Hoi, ik ben 17 jaar en ik zit in 6vwo. over een paar maanden word ik 18. En er gebeurt iets op school. Ik begin een beetje een crush te krijgen op mijn vrouwelijke Engels docent. T ding is volgensmij ziet ze mij ook wel zitten want t voelt echt alsof we elkaar begrijpen. Als ik 18 word is mijn plan om met haar een relatie te nemen als zij dat wilt. We hebben al een keer stiekem afgesproken bij haar thuis met haar kinderen, die kinderen waren heel aardig. Ik voelde echt een klik. Mijn vraag is, kan dit?
Hoi, ik ga dit even heel direct zeggen: wat zij doet is eigenlijk illegaal. Je gevoelens voor haar zijn tijdelijk, in principe kan je geen echte gevoelens voor iemand krijgen die je alleen les hoort te geven. Ik zou het eigenlijk melden, want ze moet eigenlijk ontslagen worden voor dit..
Ik zag net in je topic van een uur eerder dan deze dat je zei dat je in havo 5 zat en 16 was... Niet trollen…
Groetjes,
justGhast
Heyy,
Op zich een goed punt van je
Om toch een antwoord te geven op je vraag: Nee dit kan niet en dit is niet oké. Het is fijn dat je een goede klik hebt met je docent, maar ze is en blijft een leraar van jou en het verschil in machtsverhoudingen is niet goed.
Groetjess, ItsJustMe
Ik zag net in je topic van een uur eerder dan deze dat je zei dat je in havo 5 zat en 16 was... Niet trollen…
Groetjes,
justGhast
Dat komt omdat dat bericht was geschreven voor een vriend van mij, aangezien ik bekend ben met dit platform en een account heb schreef ik het voor hem. Dus mij meteen een troller noemen neem ik je kwalijk
Hey Christiaan,
Het komt wel vaker voor dat mensen verliefd worden op hun docent. Wanneer de leerling nog op school dit waar de docent werkt, is dit inderdaad illegaal voor de docent. Als je 18+ bent én afgestudeerd bent van die school, is het in wettelijk niet meer illegaal om iets te beginnen met die docent. Dus ja, het is toegestaan.
Maar wees wel voorzichtig. Zorg er wel voor dat jullie machtsverhouding gelijk zijn. Je hoeft haar dus niet altijd te gehoorzamen, in contrast tot nu, waar het nog wel moet.
Zelf raad ik je het niet aan, omdat je misschien gewent bent geraakt aan de huidige machtsverhouding zonder dat je er heel bewust van bent, en dat deze mogelijk niet zo snel zal veranderen, waardoor jullie machtsverhouding ongelijk blijft. Maar het zal je eigen keuze blijven.
Groetjes van mij
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.