Skip to main content

Veilig ontdekken van relatie en/of seksuele voorkeuren

• July 8, 2025
  • 7 reacties
  • 126 Bekeken

OnlyMe
Forum|alt.badge.img+12

Hallo lieve forummers,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb en nu ben ik er weer met een nieuw dilemma.

Ik ben momenteel een dame van 15 jaar oud en ik lees ontzettend veel.

Ik heb nog maar 1x gekust

Ik denk het laatste jaar redelijk veel na over wat ik later in een persoon en relatie zou willen hebben.

En ik heb de conclusie getrokken dat ik graag iemand zou willen hebben die voor me zorgt. Op een net iets grotere schaal dan normaal is. Iemand waarmee ik echt samen door het leven ga en iemand die de lasten een beetje van mijn schouders kan tillen. Iemand die met mij beslissingen maakt. Iemand die net even iets intimiderender is dan ik en af en toe de leiding over pakt.

Ik denk dat dat goed voor mij zou zijn.

dom/sub klinkt iets te heftig en te standaard, maar dat is iets wat het dichtste bij mijn beschrijving ligt.

Nu ben ik voorlopig nog echt niet hard op zoek en op onderzoek uit om dat te ontdekken, maar voor als ik straks wat ouder ben zou ik het heel erg fijn vinden om wat tips, ervaringen en verhalen achter de hand te hebben over hoe ik dit veilig zou kunnen ontdekken en waar/hoe, ook of er specifieke plekken zijn om dat te ontdekken of erover te praten.

Voor als ik daar ooit toch iets dieper in wil duiken.

Dankjulliewel

-OnlyMe

7 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 8, 2025

Hoi  hoi ​@OnlyMe  Fijn je weer te zien !! Jouw verhaal raakt mewel,  want ik voel precies hetzelfde, maar dan andersom! Ik vind het juist wel fijnals iemand een beetje op mij let,  een beetje de leiding neemt, en beslissingen maakt. En het mooiste is: ik heb nu een relatie die precies zo werkt! Mijn vriendin is degene die dat in zich heeft en de leiding pakt, en dat vind ik zelf echt top. Zeker sinds ik de psychische struggels heb gehad en heb verwerkt, 

Wat jij beschrijft als iemand die voor je zorgt, een beetje  "de baas" is, en waar je je veilig bij voelt als die persoon wat 'sterker' is  etc dat is gewoon een voorkeur voor hoe je wilt dat jullie relatie werkt. Dat 'dom en sub' is inderdaad misschien een beetje een sterke term, maar het laat zien dat je goed aanvoelt welke kant het op gaat voor jou. Ik noem dat zelf ook wel zo hoor!Je zoekt eigenlijk iemand die je geborgenheid geeft en je soms helpt en ook wel leidt met moeilijke dingen. Dat is een hele fijne en normale wens vind ik ! En voor mij heel herkenbaar. Ik schaam mij daar ook niet voor, het is zoals het is en mooi dat jij ook zo helder hebt hoe en wat. Het is ook een stuk veilgheid . Bijvoorbeeld, het betekent voor mij ook dat ze me soms even "overruled"of aangeeft dat ik het beter zus of zo kan doen, of ook wel bijstuurt of aan de hand neemt en ik vind dat fijn en prima.  Ook aan afspraken houden en ook als nodig is wel consequenties als ik dat dan niet doe. Tuurlijk heb ik mijn eigen inbreng hoor, en ben zeker ook wel eens in de lead, maar zij veel meer. en dat werkt voor mij en ik voel mij er sterker bij dan ooit xD.

Maar goed nu weer naar jou, sorry: voor later, als je er klaar voor bent om iemand te zoeken/ ontmoeten in je leven: dan mag je heel blij zijn met wat je wilt ! Jouw wensen zijn goed en belangrijk, Als je weet wat je wilt, dan vind je het makkelijker. Je hoeft dit ook niet direct op de eerste ontmoeting te vertellen, maar als je iemand leuk vindt, kun je later in de relatie vertellen wat je belangrijk vindt. Wat wel fijn is om op t e letten denk ik: is er iemand die van nature graag voor anderen zorgt of dingen regelt? Hoe voel jij je bij diegene? Voel je je veilig? Het is belangrijk om gewoon jezelf te zijn; je hoeft niet speciaal te zoeken. De juiste persoon past vanzelf bij jou. En als je het over 'intimiderend' hebt bedoel je waarschijnlijk iemand die sterk en zelfverzekerd is, maar wel op een lieve manier.

Iemand die jou een veilig gevoel geeft, en niet bang maakt. Het moet altijd eerlijk zijn en met respect van beide kanten. Zo heb ik het nu ook.  En het maakt mij gelukkig. Gun ik jou ook heel erg! Ik hoop dat je iets aan mijn lange verhaal hebt 😊

Groetjes liefs Tartan XxX

OnlyMe
Forum|alt.badge.img+12
  • Topic-opener
  • Topper
  • July 8, 2025

Hallo ​@Tartan15 

Heel erg bedankt voor je lieve, uitgebreide reactie.

