verliefd

  • 24 August 2020
  • 8 reacties
  • 156 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey! Ik ben een meisje van 15. Ik heb sinds een maand nu een nieuwe bijbaantje… En er is iemand op mn werk die ik echt super leuk vind…
Die iemand  is een zij, en zij is 27 jaar. Dat kan dus eigenlijk echt niet, dat ik haar leuk vind.
Maar ik weet dus niet zo goed wat ik nu moet doen… Want als ik ongeveer even oud als haar had geweest had ik het tegen haar gezegd en had ik heel graag een relatie met haar gewild.

Stel ik zou 30 zijn en zij 42 dan zou het opzich wel kunnen, maar nu niet… Ik wil eigenlijk héél erg graag een relatie met haar, maar dat kan dus echt niet…

Wat moet ik nou doen? Graag even een mening of antwoord

groetjess!

 

 


8 reacties

🙃🙃🙃

Stel je voor, je zegt tegen haar dat je haar leuk vindt en ze reageert positief... Dan is ze basically een pedofiel. Een relatie die niet mag kan vooral haar in de problemen krijgen, ze kan in de gevangenis belanden.

Normaal gesproken ben ik helemaal voor het "liefde moet je altijd voor gaan" cliché, maar dit kan eigenlijk alleen meer kwaad dan goed.  Zet het uit je hoofd. 

Normaal gesproken ben ik helemaal voor het "liefde moet je altijd voor gaan" cliché, maar dit kan eigenlijk alleen meer kwaad dan goed.  Zet het uit je hoofd. 


Ja, dat snap ik! Maar dat is niet echt heel makkelijk…

Maar ik las op andere topics dat mensen zeiden, dat als je 16 bent en je hebt toestemming van je ouders of voogd dat je dan wel een relatie met een volwassene mag hebben. 
Klopt dit?

Maar ik las op andere topics dat mensen zeiden, dat als je 16 bent en je hebt toestemming van je ouders of voogd dat je dan wel een relatie met een volwassene mag hebben. 
Klopt dit?

Ja en Nee. Bij wet blijft het verboden tot je 18e, echter wordt het 'geaccepteerd' als je 16 bent en met toestemming van je ouders een relatie hebt met een jongvolwassene van 18-21, de ouders mogen strenge regels aan de relatie opleggen en kunnen op elk moment de stekker uit de relatie halen. Een soort maas in de wet voor alle 16 jarige meiden die met een 18 jarige jongen gaan. Het leeftijdsverschil maakt het dat jij hier niks aan hebt. 

Ja en Nee. Bij wet blijft het verboden tot je 18e, echter wordt het 'geaccepteerd' als je 16 bent en met toestemming van je ouders een relatie hebt met een jongvolwassene van 18-21, de ouders mogen strenge regels aan de relatie opleggen en kunnen op elk moment de stekker uit de relatie halen. Een soort maas in de wet voor alle 16 jarige meiden die met een 18 jarige jongen gaan. Het leeftijdsverschil maakt het dat jij hier niks aan hebt. 

Owh oké. Maar bedankt!

Reputatie 3
Badge +1

Hé fijn dat je snapt dat het niet kan maar je kan proberen om met haar vriendinnen te worden tot je 18 bent als je dan eenmaal zo oud bent kan je het vertellen 

Hé fijn dat je snapt dat het niet kan maar je kan proberen om met haar vriendinnen te worden tot je 18 bent als je dan eenmaal zo oud bent kan je het vertellen 

Ja, dat zou idd wel kunnen. Ik heb het gisteren ook tegen mn ouders verteld dat ik haar leuk vind. En die vonden het niet erg, alleen het was meer zo van dat ik er dus niets mee kan. En toen vroegen ze wat ga je nu doen. Toen zei mijn moeder dat wat jij net schreef. Maar je kan het haar ook vertellen zeiden ze… Maar dat zou ik wel doen als 99,9999999% zeker weet dat ze begripvol reageert. Ik denk wel dat ze dat ook zou doen… Het liefste zou ik nu naar haar toe gaan en het zeggen tegen haar. En het gewoon keihard over straat willen roepen. 
Maar als ik het zou gaan zeggen dan vind ik dat op het werk eigenlijk niet echt een goed idee. Aangezien ik in de horeca werk en er zijn altijd wel mensen.…

Dus waar en wanneer zou ik het dan eventueel kunnen zeggen, als ik dat zou willen?

Reputatie 3
Badge +1

Misschien als jullie klaar zijn met werk of je haar een keer tegen komt of ergens op je werk waar niet veel mensen zijn

 

Goed dat je je ouders hebt ingelicht en dat ze begripvol reageerden 

Reageer