Skip to main content

Hoi, ik ben een jongen van 15 jaar en mijn beste vriend is 16 jaar.

Ik ken hem nu al 1,5 jaar en ik moet zeggen elke keer als ik met hem naar de gym ga, kan ik mijn ogen niet van zijn spieren af houden.
Ook word ik opgewonden als hij een kort broekje aan heeft die wat strakker zit zodat je zijn knobbel in z’n broek ziet. 
Ik ben dus denk ik verliefd op hem maar ik wil niet homo of bi zijn, wat moet ik doen of kunnen jullie tips geven?

Heyy, ik snap dat je niet bi of homo wilt zijn. Maar het is geen keuze. Denk er rustig over na want je hoeft het niet meteen te benoemen. Probeer eerst jezelf te accepteren, dat maakt het al een stuk makkelijker. Als je wilt, kan je het aan hem vertellen. Dat hoeft niet, maar het lucht misschien wel op. Als je vragen hebt over bi/homo zijn, laat het maar weten! 

Heyy, ik herken me wel in wat je zegt. Enige probleem is dat je zoiets niet voor het kiezen hebt. En eigenlijk is het ook wel iets heel moois. 

Je hoeft het niet perse direct tegen je ouders te zeggen. 
Voel je ook wat als je hem ziet, of is het meer pure opwinding van datgene wat je ziet. Meestal als je verliefd bent voel je het in je buik wel zoals gewoonlijk bij verliefdheid. 

Probeer een beetje aan hem te zien of hij jou misschien ook leuk vindt maar ga geen dingen forceren. Je kan liefde niet afdwingen. Je kan hem anders subtiel vragen of hij toevallig een meisje leuk vindt van school ofzo en dan vragen grappend of hij jongens leuk vindt. 

Maar als je opeens tegen hem zegt dat je hem leuk vindt kan dat wel de vriendschap beïnvloeden. Positief of negatief, afhankelijk van wat hij voor jou voelt.

Aanrader is ook wel de film Young Hearts, is in de bioscoop te zien en online ook wel via sites. Gaat ook over een jongen die eigenlijk op een jongen valt maar er eerst niet trots op is. 

Hey, lastig lastig. Maar het is wel slim om het tegen hem te zeggen, ook al ben je misschien bang dat hij het niet leuk vindt. Gevoelens kan je het beste uiten, want als hij er op een andere manier achter komt is niet beter,

en wat ​@Remilougo zegt ben ik het mee eens. Subtiel, maar niet mee blijven zitten!!

Reageer