Vraag

verliefd maar te oud

  • 27 June 2023
  • 7 reacties
  • 146 Bekeken

Badge

Hey ik ben een meisje van 16 en val op oudere mannen.

Ik had een vriend en die was 5 jaar ouder na een jaar bij elkaar geweest te zijn heb ik het uit gemaakt.

Nu 3 maanden later ben ik ern oude vriend van mij tegen gekomen en blijkt het dat we elkaar dus leuker vinden dan gedacht, maar hij is 31 we hebben het er samen al veel over gehad maar wat zou jij doen in mijn situatie iemand tips?

 

Oh en is het onbeleefd om te vragen of hij al veel seksueel actief is? Hij heeft last van licht autisme net als mij maar toch weet je maar nooit.


7 reacties

Ja ik zou niet meer iemand van 31 gaan.  Ik vind dat verschil te groot.  Ik vind overigens dat je juist moet vragen of iemand al sexueel actief is als je een relatie overweegt.

Reputatie 7
Badge +17

16 en 31 zou ik ook niet doen. Je zegt zelf al in de topic titel dat hij te oud is, dus…. mijn advies is er mee te kappen, hou leuk je hem misschien ook vindt.

Reputatie 4
Badge +2

vooral zo jong is naar mijn mening 2 jaar de max. geen enkele 31 jarige die goed is in z’n kop wil iets met iemand van 16, hij bijna is twee keer zo oud als jij. je kan zo verliefd zijn, maar het is illegaal en echt niet goed voor je. zo iemand moet je van een afstandje aanbidden, hij is veel te oud en een normaal persoon van 31 wil niet eens denken aan een relatie met iemand van 16. hij kan je vader zijn 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb er niks op tegen maar ik zou wel wachten tot je minimaal 18 bent.

 

Voor de mensen die zich afvragen waarom ikk het oké vind is omdat ik meerdere volwassenen (familie/vrienden) waar er een leventijdsverschil van 5 jaar tot 10 jaar in zit en er zitten er ook genoeg in de familie waar het verschil 2 tot 4 is.

 

Groetjes, 

@Ann0 

Zou dit niet doen, verschil in leeftijd is veel te groot en kan voor problemen zorgen.  Wat ik me afvraag. . .  hoe kom je aan vrienden van deze leeftijd? Ga je daar speciaal naar op zoek?

Zelf heb je al een antwoord op je eigen topic gegeven, namelijk te oud!

Hey,

Ik heb er wat op tegen, je bent pas 16 en hij al 31. Da’s in mijn ogen geen gezonde relatie. Zoals, @Ann0 kan je wachten tot je 18 bent, alhoewel ik het dan nog een te groot verschil vind.

@Ann0 5 tot 10 jaar? Ik vind dat niet zo veel, mijn ouders schelen bijna 17 jaar (bedoel 18 of misschien toch 17, geen idee.) 

Maar ik zou toch effe wachten; en helemaal niet doen, lijkt me ook een goed idee!

Ajuus!

We lezen dat je seks met een volwassene hebt gehad / wilt hebben. We snappen dat het spannend en/of opwindend is om seks te hebben. Tegelijkertijd is het een zorgelijke situatie wanneer je seks hebt met een volwassene. Er is namelijk een verschil in machtsverhouding, ook als je hiermee zelf hebt ingestemd.  

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je met deze situatie om kunt gaan. Ook kan je voor hulp of ondersteuning anoniem contact opnemen met het Centrum voor Seksueel Geweld via 0800-0188 of www.centrumseksueelgeweld.nl.

 

Anne - De Kindertelefoon

 

Reageer