Skip to main content

Hey.

ik ben een meisje van 13jaar en ik heb een goeie vriend van mij die 18 is. Mijn vraag is kan een meisje van 13 een relatie hebben met een jongen van 18 is het illegaal of kan het als je er alle twee toestemming voor hebben? Zelf hebben we nog niks en ik weet niet of we iets krijgen of wat dan ook maar ik ben benieuwd of dat kan en mag? 
groetjes mij 

(graag antwoorden alsjeblieft!)

hoii, ja het is illegaal want dan heeft de 18 jarige jongen iets met een minderjarige. En een 18 jarige jongen zou echt niet iets willen met een 13 jarig meisje. Misschien laat hij dat merken, maar dan is er echt een grote kans dat hij je wilt gebruiken. 

Hij zal vast heel aardig zijn, maar als ik jou was zou ik iemand van je eigen leeftijd zoeken. 

En een 18 jarige jongen zou echt niet iets willen met een 13 jarig meisje. Misschien laat hij dat merken, maar dan is er echt een grote kans dat hij je wilt gebruiken.

Om eerlijk te zijn vind ik dit een beetje hard. Niet iedereen heeft slechte bedoelingen. Dus als je hem echt heel leuk vind, ga dan lekker door! Het is illegaal, maar je moet je ook niet overal van aantrekken. 

❤️

Tekst aangepast door De Kindertelefoon nav forumregel 8

En een 18 jarige jongen zou echt niet iets willen met een 13 jarig meisje. Misschien laat hij dat merken, maar dan is er echt een grote kans dat hij je wilt gebruiken.

Om eerlijk te zijn vind ik dit een beetje hard. Niet iedereen heeft slechte bedoelingen. Dus als je hem echt heel leuk vind, ga dan lekker door! Het is illegaal, maar je moet je ook niet overal van aantrekken. 

❤️

Tekst aangepast door De Kindertelefoon nav forumregel 8

Hi, ik zal het heel simpel en eerlijk houden. Een 13-jarige en een 18-jarige mogen volgens de wet geen relatie hebben. Dat is illegaal. De 18-jarige zou in dit geval ook een pedofiel zijn. En kan daar een gevangenisstraf voor krijgen. Ik moet @skuutt_207 gelijk geven, normaal gezien date een 18-jarige een 13-jarige niet. Vooral vanwege het verschil in levensfase. Een 18-jarige groeit al langzaam uit de puberteit en studeert meestal of heeft een baan. Een 13-jarige komt pas net in de puberteit en zit meestal in de eerste van de middelbare school. Dat verschil in wat ze beide belangrijk vinden is gewoon te groot. Een 18-jarige die zich aangetrokken voelt tot een 13-jarige weet of niet dat ze 13 is, of hij is een pedofiel. "vooral doorgaan" vindt ik geen goed advies, aangezien een relatie dus verkeerd zou zijn op meerdere manieren. Zet het uit je hoofd. En zoek iemand van rond je eigen leeftijd. 

Hallo Anoniempersoondatikbenx :)

Officieel is het niet toegestaan volgens de wet. Maar zolang hij jou grenzen respecteert is het goed. Jullie zitten wel in een verschillende levensfase dus wel alles op elkaar laten afstemmen. Dus ik zou zeggen '’Geen probleem, zolang hij jou grenzen respecteert'’. 

Hallo Angovis :)

Liefde werkt niet zo. Je kunt niet ineens iemand uit je hoofd zetten als je verliefd bent op diegene.

-TheMightySlayer <3

Hallo Angovis :)

Liefde werkt niet zo. Je kunt niet ineens iemand uit je hoofd zetten als je verliefd bent op diegene.

-TheMightySlayer <3

In dit geval zal dat toch echt moeten. Ga door met het leven. Ga er niet achteraan. Het kan niet, het mag niet, het werkt niet. Niet op dit moment in iedergeval. Dat het "geen probleem is, zolang hij jouw grenzen respecteert" zou ik een goed advies vinden als het gaat over iemand van 16 en 18. Er is geen enkele manier waarop dat mogelijk is met iemand van 13 en 18 zonder dat de relatie stukloopt. Ik snap ieders standpunt van "liefde is zo mooi en zo grenzeloos en ga er maar gewoon voor" en al dat pathetische gelul. Maar ik hou het eerlijk zoals ik dat altijd probeer te doen. Dit meisje is 13. Hij is 18. Je zou het niet moeten proberen, niet alleen omdat het niet mag, maar ook om jezelf een liefdestrauma te besparen. Want het werkt gewoon niet. 

Reageer