Vraag

verliefd op beste vriend

  • 28 April 2020
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben verliefd op mijn beste vriend. K had dit al eerder maar heb een lange tijd gedacht dat het gevoel  weg was, totdat hij de laatste tijd dus continu bij zijn opa slaapt wat heel dicht bij mij is. We zien elkaar nu ongeveer elke dag en hij is vaak wel degene die wil afspreken. Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet doen want het liefst wil ik gewoon vrienden zijn, alleen gaat dit gevoel dat ik hem leuk vind niet weg. Ookal ben ik wel met andere jongens bezig tussendoor om het gevoel weg te krijgen en afleiding te zoeken, het lukt me gewoon niet. Door dit hele Corona gedoe is hij vaak bij mij thuis en mijn familie denkt inmiddels ook dat hij mijn vriendje is ipv beste vriend, zijn familie dacht dit trouwens ook eerder. Stel ik zou wel iets met hem proberen dan weet ik niet hoe hij daar over denkt en of hij überhaupt iets met mij wil. De ene keer doet hij namelijk heel klef en wil hij de hele tijd knuffelen en shit en het andere moment wil hij niet eens een knuffel geven om doei te zeggen. Ook sloeg hij vaker dicht toen mensen voor de grap zeiden dat ik hem leuk zou vinden. Is er iemand die zou weten wat ik moet doen hoe ik die gevoelens weg kan krijgen of hoe k kan kijken of hij mij ook ziet zitten? Xx hopeloos meisje Sjonnie


1 reactie

Hey Sjonnie

 

Je hebt gevoelens voor je beste vriend, en weet niet goed wat je hiermee aanmoet. Je beste vriend zendt gemengde signalen uit, wat het er voor jou niet gemakkelijker op maakt. 

 

Aangezien uit zijn gedrag moeilijk valt af te leiden of de gevoelens wederzijds zijn, zou ik je aanraden om je gevoelens met hem te bespreken. Op die manier weten jullie beiden hoe de ander zich voelt. Ook als zou blijken dat je beste vriend niet dezelfde gevoelens koestert, zouden jullie kunnen bespreken hoe dit aan te pakken. 

 

Vriendschap wanneer de ene gevoelens heeft voor de ander, is inderdaad niet evident. Misschien is het dan ook nuttig om elkaar tijdelijk wat minder te zien, zodat jij je over je gevoelens kan ontfermen. Aan de andere kant is dat misschien jullie “stijl” niet, en lukt het jullie prima om de vriendschap voort te zetten, ondanks jouw gevoelens. 

 

Verliefdheid is vaak tijdelijk. Daarom zou je er ook voor kunnen kiezen om je gevoelens voor jezelf te houden, in de hoop dat deze vanzelf ophouden. Blijven deze gevoelens echter hangen, kan erover praten dan weer een goed idee zijn. Verborgen en onderdrukte gevoelens hebben namelijk de neiging om opvallender en intenser te worden. 

 

Gr. Kenshin

Reageer