Verliefd op docent. Zal ik het hem vertellen?

  • 7 September 2022
  • 6 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoii iedereen,

Ik ben een meisje van 15 jaar oud en ik zit in 4vwo. Ik had in de 2e klas een hele leuke bio leraar en het was vanuit mijn kant liefde op t eerste gezicht! Ik zat 24/7 aan hem te denken. Niet normaal. Natuurlijk wordt  de verliefdheid erger als we het over drugs en alcohol en seksuele voorlichting hebben. Ik was dus ook áltijd blij op school. In de 3e klas had ik hem niet meer en was ik van binnen heel verdrietig en een beetje depressief. Heeel af en toe kwam ik hem tegen en we hebben maar 2 keer een kort "babbeltje” gemaakt.

In de 2e klas kon je via een anoniem iets tegen hem iets zeggen wat je kwijt wilde of vragen stellen. Ik heb dat dus gedaan over mijn privé leven (dat ik zelfmoordpogingen heb gedaan, omdat ik in de 1e heel erg werd gepest. Weet niemand, behalve hij en jullie nu) en ik denk dat hij weet dat ik het was, want sinds dien doet hij ook anders tegen mij. Vragen of dat ik de 3e klas wel een beetje overleef en hoe het nou echt echt met mij gaat.

Nu ik in de 4e zit heb ik hem weer en ik was helemaal door het dolle heen!! Ik was gelijk weer smoorverliefd op hem (ook iedere keer als ik hem zag klopte mn hart 1000x sneller).

Ik heb heel de vakantie liggen te denken, van: als ik hem dadelijk heb als docent, zal ik het dan vertellen dat ik gevoelens heb of niet.. want het kan zijn dat hij mij daarna negeert of dat hij gwn aardig(er) doet.

Ik wil dus graag jullie advies. Ik wil heel graag dat hij het weet. Anders leef ik dadelijk niet in vrede als ik van school af ben. Maar hoe doe ik dat? Heeft iemand al ervaring ermee? Hoe pak ik het aan? Hij móet het gewoon weten.

Ik hoor graag jullie antwoorden :))

Groetjes!!

 


6 reacties

De vraag is wat wil je ermee bereiken als je het zegt? Hij gaat er 100% niks mee doen behalve misschien afstand nemen. 

Hi @Anoniempjeee_xxx ,

Dat is een lastige! Ik begrijp heel goed dat je graag je gevoelens wilt delen met je docent, maar zoals @Mimozegt moet je goed nadenken over de gevolgen die eraan kunnen hangen. Wanneer het écht goed voelt voor jou en je het per se kwijt moet dan raad ik het aan om gewoon 1 op 1 een gesprekje met hem te voeren. Aangezien het tegen de regels is dat een docent een relatie heeft met een leerling zal er helaas verder niets uit ontstaan en dat zal dan misschien ook nog wel aanbod komen.

Doe vooral wat goed voelt, maar blijf ook vooral een beetje realistisch ;). Veel succes en veel plezier voor komend schooljaar!!

Liefs, Junia

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

als ik jou was zou ik het niet vertellen, waarschijnlijk zal hij zich er alleen maar ongemakkelijk door voelen. Docenten hebben buiten school ook gewoon een leven en waarschijnlijk heeft hij een partner en misschien zelfs kinderen, misschien moet je je dat even realiseren. Je duwt hem best wel in een nare positie door je gevoelens te delen, want hij kan er niks mee. Straks verliest hij zijn baan, als je van hem houd kan ik me niet voorstellen dat je wil dat zoiets gebeurt. 
iedereen heeft wel eens een crush op een docent maar het lijkt mij het verstandigste als je hooguit een vriendschappelijke band met hem hebt. 

Reputatie 2
Badge

Hi @Junia.r2581 , @Mimo  en @kwakend1tje , Ik wil het hem graag vertellen, zodat mijn gevoelens misschien over gaan. Op internet heb ik gelezen dat dat ook bij veel mensen helpt. Ik weet dat hij single is en geen kinderen. Door het hem te vertellen wil ik het realistisch maken, want als ik hem vertel, gaan mijn gevoelens weg en zit ik dadelijk “normaal” in zijn lessen, ipv helemaal verliefd. Ik zat misschien ook te denken om hem een anoniem berichtje te sturen, zodat hij niet weet wie ik ben en ik het hem toch heb gezegd, zodat de lessen niet ongemakkelijk worden. Ik wil wel nog praatjes na de lessen met hem maken, zonder dat ik helemaal aan het blozen ben. Ik ga het sws nog niet in de eerste periode vertellen, want dat voelt nog te vroeg, maar ergen begin periode 3. 

Hi @Anoniempjeee_xxx ,

Klinkt alsof je er goed over na hebt gedacht! :) Helemaal prima, als ik jouw berichtje lees dan ben ik er zeker van overtuigd dat het helemaal goed komt! Zolang het voor jou goed voelt, vooral doen zou ik zeggen!

Heel veel succes lieverd! 

Liefs, Junia

Reputatie 2
Badge

Hi @Junia.r2581 , Super lief je reactie! Gisteren hadden we een festival op school (om het schooljaar mee te beginnen) en daar hadden we ook een dragqueen show. Was echt mega grappig. Sommige docenten waren dus dragqueen en ik ben met hem op de foto geweest!! Ik stond naast hem en ik had dus een arm om hem heen. Ik was helemaal happy! 

Super bedankt voor je reacties :)))

Reageer