Skip to main content

Goede morgen, middag, avond of nacht mede forumleden.

 

Ik ben dus al een tijdje verliefd op een meisje. Een aantal dagen terug waren we aan het bellen en op een gegeven moment gingen we dus een beetje over de liefde praten en zo. Ze was erg benieuwd op wie ik nou verliefd ben en enige tijd later heb ik dus bekend dat ik verliefd op haar ben. Wat blijkt, zij is dus ook op mij verliefd. Er is echter een probleem, zij is 13 (bijna 14) en ik ben 17. nu vinden wij dat allebei geen probleem, alleen de mensen om ons heen vinden het wel raar en die weten nog geen eens dat wij verliefd op elkaar zijn. Mij houd het niet tegen, ik wil nog steeds dolgraag verkering met haar. 

 

Wat zouden jullie ervan vinden als jullie 13 jarige dochter met een 17 jarige jongen verkering zou hebben?

Persoonlijk ben ik geen grote voorstander van leeftijdsverschillen bij relaties tussen minderjarigen.
Zeker gedurende de puberteit  ontstaan er redelijk wat lichamelijke en mentale verschillen, waardoor het verschil tussen twee personen die slechts enkele jaren verschillen redelijk groot kunnen zijn.
Zo zullen die mensen ook erg verschillende dingen uit een relatie willen hebben.

Hopelijk zie je dus in dat mensen een probleem kunnen hebben met mensen die vier jaar verschillen.
Er zit een vrij groot verschil tussen een meisje van dertien en zeventien.
Bij de eerste kan de puberteit net echt begonnen zin en bij de tweede is de puberteit bijna voorbij.

 


Reageer