Ik denk wel in zo een soort dom/sub relatie (nog steeds een beetje sterke term) dat uit eindelijk de sub bepaalt wat er wel of niet gebeurd, baas over je eigen lichaam en leven, maar het is inderdaad fijn om aan de hand meegenomen.

Met intimiderend bedoel ik het inderdaad op een positieve manier.

Ik heb dat meer nodig denk ik omdat ik van nature heel erg aanwezig ben, luid, met een sterke mening, grote persoonlijkheid, en ook wel een beetje bazig.

Ik heb mijn hele leven op die manier geleefd, en nu ik in een pleeggezin woon ben ik in een totaal andere wereld gestapt. In een wereld waar ik niet constant 24/7 sterk moet zijn. Maar ik neig ernaar om wel steeds heel erg aan te staan en ik heb iemand nodig die mij helpt dat af en toe uit te zetten. Helpt met het laten zien en voelen dat ik niet meer zo sterk hoef te zijn, omdat ik nu mensen heb.

Omdat ik dus zo aanwezig ben, zijn mensen vaak geïntimideerd door mij, ik straal uit dat ik een sterk persoon ben en dat je bij mij echt niet hoeft aan te komen met rotte opmerkingen en gepest.

Ik heb iemand nodig die mij af en toe op mijn plek zet, en die me af en toe stil laat vallen. Iemand waarmee ik kan praten en lachen. Iemand die voor me zorgt, maar ook echt wel op mij kan leunen.

Maar ik vraag me af hoe ik iemand zo iets zou moeten vertellen, en of er community’s zijn om over ervaringen te praten en dit soort dingen op tafel te leggen voor/over dit specifieke onderwerp. Iets zoals dit forum. Ik wil er veilig kunnen instappen met duidelijke regels en afspraken.

Fijn om te horen dat jij zo een fijne lieve en leuke vriendin hebt. Dat klinkt echt goed. Dat is iets wat ik ook wel zou willen. Er is wel een jongen waarbij ik me dat kan inbeelden.. ik ben alleen bang dat ik dan te ver vooruit ga denken. Heel erg bedankt voor je verhaal en advies.

-OnlyMe

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 9, 2025

Hey! Ik ben het eens met jullie, het is begrijpelijk en ik vind het ook. ik had er al eens een topic over. Ik ben ook het gelukkigst in mijn verkering als mijn vriendin wat meer de leiding heeft. Ik vind het eig wel  fijn om haar te volgen en dit maakt onze band sterker denk k. En geeft me vaak ook wel een rustig gevoel als zij beslist wat we doen. Ik vind het gewoon comfy om haar te 'gehoorzamen" zeg maar, want daardoor voel ik mij ook beter. Het geeft me een rustig gevoel als zij de baas is. Denk dat ze misschien ook al wat volwassener is dan ik. Kan me idd op mn nummer zetten soms en dat is goed voor mij haha 😊 En ja ik geniet er ook wel van om te doen wat zij zegt, want zo voelt het dicht bij haar ofzo. Dat maakt me blij en geeft me een goed gevoel. Ergens denk ik dat het als jongen goed is om naar je meisje te luisteren. Sowieso naar meisjes wat meer. Ik vind  echt veel meisjes echt slimmer en verstandiger en meer overwogen zijn dan veel jongens zeg maar ( ik generaliseer nu wel,  sorry, uitzonderingen etc!! ) en in elk geval mijn lief naar mij toe ook wel. Niet altijd en alleen maar, maar wel meestal en het vaakst en ik heb net als jullie dat ik daar blij mee ben 🥰. En tuurlijk ook ik ben af en toe wel eens in charge hoor haha. We zijn wel gelijk maar ook weer niet ofzo. Nouja. Wees happy! ♥️🫂 Liefs, Tover xxx 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 9, 2025

Hoi hoi! Dankjewel en graag gedaan hoor! Ik denk dat als jij het prettig vindt om dit vantevoren aan te geven en ook al wat af te spreken en er wat regels aan verbinden dat je dat dan zeker kunt doen. Als je bijvoorbeeld met een jongen bent waar je bij voelt dat dit echt iets gaat worden, kun je op een rustig en veilig moment natuurlijk vertellen over jezelf en wat je bij je vind passen. En dat je dat ook in hem ziet. En omdat je het al aan voelde zal hij daar vast lief en vertrouwd op reageren. En de klik is er dan al.  Zou echt mooi en fijn zijn 😍. Ik weet eerlijk gezegd niet of er andere virtuele plekken zijn waar je hier over kunt praten en uitwisselen. Die zijn er vast wel. Zal er eens op letten en misschien kent een ander forum lid wel iets. Maar in elk geval kun je hier zeker terecht. Oh en op zich is het helemaal niet erg om wat voor jezelf vooruit te kijken hoor 😉 dan heb je er dus goed over nagedacht en weet je misschien nog wel beter hoe je het zou willen. Bij mij kwam dat ook geleidelijk en merkte ik langzaamaan hoe onze verhouding werd en welke plek we allebei daarin hadden. We zijn natuurlijk nog super jong eigenlijk maar weten al wel wat de basis is en ikzelf dat ik het  prima en heerlijk vind om inschikkelijk te zijn. Net als zij om richting te geven, aan te geven. Het geeft vertrouwen. En dat in het begin uitspreken kan volgens mij alleen maar goed zijn voor (dan) jullie 🥰 ik vind het trouwens knap hoe je naar jezelf kijkt en hoe je hier in zit, Echt mooi om je omschrijving te lezen. 

