Vraag

toekomst met mijn vriend?

  • 29 March 2021
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hooi, 

Het is misschien een beetje een raar probleem en wat vroeg maar ik heb er gewoon wat vraagtekens over.

Ik en mijn vriendje zijn 2 jaar samen ( ik ben 17 hij 21 en hij woont op zichzelf), en ik had altijd een toekomst beeld met hem. Maar ik heb daar op het moment wat problemen mee. Mijn vriend heeft veel mentale problemen waardoor alles voor heb geregeld word en hij zelf niks hoeft te doen. Hij wil dit ook helemaal niet leren en hij kiest altijd de makkelijkste weg hierin. 

Ik heb hier zelf het probleem mee dat ik later wel zelfstandig wil zijn en niet dat ik nooit iets zelf kan bepalen. En ook niet dat ik met iemand samen woon waarvoor alles word geregeld en die niks zelf wil doen.

Dit laat me een beetje twijfelen over de toekomst en vind ik heel moeilijk. Daarom zou ik graag iemand zijn mening erover horen. Ook weet ik dat je kans heb dat je niet altijd samen blijft maar het is gewoon een gevoel die ik graag wil bespreken

Xx

 

 

 

 


3 reacties

Hey daar!

Natuurlijk is dat een heel lastige belissing, ik zou het zelf wat tijd geven. Geef het ook bij hem aan, dat als jij in de toekomst met hem samen wilt wonen, dat je wel zelfstandig wilt kunnen zijn met zijn tweetjes. Dit zal hem misschien ook wat meer motivatie geven om zelf dingen te leren.

Groetjes!

Hey daar!

Natuurlijk is dat een heel lastige belissing, ik zou het zelf wat tijd geven. Geef het ook bij hem aan, dat als jij in de toekomst met hem samen wilt wonen, dat je wel zelfstandig wilt kunnen zijn met zijn tweetjes. Dit zal hem misschien ook wat meer motivatie geven om zelf dingen te leren.

Groetjes!

We hebben samen zeker plannen daarvoor en ik geef het ook aan maar ik hoor alleen maar nee dat kan ik niet. Het maakt me niks uit en dat geeft voor mij nog meer twijfels

Ja dat snap ik heel goed. Probeer samen doelen te stellen, en die ook daadwerkelijk te halen. Zodat hij ook daadwerkelijk dingen wilt gaan leren. Het is hierbij erg belangrijk dat je in gesprek gaat.

Fijne avond!

Reageer