Vraag

Vaak verlegen

  • 13 August 2021
  • 27 reacties
  • 352 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hallo, Ik ben 15 jaar en een jongen

Soms heb ik het door (meestal als ik zwem)

Dan zie ik dat een meisje verliefd naar mij aan het staren is.

Wat moet ik daar aan doen?

Ik wil wel graag een vriendin.

Ik ben te verlegen om haar aantespreken, ik weet niet hoe ik moet aanspreken, wat ik moet zeggen en waar ik mee moet beginnen.

Dus dan vraag ik me af. Wat moet ik zeggen en hoe krijg ik de moed om naar haar toe te lopen?


27 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hayyyy

Ik ben meisje, en ik heb zoiets van vaak vind ik b.v collega's van 2 jaar ouder leuk 

Soms werk ik daar weleens mee en dan is t gwn leuk en dan komt t vanzelf 

Als jij zoiets hebt in het zwembad ow die vind mij leuk en ik haar ook, volg haar dan een beetje zoals als ze van de glijbaan gaat ook gaan en dan gwn hoi zeggen 

Of perongelijk bijna tegen haar aanbotsen en haar vastpakken zodat ze niet valt 

De jongens moeten het immers doen dus.…

Suc6

X rozalie

Reputatie 1
Badge +1

roos2007,

Goed idee! Dankje maar ik heb nog een vraag, wat als ze bijv in het zwembad in een hoekje zit en blijft op zo'n plek. (Een beetje ver gezocht) dus deze vraag hoef je niet persé te antwoorden. Maar heb je nog meer tips? : )

Wat als ze bijv in het zwembad in een hoekje zit en blijft op zo'n plek. (Een beetje ver gezocht) dus deze vraag hoef je niet persé te antwoorden.

Als ze alleen is kan je er misschien bij gaan zitten? Ik heb dat zelf nooit gedaan en kan me voorstellen dat je dat misschien wat spannend vindt. Echter, je merkt vanzelf wel of ze het op prijs stelt of niet. Succes! :)

Reputatie 1
Badge +1

Wat als ze bijv in het zwembad in een hoekje zit en blijft op zo'n plek. (Een beetje ver gezocht) dus deze vraag hoef je niet persé te antwoorden.

Als ze alleen is kan je er misschien bij gaan zitten? Ik heb dat zelf nooit gedaan en kan me voorstellen dat je dat misschien wat spannend vindt. Echter, je merkt vanzelf wel of ze het op prijs stelt of niet. Succes! :)

maar daan heb ik nog een probleem, ik ben te verlegen, dat komt óók door dat ik meestal met mijn familie zwem, hoe ga ik uitleggen dat ik 'dat ene meisje wil spreken want meestal volgt mijn familie me. Ik vind het akward als ik zeg van: "laat me effe alleen zodat ik effe dat meisje kan spreken"

 

Als je/iemand hierop antwoord, alvast bedankt

Dat verdien ik want het is mijn verjaardag

 

Reputatie 1
Badge +1

Alsje merkt vanzelf wel of ze het op prijs stelt of niet. Succes! :)

Wat bedoel je met op prijs stellen?

Wat bedoel je met op prijs stellen?

Of ze het prettig vindt of niet. :)

Als ze probeert om weg te lopen of je op een negatieve manier negeert (niet vanuit verlegenheid, maar irritatie) kan je er vanuit gaan dat ze simpelweg alleen wil zijn/andere plannen heeft/het niet prettig vindt dat jij bij haar bent komen zitten en/of een gesprek bent begonnen. Dan kan je dat beter accepteren en verder gaan met je leven.

Reputatie 1
Badge +1

Oke

Dat verdien ik want het is mijn verjaardag

Allereerst, gefeliciteerd! Ik voel me alleen niet verplicht om iets te reageren, dat doe ik uit eigen wil ;)

maar daan heb ik nog een probleem, ik ben te verlegen, dat komt óók door dat ik meestal met mijn familie zwem, hoe ga ik uitleggen dat ik 'dat ene meisje wil spreken want meestal volgt mijn familie me. Ik vind het akward als ik zeg van: "laat me effe alleen zodat ik effe dat meisje kan spreken"

Ah ja, dat is dan wel lastig ja. Wellicht kan je mijn tip dan beter een keer gebruiken als je alleen bent of met vrienden o.i.d.

