Vraag

Verliefd...

  • 14 November 2023
  • 1 reactie
  • 65 Bekeken

Hey, dus er is dus dit meisje, zij is 16 en ik ben 17, en we werken allebei al een jaartje bij dezelfde supermarkt. Vanaf het begin vond ik haar al leuk, maar ik heb eigenlijk nooit echt actie ondernomen. Na een half jaartje begon ik op andere tijden te werken en zag ik haar veel minder.

 

De laatste paar weken werk ik weer meer tegelijkertijd met haar. Nu ben ik dus net een weekje weg geweest in de herfstvakantie, en ik merkte dat ik toch wel vaak aan haar moest denken. Vooral als ik dan stelletjes zie die het supergezellig hebben, dan krijg ik al kriebels in mijn buik en denk ik van, misschien kunnen wij ook zo zijn.

 

Eigenlijk wil ik haar binnenkort vertellen dat ik haar leuk vind, maar ik heb echt geen idee of zij mij ook ziet zitten. Want op werk, als ik naar haar kijk, kijkt ze ook naar mij, haha, maar dat betekent misschien ook niet echt veel. Als iemand naar mij kijkt, kijk ik ook terug, snap je?

 

Ik vind het best lastig om met haar te praten, en soms floepen er echt domme of rare dingen uit. Ik durf niet echt het gesprek aan te gaan, en als we al praten, is het superkort en valt het stil. We gaan dan gewoon verder met werken, maar eigenlijk wil ik gewoon een normaal gesprek kunnen voeren.

 

Heeft iemand tips voor mij of iets wat ik kan doen? 🙈


1 reactie

Reputatie 4
Badge +1

Wat leuk! Als je iemand echt leuk vindt dan is het vaak zo dat de energie tussen jullie goed zit en zij jou misschien ook wel leuk vindt. Je kan misschien uit aanwijzingen opmaken dat zij jou leuk vindt, bijvoorbeeld als je haar betrapt op dat ze naar je kijkt of anders doet als zij tegen je praat.

Ik denk dat je het beste wel op haar af kan stappen en niet te veel moet nadenken (wat heel lastig is i know), maar rejection is better then regret. Ik denk dat je het beste na het werk samen met haar naar buiten loopt om gewoon gezellig te praten en ik weet niet precies hoe de situatie is, maar misschien kan jij zeggen dat jij het fijn vind om met haar te praten en gezellig. Ik zou niet gelijk verkering vragen, want dan is de kans wel groter op afwijzing omdat ze dan wel een beetje wordt overvallen. Je kan denk ik het beste vragen of het haar misschien leuk lijkt om een keer buiten werk af te spreken of je loopt/fietst samen met haar naar huis na het werken en gaat dan gewoon je eigen weg naar huis. Als je meer tijd hebt die je buiten werk met haar doorbrengt gaat zij ook meer aan jou denken. Als je dat hebt gedaan kan je daarna misschien zeggen van: Ik vind je al een tijdje leuk en vroeg me af of je verkering/relatie wilt. Dan overval je haar wel minder dan als je dat haar recht tijdens werk of na werk vertelt. 

Je kan natuurlijk ook gewoon op de man af vragen of zij een relatie wilt, maar dat is wel spannend. Je moet vooral niet te veel nadenken over hoe jij overkomt en wat je zegt. Je moet jezelf zijn en ik spreek uit ervaring. Ik heb een relatie en als ik te veel nadenk gaat het soms juist mis met dingen die ik doe en zeg. Je kan denk ik het beste kijken naar het moment, je moet niet gaan voorbereiden van: ik ga over 5 minuten op haar af. 

En als zij dit niet wilt dan is dat ook goed. Het is heel jammer, maar je hebt dan wel duidelijkheid. Het is fijner voor jou (en haar) om te weten hoe de situatie is.

Ik wens je heel veel succes en probeer vooral niet TE veel na te denken! Geniet ervan.

Liefs M

Reageer