Vraag

Update op relatie

  • 7 March 2024
  • 6 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 39 reacties

Disclaimer/Trigger Warning: sh, drugs en suicidaal

 

Oke dus, paar dagen geleden heb ik een topic gepost genaamd "zwaar de lul". Dank jullie wel voor alle reacties btw echt super lief<3 Anyways, ik weet niet echt hoe het verder moet met deze relatie. 

Ff wat details ofz

Ik ben 15, zij is 14

ze doet aan sh

ze rookt en vaped (ik niet) (heb weleens gevaped omdat ze dat wou maar verder niet,die dingen zijn echt verslavend😭)

ze is niet christelijk (ik wel)

ze is behoorlijk suicidaal (ik maak me kapot veel zorgen om dr)

en sinds kort kom ik er ook achter dat ze drugs doet…

eergisteren ofzo stuurde ze mij een snap waarin ze zei dat ze morgen weer aan de drugs gaat (ik wist al dat ze blowt btw dus dat was soort van normaal voor mij i guess). Ik zei als antwoord hierop "doe asjeblieft niet, is slecht voor je". Gewoon wat een vriendje zou zeggen i guess. Hierop antwoord zij met "pech, wiet en pillen morgen". Ik wist niet dat ze ook pillen neemt dus ik liet het zien aan mn ouders. (ze wisten niet van het blowen en drugs enzo maar wel dat ze vaped).

Hun weten eigenlijk ook niet wat ze hiermee moeten en ze vertelden mij om het gewoon met rust te laten. 

Dus de volgende dag (gisteren en vandaag) laat ik haar met rust (ik negeer haar eig gw en stuur dr geen snaps) En ik zie net 30 minuten geleden dat ze zondag niet kan afspreken omdat ze is betrapt op drugs doen en ze heeft gesprek op school maandag enzo.

Ik liet dit net aan me vader zien en we praten voor een tijdje dr over.

En nog een ding: ik heb met dr gevreëen, en voor de christenen onder ons: dat hoort niet. Gewoon niet. en mijn vader zei "als je haar weer ziet, doe niks meer dan wat je nu doet qua fysiek contact." Ik mompelde een beetje en zei "ja, weet ik." 

Maar zal ik mijn vader vertellen over dat we al seks hebben gehad of niet want ik voel me zo rot erover nu

 

en als ik heel eerlijk ben, ik zie haar niet een goede moeder worden. Dus ik weet niet hoe het verder moet. 

En eigenlijk wil ik gewoon tegen haar zeggen van "Luister, of je kiest drugs en leeft je eigen leventje, of je kiest onze relatie." Maar die stap is ook zo moeilijk

 

dus ja, ik ben best gestressed hierover allemaal

 

Fijne dag nog als je dit leest<3


6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi schat, ik snap dat je je rot voelt.

in de topic zwaar de lul staat mijn reactie

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 3
Badge +1

Oh oke, ik ga ff kijke

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap dat je haar wilt helpen, maar als zij niet geholpen wil worden wordt dat wel lastig. Let op dat jij je niet laat meeslepen in haar problemen. Ik denk dat het beste wat je kunt doen is haar laten weten dat ze altijd bij je terecht kan en verder een beetje afstand nemen

Reputatie 3
Badge +1

Ik snap dat je haar wilt helpen, maar als zij niet geholpen wil worden wordt dat wel lastig. Let op dat jij je niet laat meeslepen in haar problemen. Ik denk dat het beste wat je kunt doen is haar laten weten dat ze altijd bij je terecht kan en verder een beetje afstand nemen

Ja dat doe ik ook, alleen is lastig 

Reputatie 7
Badge +17

Ja, is zeker lastig maar soms is loslaten het beste. Jij kunt haar problemen niet voor haar oplossen.  Ze heeft echt professionele hulp nodig

Reputatie 3
Badge +1

Je moet hier denk ik mee stoppen voor je zelf. Zo’n persoon heeft hulp nodig, echt professioneel in een kliniek. Ik snap dat je erg verliefd bent en dat dit heel moeilijk is maar ook al zegt ze te stoppen gaat ze dit waarschijnlijk niet kunnen doen zonder professionele hulp.

Mijn advies is dat je haar helpt door een kliniek te zoeken (ik denk dat dit kan via huisarts en anders id dat sws een goed aanspreekpunt voor mentale klachten die ze ook heeft). Wat je zei over dat ze dr eigen leventje of kinderen met jou moest kiezen is slim, maar ik zou nu nog steeds niet verder gaan omdat dit niet goed voor jou zelf is. Dan moeten jullie elkaar maar in de toekomst treffen en het is denk ik ook belangrijk dat ze psychische hulp krijgt, misschien doet ze wel zo veel dingen omdat ze niks om haar eigen leven geeft (terwijl het zo’n mooi geschenk is van god). misschien wil ze nog wel wat dingen proberen voordat ze een eind aan maakt. Het zijn harde woorden maar misschien de realiteit, ze zal ook niet altijd eerlijk tegen jou geweest zijn en je weet niet of dat nu ook zo is en over het vrijeen moet je denk ik maar los laten en zeker niet meer doen.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon voor de leesbaarheid.

Reageer