Vraag

uitmaken of niet?

  • 24 April 2022
  • 5 reacties
  • 135 Bekeken

Badge

👋

Ik ben een jongen (14) en heb nu al zo’n 6 maanden een relatie met een meisje. We hebben samen al super veel gedaan maar ik ben niet meer zo verliefd op haar als in het begin. Maar nu vooral omdat ze zoveel van mij houd ben ik bang om het uit te maken. Door haar zijn er voor mij ook nieuwe werelden open gegaan en die zou ik dan niet meer verder kunnen ontdekken. Ik zou waarschijnlijk ook wel heel wat vriendinnen aan haar kant verliezen en dat wil ik niet. Ze is ook een enorm speciaal meisje, ze heeft wat verlatingsangst, wilt altijd bij me zijn, is continu met me bezig, we videobellen bijna elke dag en spreken dan ook nog af op woensdag en zondag, zelf vind ik dat enorm veel en ben ik bang dat als ik nu niets doe dat ik er uiteindelijk zelfs niet meer naar uit zou kijken, wat ik nu regelmatig al heb… Maar ik ben bang dat ze misschien zichzelf iets zou aandoen als ik het uitmaak en dat is echt het laatste wat ik wil. Wat moet ik doen?


5 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Tenzij de situatie echt rampzalig is, ben ik nooit een voorstander van uitmaken. Het is je gelukt om een vriendin te krijgen, dan moet je dat zo laten. Als je vindt dat je te veel met haar afspreekt, kan je aan haar vragen of jullie bijvoorbeeld nu maar 1x per week kunnen afspreken of de ene week 2x en dan 1x of zo iets. 

Ik ben het niet met Samuel eens.  Je moet niet uit medelijden verkering houden.  Dat is niet eerlijk voor jou en niet eerlijk voor haar. 

Badge

Ik ben het met mimo eens. Je moet niet uit medelijden verkering houden. Het moet voor bijde leuk zijn en als dat niet zo is kan je het maar beter uitmaken. Je moet haar dan ook duidelijk vertellen waarom je het uitmaakt. Misschien snapt ze het wel en dan kunnen jullie gewoon vrienden blijven

Reputatie 1
Badge

Hi!

In precies dezelfde situatie gezeten. Ik ben het heel erg oneens met Samuel, sorry. Ik vind net zoals Mimo dat je idd niet verkering moet hebben uit medelijden. Dit zijn ontzettend lastige situaties. Een ding wat mij altijd ontzettend helpt, er op voorbereid zijn dat er dingen gaan gebeuren, bijv dat mensen over jou gaan roddelen, in mijn geval mijn ex mij uitschelden en dat soort shit. Bereid je daar op voor, maak je klaar voor het ergste en wees alsjeblieft eerlijk. Het is echt ontzettend moeilijk als je met iemand ben die je meer energie kost dan dat het je oplevert. Dus als jij daar geen zin meer in hebt, moet je dit op een subtiele en toch duidelijke manier proberen tegen haar te vertellen. 

sorry voor dit vet lange antwoord. 
Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes

Badge

Ik zou als ik jou was het uitmaken. Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien een beetje cliché, maar je bent maar een keer jong. Om nu nog 5 jaar verkering te houden alleen maar omdat je het niet wil uitmaken vind ik een beetje zonde van je tienerjaren. Je kunt natuurlijk nog gewoon vrienden blijven  met haar. En, soms moet je een hoofdstuk eindigen om een nieuwe te beginnen.

Reageer