Skip to main content
Vraag

Uit de kast komen

• November 12, 2025
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, ik ben een jongen van 15 jaar en ik voel me sterk aangetrokken door jongens. Ik voel echter niets voor meisjes en blote borsten doet me niets. Ik denk dat ik gay ben maar ik durf niet uit de kast te komen. Mijn familie is zeer klassiek (ze zijn boeren) en ze hebben vaak commentaar op homo’s. Op school maken mijn  vrienden ook soms grapjes over homo’s en dan lach ik wel mee maar ik voel me eigenlijk gekwetst en dat maakt me juist nog banger om uit de kast te komen. Heeft er iemand tips om uit de kast te komen?

2 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 12, 2025

@Anoniem6767  het is zo oneerlijk dat homo’s ‘uit de kast’ moeten komen, maar voor een aantal mensen is gay zijn toch nog iets waarvoor je je moet verontschuldigen of zo.

Ik bergijp dat het moeilijk voor je is om voor je geaardheid uit te komen maar ik denk dat dat commentaar en die grapjes er komen doordat je familie en vrienden geen gays kennen.  Als jij ervoor uitkomt, zien ze dat gays gewoon zoals alle andere mensen zijn en dat hun seksulaiteit wel een belangrijk onderdeel is van wie ze zijn maar echt niet hun hele leven bepaalt.  Een homo loopt niet de hele tijd ‘homodingen’ te doen (wat dat dan ook mag zijn), net zo min als een hetero de hele dag alleen maar bezig met hetero zijn

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • November 12, 2025

Hey, ik heb dit ook een soort van maar ben niet van plan om uit de kast te komen en te zeggen dat ik zowel op jongens als op meisjes val want mensen die hetero zijn hoeven daar ook niet voor uit te komen dus in mijn hoofd moet ik dat ook niet maar als jij wel uit de kast wilt komen moet je dat zeker doen, neem je tijd. een vriendin van mij had dit ook en sinds ze uit de kast is, lacht haar familie niet meer met homo’s enzo en accepteren ze haar gewoon. 

doe wat je zelf wilt en neem je tijd, of je nu uit de kast komt of in de kast blijft dat veranderd niets aan wie jij bent al persoon dus zal je familie nog steeds van je houden en zal daar niets aan mogen veranderen, misschien kun je het jezelf al makkelijker maken door bijvoorbeeld te vertellen aan een vriend ofzo die je echt heel hard vertrouwt of door al een paar subtiele hints te geven aan je familie?

Veel succes alvast!

groetjes!!