Als je wel met je familie bent kan je haar heus wel even kort spreken toch? Wellicht kan je haar Instagram, Snapchat of telefoonnummer vragen. Dan kan je later nog eens contact houden. Let op: begin daar niet gelijk mee! Dan kom je zo apart over. ;)

Even voor mijn beeld: hebben we het hier over meiden in het algemeen of over een specifiek meisje/je crush? Dat zou de zaak namelijk wel een beetje kunnen veranderen.

@Anoniem1269 reactie komt er waarschijnlijk pas morgen aan. Hij moet eerst nog worden gecontroleerd door een moderator van de KT. :( :)

Wat zou je er van vinden om samen een soort stappenplan te maken? Dan heb je iets om aan vast te houden, niet al te strak gepland natuurlijk want het gaat nooit precies zoals je van tevoren bedenkt maar gewoon richtlijnen. Ik weet niet hoe goed je haar kent maar je kan op verschillende manieren het eerste contact maken. Misschien als je haar al vaker hebt gezien kan je haar een keer opzoeken en een praatje maken, over iets luchtig, zoals bijvoorbeeld: ik zie je wel vaker hier, ben je een beetje een fanatiek zwemster? Of als je haar nog niet vaak gezien hebt kan je vragen of ze nieuw is.

Laat maar weten!

Lucas

Reputatie 1
Badge +1

Wat zou je er van vinden om samen een soort stappenplan te maken? Dan heb je iets om aan vast te houden, niet al te strak gepland natuurlijk

@Lucassss het is heel belangrijk om jezelf te zijn op dit soort momenten

Reputatie 1
Badge +1

Maar hebben jullie nog andere trucs om op 1 of andere manier zomaar in de praat te komen

@Lucassss het is heel belangrijk om jezelf te zijn op dit soort momenten

Correct, maar een zeker stappenplan kan misschien wel een soort van houvast geven.

Bij examentraining wiskunde heb ik ook allerlei stappenplannen gemaakt. Tuurlijk kan je die niet letterlijk afwerken, want elke som is anders en soms moet je nog iets extra’s doen, maar het kan wel een beetje structuur aanbrengen. Iets dat me voor jou wel handig lijkt, gezien je verlegenheid. :)

Denk er in ieder geval eens over na; je hoeft het nog niet eens op te schrijven of uit te werken.

Reputatie 1
Badge +1

 

Even voor mijn beeld: hebben we het hier over meiden in het algemeen of over een specifiek meisje/je crush

Meisjes in het algemeen

Reputatie 1
Badge +1

Dat verdien ik want het is mijn verjaardag

Allereerst, gefeliciteerd! Ik voel me alleen niet verplicht om iets te reageren, dat doe ik uit eigen wil ;)

maar daan heb ik nog een probleem, ik ben te verlegen, dat komt óók door dat ik meestal met mijn familie zwem, hoe ga ik uitleggen dat ik 'dat ene meisje wil spreken want meestal volgt mijn familie me. Ik vind het akward als ik zeg van: "laat me effe alleen zodat ik effe dat meisje kan spreken"

Wellicht kan je mijn tip dan beter een keer gebruiken als je alleen bent of met vrienden o.i.d.

Ik ben de afgelope week 4 keer alleen gegaan, dat werkt niet normaal gebeurt het (waar we het over hebben) elke keer maar alleen gaaan heeft geen effect, blijkbaar moeten meiden mijn persoonelijkheid ook zien

Ik ben de afgelope week 4 keer alleen gegaan, dat werkt niet normaal gebeurt het (waar we het over hebben) elke keer maar alleen gaaan heeft geen effect, blijkbaar moeten meiden mijn persoonelijkheid ook zien

Het is niet zo dat er een bepaalde spawn rate is van meiden. Zoiets gebeurt gewoon, of het gebeurt niet; het maakt niet uit of je nou met je familie bent of niet. Tuurlijk is het een combi van uiterlijk en innerlijk. Je persoonlijkheid kunnen ze natuurlijk niet van een afstand zien, daarvoor zal je ze een keer aan moeten spreken/benaderen! ;)

Reputatie 1
Badge +1

 

Het is niet zo dat er een bepaalde spawn rate is van meiden. Zoiets gebeurt gewoon, of het gebeurt niet; het maakt niet uit of je nou met je familie bent of niet.

