Skip to main content

Verliefd op de verkeerde

• April 11, 2025
  • 1 reactie
  • 71 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Hee, ik ben een meisje van 16 en ik ben verliefd op een docent. Maar ik weet dat het nooit mogelijk is om een relatie me te krijgen en dat wil ik persoonlijk ook niet. Ik weet niet wat ik moet doen en ik heb vaak biologie en dan heb ik les van haar en dan moet je soms antwoorden of haar aankijken.

Heeft iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan of tips om deze persoon uit m’n hoofd te krijgen? 

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@F.xxx, verliefd worden op een docent is iets wat best vaak gebeurt, vooral omdat ze dichtbij zijn en je veel ziet in de klas. Het is goed dat je al weet dat een relatie niet kan en dat je dat ook niet wilt, want dat maakt het al wat makkelijker om het perspectief te houden.

Wat je nu vooral kunt doen is proberen jezelf af te leiden: focus op andere dingen die je leuk vindt, zoals hobby’s, vrienden, of iets nieuws leren. Probeer ook bewust je aandacht in de les te richten op de stof in plaats van op je docent, dat helpt om minder te dagdromen. Als je merkt dat het toch lastig is, kan het helpen om met een vriend(in) of iemand die je vertrouwt te praten, zodat je het van je af kunt zetten.

Soms helpt het ook om even afstand te nemen op momenten dat je niet les hebt, bijvoorbeeld door muziek te luisteren of iets actiefs te doen. Het gaat niet ineens weg, maar met tijd en afleiding wordt het minder en kun je je beter focussen op jezelf en je eigen doelen. 

xx liefs Wolf 🐺