Skip to main content

Hey ik ben 12 en zit elke week 2 dagen met vrienden (jongens en meiden) de twee meiden zijn me alle beste vrienden en we zitten altijd bij de broer van 1 van hun en met zijn vrienden het is altijd super gezellig en leuk grappig ect die broer en vrienden zijn tussen de 15 en 17 ik heb die 17 jarige op snap en snap elke dag met hem en kan en dat doe ik ook alles tegen hem zeggen hij voelt als een broer voor me maar vindt hem steeds leuk leuk te vinden ik snap dat ik te jong voor hem ben maar heeft iemand tips?

Misschien kan je eerst eens proberen een beetje een gesprek met hem te starten? Ik weet niet of je dat al doet, anders is dat wel goed om mee te beginnen.

Als je dat al doet kan je misschien vragen om een keer persoonlijk af te spreken, of nog met 1 iemand anders als je het wat spannender vindt.

Weet wel dat 5 jaar verschil best veel is. Voordat je iets wil doen, denk hierover na. Praat misschien met wat vriendinnen of vrienden hierover wat ze voor advies geven of wat ze zelf zouden doen. Probeer in ieder geval niet te snel dingen te doen, anders eindigt het misschien ook snel. Neem je tijd. 

Hoop dat dit een beetje helpt.


Misschien kan je eerst eens proberen een beetje een gesprek met hem te starten? Ik weet niet of je dat al doet, anders is dat wel goed om mee te beginnen.

Als je dat al doet kan je misschien vragen om een keer persoonlijk af te spreken, of nog met 1 iemand anders als je het wat spannender vindt.

Weet wel dat 5 jaar verschil best veel is. Voordat je iets wil doen, denk hierover na. Praat misschien met wat vriendinnen of vrienden hierover wat ze voor advies geven of wat ze zelf zouden doen. Probeer in ieder geval niet te snel dingen te doen, anders eindigt het misschien ook snel. Neem je tijd. 

Hoop dat dit een beetje helpt.

Het is moeilijk om af te spreken want we wonen niet dicht bij elkaar!


Reageer