Skip to main content
Vraag

verliefd ig op de ex van vriendin

• April 4, 2025
  • 1 reactie
  • 32 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey, ik zit dus echt met een liefdesprobleem.

Er was echt een irritante chick (laten we haar even Jannie noemen ofzo) in mijn klas, en ze was goede vrienden met mijn beste vriendin. 

Die had een relatie, en nadat haar vriendje het had uitgemaakt, was ze er echt kapot van. Maar daarna ging Jannie nog geen week daarna met haar ex, en ik vond dat echt niet kunnen. Uuh, is dat niet de girlcode van de hele wereld? Ik haat haar er nog steeds om, en is ook veel drama daardoor geweest in onze hele vriendengroep, zelfs nu we 3 jaar verder zijn en Jannie nog steeds een relatie heeft met hem.

Maar nu heb ik zelf een crush gekregen op de ex van een andere vriendin. Ik haat mezelf hierdoor echt. Ik kan gewoon niet maken dat ik nu iets begin met die jongen, maar het is al 2 jaar uit, en ze hadden een halfjaartje ofzo.

Ik weet dat het meisje er niet meer met hun breuk zit, ik had het soort van gevraagd zonder op te vallen, maar ik mag Jannie nog steeds niet en iedereen weet dat ik haar haat door wat ze gedaan heeft, dus het zou super raar zijn als ik het nu zelf doe.

Kan iemand me alsje alsjeblieft helpen? Ik heb sowieso geen idee wat die jongen van mij vind, maar we zijn in elk geval vrienden en hij is single, maar ik maak me niet heel veel zorgen over onze vriendschap verpesten ofzo. 

Iemand ooit in een soort gelijk scenario geweest, of iemand tips. Dankje dankje wel alvast. 

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoi hoi ​@just_stella,

Je situatie is best lastig, maar het is ook heel menselijk om zulke gevoelens te hebben, zeker als het gaat om mensen uit je vriendengroep. Het is begrijpelijk dat je nog steeds boos bent op Jannie omdat ze volgens jou de ‘girlcode’ heeft gebroken en daardoor drama heeft veroorzaakt in jullie groep. Die boosheid maakt het alleen wel extra lastig om jezelf niet te veroordelen nu jij iets voelt voor de ex van een andere vriendin.

Maar twee jaar is best een lange tijd, en als je hebt gevraagd en zeker weet dat je vriendin er geen problemen meer mee heeft, dan is het eigenlijk vooral aan jou om eerlijk te zijn naar jezelf. Je bent geen slechte vriendin omdat je gevoelens hebt, zolang je open en respectvol blijft, en de situatie niet geheimzinnig behandelt. Je hoeft je niet schuldig te voelen om iets wat je niet hebt kunnen sturen.

Wat je kunt doen is rustig uitzoeken wat hij van jou vindt zonder meteen ergens naartoe te springen. Blijf vrienden, en als het moment goed voelt, kun je misschien voorzichtig aangeven dat je hem leuk vindt. Zo laat je het aan hem over, zonder dat je jezelf te veel druk oplegt.

Het belangrijkste is dat je trouw blijft aan jezelf en eerlijk bent, maar ook respect toont naar de mensen om je heen. Iedereen maakt dit soort lastige situaties mee, en uiteindelijk draait het erom hoe je ermee omgaat, niet dat je geen gevoelens hebt. Dus geef jezelf de ruimte, wees lief voor jezelf, en kijk hoe het zich ontwikkelt. Het komt goed.

xx liefs Wolf 🐺