Skip to main content
Vraag

Toxic vriendje?

Forum|alt.badge.img

Heyhey.  Zoals jullie in mijn vorige topics konden zien heb ik al bijna een jaar een vriend. Ik weet alleen niet of ik de relatie nog wel leuk en romantisch vind… Het is echt bedoelt naar onze relatie en niet naar hem, want ik vind hem nogsteeds leuk. Het gaat al een paar maanden niet goed tussen ons. In mijn en zelf geeft hij dit ook aan dat het probleem was dat hij te snel boos werd. Als ik met hem hierover wil praten krijg k antwoorden als “gwn” of “idk” of hij wil het gesprek helemaal niet aangaan omdat hij ‘moe’ is. Ik irriteer me hier heel erg aan maar ik wil niet pushen. Om het nog ingewikkelder te maken is hij in de zomer achter mijn rug om met meiden naar een kermis geweest, dit is in mijn ogen vreemdgaan. Maar ik vergaf t hem, omdat ik mensen veel te snel vergeef. Sindsdien is onze relatie sowieso heel erg veranderd. Maar om terug te komen op het gene waar ik advies over wil is. Ik heb last van emetofobie dit is erg vervelend en ik ga hierdoor snel al niet naar school. Als we aan het bellen zijn vraagt hij soms “ben je morgen op school?” dan zeg ik soms nee ik voel me niet zo goed. Hij hangt gelijk op en zegt dat hij pas wil bellen als ik weer ‘beter’ ben. Ik vind dit gewoon heel erg raar en gemeen van hem. Help me out!! Als jullie vragen hebben stel ze zeker, ik heb echt goed advies nodig! 

Groetjessssss

25 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 421 reacties
  • 23 januari 2025

Dat lijkt me echt geen leuke relatie.  Is single zijn niet beter dan op zo’n manier samen?

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2439 reacties
  • 23 januari 2025

Hey! Ik ben het met ​@Diana  eens en ik zou denken dat jij misschien wel een betere en lievere vriend verdient die er voor je is. Niet om je iets te verwijten hoor! Integendeel. Ik denk dat er vast wel een veel leukere jongen ergens voor jou is. Wat er nu gebeurt verdien je niet. Liefs Tover xxx 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 23 januari 2025
Diana schreef:

Dat lijkt me echt geen leuke relatie.  Is single zijn niet beter dan op zo’n manier samen?

ja maar daar zit ik dus mee ik vind hem leuk maar ik vind ons niet leuk, snap je dat gevoel?

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 23 januari 2025
Tover01 schreef:

Hey! Ik ben het met ​@Diana  eens en ik zou denken dat jij misschien wel een betere en lievere vriend verdient die er voor je is. Niet om je iets te verwijten hoor! Integendeel. Ik denk dat er vast wel een veel leukere jongen ergens voor jou is. Wat er nu gebeurt verdien je niet. Liefs Tover xxx 

heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga er met hem over praten en het hangt van dat gesprek af of ik bij hem blijf. 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi, je vindt hem dus wel leuk, maar samen niet.. dat lijkt mij lastig. Kan je ook gewoon goede vrienden worden, of is dat lastig? 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 23 januari 2025

-onnodige quote verwijderd-

eeuhh, ja ik denk dat we dat allebei lastig zouden vinden.. 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

@anonieemm 

Ik zou dan toch met hem praten.. Het is misschien lastig, maar iemand die je - zoals ik lees - niet serieus neemt, zou ik zelf niet de moeite en liefde in steken.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 23 januari 2025

-onnodige quote verwijderd-

dankjewel voor je advies, ik ga met hem praten ik laat het weten!! 

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 421 reacties
  • 24 januari 2025

Wat vind je samen dan zo leuk met hem?  Wat voor dingen doen jullie die zo gezellig zijn dat je vergeet dat je hem niet leuk vindt?  Ik neem aan dat het niet de fijne gesprekken zijn want hij praat niet of wordt boos.  Is het de seks?

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 31 januari 2025

Neee zeker niet. Het is het gevoel om bij hem te zijn ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.  Hij is heel kinderachtig geworden, dat irriteert mij.  Maar als we gewoon normaal praten dan is t soms leuk we hebben nu gewoon heel veel ruzie en daar ben k klaar mee

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 421 reacties
  • 1 februari 2025

Het lijkt mij dat jullie heel erg uit  elkaar gegroeid zijn en dat is niet zo vreemd want op onze leeftijd veranderen we snel - vooral meisjes.  Je verlangt terug naar je eigen of zijn vroegere zelf maar die bestaan niet meer.  Als het alleen soms nog maar leuk is en voor de rest ruzie, zijn jullie toch beter af zonder elkaar.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 1 februari 2025

Ik zal dit tegen hem zeggen en zeggen dat ik altijd ruzie niet vol hou, ik laat het je weten!!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 3 februari 2025

Hey. Ik heb met hem gepraat en hij zei “ik heb soms een gevoel van weg bij je willen” dus ik vind het erg onduidelijk maar de gedachten met een leven zonder hem is erg naar. Er is binnenkort een feest waar ik heen wil hij niet maar eerst zei hij dat hij wel mee wou dus ik heb met mensen afgesproken en nu wilt hij opeens niet. Hier hebben we nu ruzie over… 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 15 reacties
  • 4 februari 2025

Ik ga het je nu niet makkelijk maken, maar ik ga even alles onder elkaar zetten wat hierboven staat en vervolgens mijn advies.