Groetjes liefs Tartan X 

OnlyMe
Forum|alt.badge.img+12
  • Topic-opener
  • Topper
  • July 9, 2025

@Tartan15  en ​@Tover01 heel erg  bedankt voor jullie mooie en lieve reacties.

@Tover01 ik kan me volledig plaatsen in wat jij beschrijft, al als je het niet erg vind maak ik een kleine verbetering. “Ook wel eens in charge zijn”  klinkt bij mij in zo een relatie heel verkeerd. Je zit samen in een relatie, en je besluit dan samen wat er wel of niet gebeurd. Uiteindelijk heb jij als ‘sub’ altijd het laatste woord. Een ‘dom’ kan niet bepalen wat jij fijn vind en wat je wel of niet doet.

Je gaat zitten aan het begin van je relatie (ik in elk geval wel) en je praat over wat je wel en niet fijn vind, ook ga je samen ontdekken waar de grenzen zitten. Op een leuke en veilige manier.

Ik snap dat je met ‘ook wel eens in charge zijn’ bedoelde dat je ook wel een even de “baas” mag spelen, maar niet iedereen kan dat uit de context halen en dat wilde ik even ophelderen voor de mensen die dit topic in de toekomst lezen. Uiteindelijk ben je zelf altijd de baas.

@Tartan15 De klik is er inderdaad al, maar hij is een nogal gecompliceerde jongen. Ik zou echt wel wat met hem willen en hij heeft geloof ik ook wel iemand nodig, maar ik weet niet in hoeverre die klik gaat en of we echt wel bij elkaar passen.

Dankjewel voor je compliment 🤗 ik heb dat eigenlijk altijd wel gehad dat ik heel goed weet wat ik wil en wat goed voor mij zou zijn. Het is ook fijn om te horen dat mijn uitleg duidelijk en herkenbaar is.

-OnlyMe

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • July 9, 2025

Hoi, wat interessant is dit om te lezen. Ik kijk graag mee. Ik vind het knap dat jullie dit zo van jezelf al weten. En je ook kunt zien dat je iemand nodig hebt om te leiden. Dat jongens dat met een meisje hebben vind ik helemaal bijzonder en mooi. Sorry als dat dom klinkt. Maar gewoon dat je zelf ook wil dat zij je leiding geeft. En naar haar luistert. Zoals Tover doet. En Tartan dat zijn vriendin echt de leider is. En je daar gelukkig in bent. Zo lief! En ​@OnlyMe  wat kun jij het mooi uitleggen. Ik begreep meteen wat jij bedoelt. Ik ben nog te jong, maar ik zou ook wel zoiets willen later, ik bedoel dan dat mijn vriendje mij zo ziet als Tover en Tartan hun vriendin. Dat ik hem kan leiden. En soms ook andersom, zoals jij. Dat hij mij lekker vast pakt of mee neemt en zegt wat we gaan doen. Heel bijzonder! Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 9, 2025

Hey, ja ​@OnlyMe  je hebt gelijk 😊 zo bedoel ik het ook. Ik zei daarom ook " we zijn wel gelijk...." 🙂. Ik vind zeker dat je nooit iets hoeft wat echt niet bij je past of dingen moet doen die je echt niet wil. Ik ben het daar natuurlijk mee eens. Dat zijn de grenzen van jezelf. Maar verder ben ik dan wel sub in onze verkering zeg maar. Zij is duidelijk meer leidend. Misschien had ik moeten zeggen dat ik ook af en toe wel de boven toon heb of zo. Natuurlijk in overleg en lief. In elk geval bedoelen we hetzelfde. Al denk ik voor onszelf wel dat je niet alles vantevoren kunt afspreken. Er zal vast een keer iets zijn waar je over verschilt. Wat we gaan doen ofzo of noem maar op. En bij ons is zij in zo'n geval meer de beslisser dan ik. Prima vind ik (meestal). En als ik echt wil dan telt dat even goed mee hoor. Zoiets is het. Bij ons dan. Maar dat kan lekker bij iedereen weer anders zijn.  

Liefs Tover xx