Vraag

verliefd, hoe nu?

  • 19 July 2021
  • 4 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik zit al lang met een vraag want ik vind iemand leuk maar ik weet niet of hij mij leuk vind. Heeft er iemand een tip hoe ik dat beleefd kan vragen.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Misschien vragen wat hij van jou vindt? Of zeggen dat je hem leuk vind en dan vragen of dat wederzijds is.

Reputatie 2
Badge +1

ik zou niet te opvallend zijn, ken je snapchat, als je hem daarop toevoegt en hem snapt dan is het subtiel stuur hem een snap en als hij terugsnapt kun je langzaam een gesprek opbouwen. maar ik zou niet meteen zeggen, wat vind je van mij, bouw het rustig op en wie weet» succes!

Reputatie 3
Badge +2

Ik sluit me aan bij mer12, los van dat het vaak heel ongemakkelijk is om zoiets te vragen of als het aan jouw word gevraagd, heb je ook het risico dat als je te snel gaat je hem afschikt, maar als je het toch wilt doen heb ik wel een paar tips:

1. Doe het een beetje prive, zodat hij niet groepsdruk meemaakt.

2. Doe het niet te prive, als je te erg duidelijk hem af gaat zonderen kan het al ongemakkelijk worden voor je het hebt kunnen vertellen.

3. Als je het over een tekst doet (denk aan snapchat en dergeijke) moet je je tekts goed nalezen, want in een tekst staat geen lichaamstaal en is er geen intonatie, wat de boodschap anders kan laten overkomen dan je wou (hierdoor kan het bijvoorbeeld niet meer overkomen als een lief berichtje, maar als een pusherig berichtje en dan heeft hij waarnschijnlijk al meteen geen intresse meer)

4. Deze spreekt een beetje de vorige tegen, want je moet het ook niet te erg willen perfectioneren, het is niet erg als je een stootertje maakt of in het begin niet uit je worden komt, want dat is menselijk en iemand vertellen dat je hem leuk vind kan ook gewoon best spannend zijn.

Hey, wat leuk om te horen dat je verliefd bent!

In een gesprek in het echt kan het zijn dat wanneer je zo iets vraagt hij het ook erg spannend vind en misschien niet gelijk weet wat hij kan zeggen. Als je hem op je telefoon een berichtje stuurt heeft hij waarschijnlijk meer tijd om er over na te denken en is het minder spannend voor jullie beiden.  Gebruik wel duidelijke taal of emoji's omdat je via text niet kan zien hoe iemand zich voelt. 

Als je toch in het echt op hem wilt afstappen zorg er dan voor dat hij in een goed humeur en niet wanneer hij bijvoorbeeld druk bezig is met iets. 

Vraag dit wanneer je alleen met hem bent op een rustige plek en niet wanneer er andere bij zijn. 

Wat zijn antwoord ook is, respecteer het, hij kan later ook nog van mening veranderen. 

Ik hoop dat dit je helpt en veel succes! :)

 

jjj

Reageer