Nee wat ik bedoel (sorry voor het verkeerd opvatten, mijn fout. Ik ben 8 keer gegaan en er opgelet en het is zo (blijkbaar?) Dat 4 van de 8 keren 'het' gebeurde en dat zijn precies de 4 keren dat ik niet alleen was

Reputatie 1
Badge +1

Maar als het zo vaak gebeurd (bij mij) is er wel een grote kans dat ik een vriendin heb binnen 1 of 2 jaren maar dat hangt af van geluk want ik kan dat natuurlijk niet forceren...  maar ik heb natuurlijk wel gemerkt dat ik het meeste succes heb in het water dus ik weet waar ik moet zijn😁

Want bij mij is 'het' nergens anders gebeurt…

 

Ik wil niet dwingend of zeurend klinken maar

Aan de tips die ik nu heb is er nog een kans dat het mislukt en haar niet kan spreken door mijn verlegenheid

Wat wil je dan precies? Zou je dat even concreet kunnen zeggen, want ik snap het niet meer helemaal, je zegt dat het nu binnen een jaar of 2 wel goed komt waarschijnlijk en je wilt niet een plan maken hoe je beter op meisjes af kan stappen. Ik snap het niet helemaal meer, als je alleen je verhaal even wilde delen is dat prima maar als je een oplossing ervoor wil moet je ietsje duidelijker zijn.

Wat is je doel en hoe wil je dat bereiken? 

Even niet te hard van stapel lopen. Jij voelt aan dat meiden in het zwembad naar jou kijken op een verliefde manier; maar wie zegt dat dat klopt? Voor hetzelfde geldt beeldt je je dat alleen maar in.

Het is goed dat je zelfverzekerd bent, maar laten we wel even realistisch blijven en er neutraal ingaan ipv met een spirit van ‘ze kijkt naar mij, dus ik kan haar makkelijk krijgen’.

Ik begrijp niet helemaal wat voor tips je verwacht. Je bent je er van bewust dat je verlegen bent. Daar proberen wij (voornamelijk ik en mijn naamgenoot Lucas) oplossingen of tips voor te verzinnen, maar blijkbaar zint dat je niet.

We kunnen niet toveren. Het belangrijkste is dat je voor jezelf rust creëert en je vervolgens (tijdelijk) over je verlegenheid heen zet. Je zal het uiteindelijk zelf moeten doen. Tuurlijk is er een kans dat het misgaat, maar wat dan nog? Als je het niet probeert lukt het sowieso niet. Als het mislukt, kom je vast wel iemand anders tegen; misschien niet de volgende dag, maar er zijn wel genoeg meiden op de wereld.

Reputatie 1
Badge +1

@eenanoniemejongen1 dat kan je denken maar het valt gewoon zo erg op bijv. 1 keer ging ik naar de kant en effe zitten op een stoel in de buurt en ik zie iemand naar me kijken zonder uberhaupt oogcontact te ontwijken al maak ik oogcontact. Sorry maar dan is het wel duidelijk

Reputatie 1
Badge +1

@Lucassss (eigenlijk is het maar en gokje)

Lucassss als ik een plan heb en het onthoud en constant uitvoer, moet het wel lukken binnen 2 jaar (nog steeds een gokje) maar das niet heel belangrijk (die gok)

We proberen je te helpen he, dus als er iets is waar we wat mee kunnen doen dan moet je het zeggen maar anders heeft het denk ik geen zin om er over verder te gaan. We komen op deze manier niet echt tot een oplossing! 

Reputatie 3
Badge +3

ik zou der gewoon een leuk praatje mee maken 

Reputatie 1
Badge +1

We proberen je te helpen he, dus als er iets is waar we wat mee kunnen doen dan moet je het zeggen maar anders heeft het denk ik geen zin om er over verder te gaan. We komen op deze manier niet echt tot een oplossing! 

O sorry dat was niet mijn bedoeling

Reageer