Skip to main content
Vraag

verliefd maar gedoe

dankjewelvoorjehulp
Forum|alt.badge.img

hey! dit is mijn eerste bericht op een nieuw account. 

wees voorbereid voor een lang niet boeiend lapje text

ik ben 15, in augustus word ik 16, heb nognooit een relatie gehad of gedate (niet online niet irl)

ik ben sinds 8 december aan het snappen met een jongen die ik ontmoet heb op een online chatsite, het was gezellig kletsen daar en hebben mekaar op snapchat toegevoegd. we snappen elke dag en hij is zo lief en leuk. 

ik word met de dag verliefder op hem, maar het ding is:

hij is 19, word in augustus 20. mij boeit leeftijd niet maarja. het is wel 4 jaar verschil.. 

daarbij voelt het alsof hij mij nooit leuk zou kunnen/gaan. hij is knap, gaat soms uit. hij geeft het niet toe maar snapt sowieso met veel meiden. hij zegt vaak wel dat ik knap en mooi ben, laatst ook dat hij me “wil”. (niet in de context over sex btw, echt gewoon dat we mekaar zaten te plagen en dat hij zei “jij wil mij duidelijk;) & i want you too” dat gaf me een soort van hoop maarja aughhhh. 

ik simp helemaal op hem..  hij is precies waar ik op val, lang, brunette, bril op, slim, charmant, hij flirt veel, uitdagend, gezellig , volwassen. hij heeft geen tiktok, geen insta, gewoon snap en een nummer en dan naujaa vastwel andere apps maar niets kwa sociale media. 

ik heb hem daardoor ook alleeenmaar op snapchat, ik vind snapchat opzich leuk, elke snap zijn lieve lach zien, maar het is altijd zo oppervlakkig kwa gesprek. ik hou van diepgang, daar krijg je een connectie van! ik wil meer over hem weten.. maar hij vraagt meestal naar mij. als ik naar hem vraag vertelt hij wel dingen maar niet echt veel. als hij veel vertelt gaat het over seks, ik ga niet liegen ik ga er altijd in mee, ik praat altijd met hem en tja  we hebben mekaars lichaam ook al wel vaak gezien op snaps….. schaam ik me voor maarja erhm. soms vraag ik me af of hij me alleen leuk vind voor seks. ik zou graag een relatie met hem willen, op dates, hem voorstellen aan mijn ouders, hij mij aan zijne.. enzenzenz….

ik bedoel we praten volgensmij elke dag wel even over iets geils.. en tja dat zijn jongens toch ook gewoon?

ik zou willen dat hij mij uit vraagt, samen iets doen, mekaar in het echt zien, op date???! tot nu toe hebben we alleen gesnapt en 3x gebeld in 4 maanden tijd…. ik ben klaar voor meer en ik wil hem, ik vind hem zo leuk omg

maarja met afspreken komt wel weer het stukje in zicht dat hij 4 jaar ouder is. en ik wil niet tegen mijn moeder liegen over dingen, maar ik weet niet of ze dat ooit toe staat. mijn moeder was 14 toen ze met mijn vader van 18 daten.. dus mag ze er eigenlijk wel wat van zeggen (om het heel bijdehand te omschrijven haha) ik heb absoluut niet het idee dat hij me wat aan zou doen, echt niet. hij is heel respectvol en lief.. maarja gaat mijn moeder dat accepteren idk…. mijn moeder is heel lief, ze word niet snel boos en vind alles bestwel oke. maarja ze is ook weer heel beschermend naar mij toe. ik heb nognooit gepraat over dat ik bezig ben met jongens dusja….. ze weet het ook evht jiet dat ik met hem praat. maar ik ben echt klaar ervoor. ik wil zo graag een vriendje. en nee hoeft niet nu meteen maar wel over een tijdje….

ik sla door het dolle dus ik hou hier op, mijn vraag is dus voor advies en tips en meningen. 

-hoe weet ik dat hij me niet alleen wil voor seks en shit?

-hoe maak ik hem verliefd op me (lol)

-hoe vertel ik dit aan mijn moeder en zorg ik ervoor dat ze het niet gaat verbieden ?

dankjewel 🩷

3 reacties

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 86 reacties
  • 25 maart 2025

Ik sta niet in jouw schoenen of die van jouw moeder. Dus kan hier niet zoveel over zeggen. Wat ik wel denk is dat je het misschien kan overleggen met je moeder en dan pas uitnodigen en dan zien wat er gebeurt. Doe in elk geval alleen dingen waar jij je fijn bij voelt en waar je later geen spijt van krijgt. Als je twijfelt doe het dan niet of een andere keer zo blijft iets ook spannend. En je kan ook de vraag stellen: ‘ wat vindt je het leukst aan me?’ Daar kom je een heel eind mee om te weten waar hij je voor wil. 😘groetjes 😘😘😘

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 29 reacties
  • 25 maart 2025

Hey! Ik snap helemaal dat je hier mee zit en dat je superverliefd bent. Het is fijn dat jullie elke dag contact hebben en dat hij lief tegen je is, maar ik denk dat het goed is om even rustig na te denken over alles.

Als iemand je echt leuk vindt, wil hij je leren kennen op een diepere manier en niet alleen praten over flirten of seks. Misschien kun je proberen om het gesprek wat vaker naar andere onderwerpen te sturen en kijken hoe hij daarop reageert. Blijft hij geïnteresseerd? Stelt hij vragen over jou en je leven? Dan is dat een goed teken! 😊

Wat betreft je moeder: het is begrijpelijk dat je twijfelt over hoe je het moet vertellen. Het beste is om eerlijk te zijn en rustig uit te leggen dat je iemand hebt leren kennen en dat hij belangrijk voor je is. Benadruk dat hij respectvol is en dat je begrijpt dat ze misschien bezorgd is. Als je open met haar praat, zal ze je eerder vertrouwen en begrijpen.

Je verdient iemand die jou waardeert om wie je bent, niet alleen voor gesprekken. Neem je tijd en kijk goed hoe hij zich opstelt. 

Succes!

Ellen

dankjewelvoorjehulp
Forum|alt.badge.img

UPDATE: 

ik heb met mijn moeder gepraat en het mag!!! alles is goed gekomen. dankjewel voor de tips.

nu wel nog een beetje drama maar we shall see of het wat word!! xooxox

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen