Skip to main content

Hey! Ik heb nu 2 jaar een relatie met een super leuke jongen( ik ben 18 en hij is 26) leeftijd heeft niks te maken hiermee!! Voordat ik dadelijk reacties krijg over leeftijdverschil.. Ik ben best een jaloers meisje en dat heeft de meeste invloed op onze relatie, meiden of jongens die me snappen kennen het wel, je liefje zegt dat die gaat chillen en jij wilt meteen weten met wie, en waar die heengaat, hoelaat die na huis gaat.. Het is super irritant ja i know that. En ook gewoon al als die niet binnen zoveel minuten gereageerd heeft op me word ik nogal 'para' ( zo noemt mijn vriend me ) ga ik hem vol spammen met; waarom reageer je niet, hallo????, rwageer nu, praat.. Ga hem zelfs bellen zodat die reageert. Het is niet dat ik denk dat die vreemd gaat want daar Ben ik totaal niet bang voor.. Ik snap het gewoon niet waarom ik zo ben. Het is voor ons allebei een enorme last en hierdoor wil hij het met me uitmaken. We hebben nergens last van ook het is puur dat ik zo super jaloers ben!! Heeft er iemand tips tegen?? En ik heb niks aan de tips dat ik moet gaan sporten of iets want ben niet sportief. Ik hoop dat ik via deze topic iemand vind die precues hetzelfde heeft. Bericht me plsss Xxxx

Hoi

 

Je weet graag waar je vriend heengaat, en spamt hem met berichtjes wanneer hij even niet reageert. Je bent niet bang dat hij vreemd gaat, maar jullie relatie dreigt te eindigen door jouw “controleergedrag”. 

 

Ik kan me voorstellen dat je vriend zich kan ergeren aan jouw hopen berichtjes. Echter snap ik jou ook wel: je geeft om je vriend, en bent misschien bang hem te verliezen. Merk je soms dat je ongerust ben? Als ik namelijk niet snel antwoord krijg van een vriend(in) waarmee het niet zo goed gaat, begin ik me namelijk al snel ongerust te maken. 

 

We zijn er wat aan gewend geraakt om hier en nu antwoord te krijgen. Stuur je een berichtje, verwacht je al snel een berichtje terug. Echter heeft de andere persoon alle recht om even offline te zijn; misschien heeft hij even rust nodig. Ik denk dat velen van ons tot dat besef moeten komen; niemand is verplicht om 24/7 bereikbaar te zijn. 

 

Misschien zijn jullie ermee geholpen om sommige plannen met elkaar te delen. Heel jullie planning hoeven jullie niet te bespreken; jullie hebben tenslotte recht op privacy. Wel zouden jullie dingen kunnen zeggen als: ‘Hey schat, komende donderdag ga ik wandelen met een vriend, dan ben ik misschien een dagje niet bereikbaar.’ Op die manier weet je wat je vriend doet, en weet je meteen al dat hij zijn telefoon niet regelmatig zal checken. 

 

Gr. Kenshin


Heey! Ja klopt dat doet die ook soms. Dat die smiddags al zegt van; Ik ga vanavond na het eten met een vriend wandelen, ik app je als we terug zijn.. Zeg ik gewoon oke, en na een tijdje als ik hem bijvoorbeeld iets stuur en hij reageert ech5 niet word ik echt gek. 


Wat gaat er precies door je heen, wanneer je gek wordt van het niet reageren? Is dat bijvoorbeeld ongerustheid, of eerder pure jaloezie? Als je weet waar je bron ligt van je gevoelens, kan je ermee aan de slag. 

 

Gr. Kenshin


Reageer