Skip to main content

hoi ik heb dus gevoelens voor iemand maar ze is ouder dan mij 4/3 jaar iemand tips?

Ik ben bang dat de kans dat zij iets met jou wil vrijwel nihil is. Let’s face it, jij bent 11, zij is dus 14 á 15. Zij zit in een hele andere fase van haar jeugd. Nu is ze natuurlijk nog niet volwassen, maar onder de 18 is 3 á 4 jaar verschil best wel groot.

Ik denk dat het voor jezelf het handigste is om haar uit je hoofd te zetten. Dat betekent niet dat je haar als niet-bestaand moet zien - je kan er best blijven spreken of knap vinden of whatever - maar dat je wel het plaatje van jij en haar in een relatie uit je hoofd moet (proberen te) zetten.

Uit ervaring weet ik dat iemand uit je hoofd zetten niet gemakkelijk is, maar uiteindelijk zal het je wel lukken. Succes!


Hallo anonieme038 :)

Try it out. Zoek contact met haar, hou contact, en als het goed voelt vraag je of ze je vriendin wilt zijn. Probeer je verder niet zoveel aan te trekken van mensen die het je proberen te ontmoedigen gezien zolang je het nog niet geprobeerd hebt, weet je het ook nog gewoon niet.

-TheMightySlayer <3


Probeer je verder niet zoveel aan te trekken van mensen die het je proberen te ontmoedigen gezien zolang je het nog niet geprobeerd hebt, weet je het ook nog gewoon niet.

En vervolgens gekwetstst worden omdat je de verkeerde verwachtingen had en je al zover bent dat je het niet meer los kan laten. You do you I guess, maar ik probeer je daarvoor te behoeden. Als ze van jouw leeftijd was geweest is het een ander verhaal.


Hey,

Ik ben het zeker met @eenanoniemejongen1 eens. Je mag natuurlijk best dromen of wat dan ook maar ik denk niet dat er een kans bestaat dat ze ja zegt dus je zou het vooral lastiger en pijnlijker voor jezelf maken als ze nee zegt. Je kan altijd proberen vrienden met haar te worden maar je moet het plan om haar uit te vragen helaas uit je hoofd zetten vrees ik. Wie weet worden jullie wel goede vrienden en kan je het haar jaren later vertellen als jullie beide al volwassen zijn en dan kan je er samen om lachen. Voor nu moet je helaas realistisch blijven hoe lastig dat ook is.

Veel succes, 

Lucas


Misschien is een nuancering van mijn kant toch wel op zijn plaats. Tuurlijk kan je wel proberen vrienden met haar te worden, maar ik denk dat meteen een liefdesrelatie gewoon lastig wordt.

Vanaf een vriendschappelijke relatie kan je natuurlijk ook eventueel verder bouwen; dat kan je dan een beetje aanvoelen/polsen. Laten we het erop houden dat meteen naar verkering vragen me niet handig lijkt. Succes! :)


Reageer