• Hij wordt steeds boos op jou
  • Hij weigert te praten over zijn gevoelens tot jij echt aanzet
  • Hij schuift zijn emoties op jouw af, door jouw een kloten gevoel te geven “ik heb soms een gevoel van weg bij je willen”.

Diana, als ik het zo hoor, en dit is uit persoonlijke ervaring, dan zie ik alleen maar red flags. Tuurlijk, soms een ruzie hoort bij een relatie, niemand is het altijd eens met zn partner, maar het is niet gezond dat hij steeds boos wordt op jou, hij niet met jou wil praten tot je echt het gesprek aansnijdt en vervolgens jou dan een schuldgevoel geeft.  Meid, dit zegt niks over jou, maar over hem. Als hij zijn gedrag en de gevolgen ervan niet kan of wil inzien, dan de meest gezonde optie het uitmaken. Dit is eng, en dat kan ik me goed voorstellen. Als je dit besluit, doe dit dan bijvoorbeeld bij je thuis, wanneer ook 1 van je ouders thuis is of op een terras dichtbij huis. En als ik jou zo hoor: Empathie, geduldig, beleefd. Jij gaat echt iemand tegenkomen die jou respecteert en jou de liefde geeft die je verdiend. Succes met welke beslissing je ook maakt!

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 421 reacties
  • 4 februari 2025

@Yourspiderman lief dat je me tips geeft maar ik ben niet de TS, ik heb zelf een heel lief vriendje. 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 15 reacties
  • 4 februari 2025

Oja, sorry!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 4 februari 2025

Heey. Ik zie dat je perongeluk Diana advies heb gegeven maar alsnog heel erg bedankt. Voor de duidelijkheid we zitten bij elkaar op school en vandaag is hij 3x gewoon van me weggelopen. Ook heeft hij tegen mij gezegd “mensen vinden jou toxic en ik snap t ergens wel” besef even dat hij is vreemdgegaan… Dus ik zit echt op het randje om hem gewoon te dumpen mijn zelfrespect is ver genoeg naar beneden gegaan voor hem maar ik laat mezelf niet toxic noemen nadat ik alles voor deze jongen zou doen. Nogmaals bedankt voor je advies!! En dankjewel voor je lieve woorden <3

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 421 reacties
  • 5 februari 2025

Het lijkt me nu wel heel duidelijk wat je moet doen.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 15 reacties
  • 5 februari 2025

Als ik dat zo hoor, na alles wat hij hiervoor al heeft gezegd en (niet) gedaan, dan zou ik het wel weten. Hij toont geen respect en vertrouwen naar jou, wat wel de bouwstenen van je relatie zou moeten zijn. Ik kan niemand t inzicht geven, ik kan je alleen adviseren om het beste voor jezelf te kiezen, hoe eng dat nu ook lijkt. Misschien met je ma overleggen, dat wil ook wel eens helpen 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 6 februari 2025

@Yourspiderman 

Ik heb het net uitgemaakt met hem… Dankje voor je hulp!

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 15 reacties
  • 6 februari 2025
anonieemm schreef:

@Yourspiderman 

Hey, goed gedaan knap! Knap voor jezelf gekozen, daar mag je heel trots op zijn! Reageerde hij een beetje netjes toen je het uitmaakte?

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 421 reacties
  • 6 februari 2025

Goed gedaan, sis! Hij verdient jou niet.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 7 februari 2025
Yourspiderman schreef:
anonieemm schreef:

@Yourspiderman 

Hey, goed gedaan knap! Knap voor jezelf gekozen, daar mag je heel trots op zijn! Reageerde hij een beetje netjes toen je het uitmaakte?

Eum nou.. hij zei dat ik een ...wijf was en dat hij iedereen zou vertellen dat ik ben vreemdgegaan. He weet je prima ik heb bewijs dat hij s vreemdgegaan hij niet dus kon er wel om lachen ahahahaha. Voel me wel lichter zeg maar veel minder druk en alles!!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 17 reacties
  • 7 februari 2025
Diana schreef:

Goed gedaan, sis! Hij verdient jou niet.

Heel erg bedankt al heb je me hulp ooit nodig, let me knoooww!!

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 15 reacties
  • 8 februari 2025
anonieemm schreef:
Yourspiderman schreef:
anonieemm schreef:

@Yourspiderman 

Eum nou.. hij zei dat ik een ...wijf was en dat hij iedereen zou vertellen dat ik ben vreemdgegaan. He weet je prima ik heb bewijs dat hij s vreemdgegaan hij niet dus kon er wel om lachen ahahahaha. Voel me wel lichter zeg maar veel minder druk en alles!!

Dat je, je zo snel al beter voelt zegt genoeg! Dan heb je de juiste beslissing gemaakt!

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen