Beantwoord

Verdrietig om een jongen

  • 17 January 2019
  • 7 reacties
  • 336 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben een jongen van 16 jaar en val op jongens. Ik had dus een andere jongen leren kennen die ook op jongens valt, en ik vond hem wel leuk. Ik liet dat niet echt duidelijk merken aan hem maar probeerde wel aanwijzigingen te geven. Nu heeft hij sinds kort een vriendje en daar ben ik nu best kapot van. Ik heb mezelf een tijd gesneden en dit komt nu weer heel erg terug. Heeft iemand misschien een oplossing en weet iemand wat ik zou kunnen doen? Bedankt voor het lezen.
icon

Beste antwoord door Anonymous 18 January 2019, 00:00

Bekijk origineel

7 reacties

Hi James63,

das best k*t en daar houden wij gay jongens (ben ook 16 en gay) niet van 😉

Ik heb ook wel eens zoiets meegemaakt maar dan andersom. Dan was ik de jongen waar iemand verliefd op was en ik had dat niet door. Toen ik een tijdje later een vriendje kreeg hoorde ik via via over die jongen die verliefd op me was.

Ik heb er later met hem over gepraat, want ik zag hem regelmatig bij het sporten.

Het is altijd vervelend als zoiets gebeurt, maar het is niet dat dat altijd iemands schuld echt is. Soms lopen de dingen gewoon zo. Vervelend genoeg.

Ik had de signalen van hem niet opgemerkt en hij was ook niet echt heel duidelijk. Achteraf snapte ik wel wat hij toen bedoelde met sommige opmerkingen, maar toen had ik niet door dat hij verliefd was op mij.

Hij nam het me achteraf gelukkig ook niet kwalijk maar vertelde wel dat hij er verdrietig om was geweest. Ik snap dat wel. Dat is ook rot.

Het is dus altijd lastig. Maar niet echt iemands schuld, denk ik. Dus geef jezelf ook niet de schuld ajb.

Wisten jullie van elkaar dat jullie allebei op jongens vallen of hebben jullie daar nooit over gesproken. Zitten jullie in hetzelfde vriendengroepje en zie je hem nog?

Ik ga nog wel met die jongen om. We doen ook wel leuke dingen en komen bij elkaar, maar we hebben verder niks. Ik denk ook niet dat het in mijn geval iets geworden zou zijn. We zijn toch te verschillend.

We kunnen het er nu wel goed over hebben met elkaar en hij is ondertussen verliefd geweest op een paar andere jongens en heeft daar een paar maanden iets mee gehad.

Heb je iemand (vriend/vriendin/broer/zus/mama/papa/anybody) om erover te praten?

Ben je al uit de kast en zo ja voor wie? Alleen thuis of alleen voor vrienden of voor iedereen?

Ik snap het als je nog niet uit de kast bent, daar hoef je je niet voor te schamen natuurlijk. Maar dan is het wel lastiger om er met iemand over te praten.

Voor wat het snijden betreft daar heb niet echt verstand van. Ik heb wel je vorige topic gelezen en daar las ik dat je net gestopt was met snijden. Dat vond ik echt knap en ben trots op je dat je dat zelf hebt gedaan.

Bij minder leuke gebeurtenissen zoals dit met die jongen snap ik wel dat je ff een dreun krijgt en dan weer aan snijden denkt. Als ik het goed begrepen heb, heb je jezelf nu nog niet gesneden en dat vind ik wel super van jou.

Probeer er met mensen in jouw omgeving over te praten, misschien je ouders. De vorige keer hebben ze je ook goed geholpen, toch?

Je kunt ook altijd terecht bij de Kindertelefoon, hier op het forum of via de chat of telefoon bij een deskundige medewerker.
Kijk op de site voor meer info:
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

Wat misschien ook wel een idee is om een account aan te maken op Jong&Out. Daar kun je o.a. andere gay jongens ontmoeten via het internet. Voor het aanmelden moet je wel je ID even laten zien, want ze willen alleen jongeren tot 18 jaar op de site. Dan is het ook veilig.

Je kunt in een yt filmpje zien hoe de aanmelding werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=lh74qd_ZbWY

Om de site te bekijken en je aan te melden kijk je op:
https://www.jongenout.nl

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Als je nog vragen hebt of nog iets te vertellen kun je dat in dit topic doen en misschien kan ik of iemand anders je dan verder helpen.

Sterkte en spreek je later.

