Skip to main content
Vraag

verliefd op docent? help!

• October 27, 2024
  • 3 reacties
  • 321 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi hoi!

Ik heb hulp nodig, nou hier komt het! Ik ben 15 jaar en zit op de middelbare, ik heb voor 1 vak een docent die ik heel leuk vind, hij zit constant in mn hoofd en ik droom over hem (ik weet dat t raar klinkt) alleen hij is meerderjarig en ik niet hij heeft een vriendin en het is een docent natuurlijk maar toch heb ik t gevoel dat hij mij ook wel aardig vindt omdat in de les kijkt hij heel veel naar mij als ik en mijn vriendinnen aan het praten zijn en het is te luid dan spreekt hij nooit mij aan terwijl ik er net zo goed aan mee doe.

als ik een vraag heb komt hij bij mijn tafel en hurkt hij neer en gaat hij met zn armen op de tafel leunen soort van (dit doet hij bij iedereen) maar mij kijkt hij dan de hele tijd aan ook gaat hij af en toe over mij heen hangen en raakt hij me aan (niet op een vieze manier gewoon een een soort van met zijn armen omdat hij zo over me heen hangt en dat dat dan denk ik perongelijk gebeurd) dit zie ik hem niet doen bij andere.

hij is heel lief tegen mij (ook wel tegen andere) en ik wordt er gek van en ik wil het liefst altijd bij hem zijn, hij kijkt me ook altijd zo lief aan. 

ik heb nog nooit iemand zo oprecht leuk gevonden, ik merk dat ik vaak de aandacht van oudere jongens/mannen fijn vindt. Ik ben wel verliefd geweest op jongens van mijn leeftijd maar nog nooit zoals dit. 
ik weet dat dit niet kan maar ik weet miet wat ik moet doen! Help me out xx

3 reacties

Forum|alt.badge.img

Heyy, wat herken ik je verhaal, zeg! 

Om te beginnen, het is iig heel fijn dat je je ervan bewust bent dat iets met je docent hebben niet kan.  Maar ik snap je helemaal,  ik heb namelijk een tijdje terug ook zo’n docent gehad. Ik had een hartstikke leuk contact met hem en op een gegeven moment begon ik hem ook leuk te vinden. Vooral als je merkt dat hij je ook mag en hij dat ook laat merken! 

En het is ook helemaal niet raar hoor, dat hij constant in je hoofd zit en dat je over hem droomt. Dat is hartstikke normaal als je iemand leuk vindt!

En je bent zeker niet de enige die dit heeft (of gehad heeft), op het forum hier staan genoeg vragen en verhalen, maar ook als je op social media kijkt kom je genoeg ervaringen tegen. Ik denk zelf dat het gewoon een teken is dat jij misschien wat verder bent in je ontwikkeling dan de jongens van jou leeftijd. Ik vond zelf de jongens van mijn leeftijd ook vaak nog wat te jong / te onvolwassen. En als je dan een leuke docent tegenkomt waar je goed mee levelt, snap ik helemaal dat je die dan leuk gaat vinden! Zolang je maar onthoudt dat je er niets mee moet gaan doen, want dat is natuurlijk illegaal, aangezien jij minderjarig bent, hij een docent is en hij natuurlijk een relatie heeft.

Je kunt nu natuurlijk meerdere dingen doen. Je zou het tegen hem kunnen zeggen als je wilt. Ik heb dat zelf nooit gedaan, aangezien in ik wist dat onze band ongetwijfeld zou veranderen. En het is vaak ook maar een fase die weer over gaat dus heb ik het voor me gehouden. Dat kan soms echt lastig zijn, maar uiteindelijk ben ik zo blij dat ik het gewoon helemaal voor mezelf heb gehouden! Maar je zou het natuurlijk ook nog aan mensen kunnen vertellen die je goed vertrouwd. Ik heb het zelf niet gedaan, omdat als ik er zelf overheen zou zijn, die mensen het nog steeds zouden weten.

Iets wat ik veel heb gedaan is alles opschrijven wat hij deed (ik schreef het gewoon in m’n telefoon, maar je kan ‘t natuurlijk ook in een boekje doen), en wat ik leuk vond aan hem, zo had ik toch eigenlijk een soort van iets om het van me af te schrijven en op een gegeven moment had hij weer iets liefs gedaan en toen zou ik thuis eigenlijk weer automatisch opschrijven, alleen toen dacht ik ‘ik heb hier eigenlijk helemaal geen zin meer in’. Ik vond het toen eigenlijk wel weer goed geweest en toen merkte ik eigenlijk dat ik wel zo goed als over hem heen was. 

Ik heb nu nog steeds een heel goed contact met hem en daar ben ik erg blij om, vooral omdat ik hem nog steeds een hartstikke leuke docent vind, maar ik hem niet meer leuk leuk vind!

Ik hoop dat je d’r wat aan hebt en superveel suc6!! You can do it girl!🤍

Forum|alt.badge.img

Hee meid sorry dat ik zo laat pas weer reageer maar wat een ontzettend lief antwoord zo respectvol en meedenken!!! Wij zaten echt in prc dezelfde situatie vlgsm ik herken me zelf zo in jou omg💓 ik merk nu dat ik gewoon leuk met hem kan praten enzo en dat die gevoelens eigenlijk wel zo goed als weg zijn maar ontzettend bedankt nog voor je antwoord❣️❣️

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 27, 2025

Ik zou hier heel erg mee oppassen omdat hij volwassen is en jij niet. Dit is strafbaar als je er iets mee gaat doen en kan gevaarlijke situaties opleveren.

xx liefs Wolf 🐺