Skip to main content

Heyy,

Dus ik ben al bijna 2 maanden samen met mijn vriend en ik hou heel veel van hem, maar hij is vaak heel erg druk en ik heb hem sinds juli niet meer gezien. Ik ben ook bang om hem te vertellen dat ik asexual ben omdat er een kans is dat hij naar de volgende stap wilt gaan (hij is bijna 15 en ik ben bijna 13 btw). Ik weet dat hij veel problemen heeft met zijn thuis situatie en dat hij ook bijna elke dag groep therapie heeft, maar ik wil eigenlijk ook wel wat aandacht. Ik probeer hem ook te helpen met zijn depressie en eet stoornis en ik heb het gevoel alsof het niet werkt. Heeft iemand tips hoe ik hem kan helpen? Is het misschien niet handig om met hem in een relatie te zijn of moet ik het wat tijd geven? Help aub en alvast bedankt voor de tips :)

Heyhey

Wat rot om te horen! Tenslotte wil je toch het beste samen. Het is natuurlijk normaal dat je lichtelijke angsten hebt om te vertellen dat je Asexual bent. Als je hem ermee vertrouwd kan je het altijd zeggen, maar je moet er tevens ook zelf klaar voor zijn. Stappen nemen jullie tenslotte samen, dus als jij nog geen stap verder wilt is dat oke. Niet iedereen kan even snel stappen zetten. 

Super lief dat je hem probeert te helpen! Gezien ik niks weet over zijn situatie kan ik hier moeilijk meer over zeggen. Echter kan ik wel zeggen dat ‘helpen’ soms als aandringen kan voelen bij een eetstoornis (Uit mijn ervaring). Probeer rustig met hem te praten, en bespreek ook het onderwerp of hij tijd nodig heeft. 

Hopelijk kan je hier wat mee:)
  Liefs, L


Reageer