Groetjes ☺️,
M&M’s
Ten eerste, heel erg bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik ben zelf nog niet echt uit de kast gekomen maar de desbetreffende jongen wist dat ik gay was en ik wist dit ook van hem. We konden altijd heel leuk praten en waarschijnlijk nu niet meer omdat ik te jaloers ben. En over het snijden gesproken, in mijn vorige topic stond dat ik gestopt was. Maar het is sinds dien nog erger geworden en ik kan er niet mee stoppen. Na mijn idee zal ik soieso nooit iemand vinden, want ik ben ten eerste al te bang om te vertellen dat ik gay ben. En al zou ik het vertellen. Niemand zou me leuk vinden
Ik heb gewoon even niet zo'n trek meer in het leven, want ik zie het nut er niet van. Ik voel me al bijna een vol jaar k*t en het gaat niet weg. Daarom vraag ik me ook af wat ik hier nog doe
Hee James,

ik snap dat je verdrietig bent en ff niet lekker in je vel zit, maar je bent de moeite waard. Je gaat zeker een leuke jongen vinden. Nu lijkt het misschien allemaal onvoorstelbaar, maar echt, het komt goed.

Je klinkt als een aardige jongen en op elk potje past een deksel. Er zal iemand voor jou zijn.

Vind je het moeilijk om met iemand over je seksualiteit te praten?

Denk je dat je ouders er slecht op zullen reageren?

Dat soort verhalen hoor ik vaker en als die jongens dan thuis vertellen dat ze op jongens vallen, dan zijn die ouders er voor hun kinderen. Ze houden van jou en willen dat je gelukkig bent. Echt waar.

Wat vervelend dat je je al een jaar zo slecht voelt. Als je je depressief voelt kun je voor hulp naar de huisarts of met je mentor op school praten als je het nu nog te moeilijk vindt om er thuis over te praten.

Ik denk dat die jongen niet in de gaten heeft dat jij er zo’n verdriet van hebt. Misschien als je hem nog eens spreekt kun je vertellen dat je hem ook leuk vindt, maar dat je ook snapt dat hij nou iets heeft met die andere jongen. Dat moet je respecteren.
Ook al heeft hij een vriendje, misschien kun je nog wel eens leuke dingen met hem doen. Met hem kun je misschien over je gevoelens praten en leer je via hem ook andere gay jongens kennen.

Is dat een idee?

Als je echt niet lekker in je vel zit kun je altijd terecht bij 113online. Ze zijn 24/7 bereikbaar.
Voor meer info kijk je op de site:
https://www.113.nl

Praten helpt.


Groetjes 😉,
M&M’s
Ik heb het hem al verteld dat ik hem eigenlijk ook leuk vond, maar dat was via app dus komt misschien minder geloofwaardig over. En ik weet dat het niet zijn schuld is maar eigenlijk mijn schuld want ik heb het hem niet duidelijk gezegd. Maarja nu heb ik het dus wel gezegd wat waarschijnlijk onze vriendschap verpest heeft. en dit was al ongeveer mijn enige vriend.
Hi James63,

als er een geschikt moment is en je ziet hem irl kun je altijd nog een keer een praatje met hem maken. Je kunt eerst soort van algemeen vragen of het goed met hem gaat enzo en dan eventueel nog uitleggen over wat je op de app hebt gezegd. Dat je het niet verkeerd bedoelde enzo, maar hem alleen het wilde vertellen. Verder kun je dan vragen of je nog gwn vrienden kunt zijn.

Lijkt je dat iets?

Het lijkt miss jouw fout, maar dat moet je zo niet zien, tenminste niet te zwaar maken. Ik snap wel dat je je afvraagt wat er gebeurd zou zijn als…, maar ja, op die vraag krijg je wsch toch geen antwoord.

Ken je trouwens de serie “Uit de Kast” met Arie Boomsma van de NPO?

- begin quote
Arie Boomsma volgt jonge homo's en lesbiennes bij hun coming-out. Wat maakt het voor jonge homo's en lesbiennes zo moeilijk om uit de kast te komen? Hoe reageren hun familie en vrienden op het nieuws?
- einde quote

Afleveringen zijn terug te kijken op:
https://www.npo3.nl/uit-de-kast/POMS_S_KRO_123939

Mijn favo aflevering is die met Niek, hij is echt leuk:
https://www.npo3.nl/uit-de-kast/31-07-2015/KN_1672101

Maar alle verhalen zijn mooi op hun eigen manier.

Je zou een aflevering kunnen laten zien aan je moeder en dan zeggen dat je denkt dat je ook bent als die jongen van die aflevering.

Als anderen nog tips hebben ofzo dan zijn die natuurlijk welkom. Hoe meer reacties, hoe beter we James kunnen helpen.

Groetjes,
M&M's
Hey James63,

Ik heb deze topic gelezen en vooral over het snijden. Ik heb het ook gedaan maar doe het nu niet meer omdat ik ben stil gezet door iemand. Ik sneed me omdat ik dat verdiende vond ik. Het is heel moeilijk om hier over te praten met iemand maar het kan je wel helpen. ook al zeg je niet alles maar je hart luchten is heel belangrijk. ik geloofde dat eerst niet maar af en toe lucht ik mijn hart en dat lucht mij best wel op ik hoop dat dat ook bij jou gebeurt.

-xxx- Mij

Reageer