt gedaan. Je kan het hebben over het weer, school, hobby's. Je kan het ook gewoon eens proberen. Ga dat gesprek aan en zie wat er uitkomt.

Groetjes,
Simply Me


Heyy,

Ik snap dat het soms moeilijk is om als eerste een gesprek te beginnen. Maar ik zou zeggen het is het proberen waard! Wat misschien wel kan helpen is je voorbereiden op het gesprek en bepaalde onderwerpen op voorhand te bedenken zodat het gesprek vlotter gaat.

Veel succes ;)


Reageer