Skip to main content
Vraag

Toch gevoelens voor beste vriendin?

• June 4, 2025
  • 1 reactie
  • 30 Bekeken

Heyy, dus ik ben al bevriend met een meisje sinds de 1e toen ik haar ontmoeten had ik al een kleine crush op haar maar zodra ik erachter kwam dat ze al samen was met iemand anders dus toen gingen die gevoelens al weer snel weg. We zitten ondertussen op mbo en ik ben bang dat ik helaas weer gevoelens voor haar heb en ik hint ook heel erg dat ik gevoelens heb. Alleen er is een probleem want ik heb nu al een vriend (gewoon een jongen) en het is ook mijn eerste vriend want ik had eerst alleen maar relaties met meiden en zoende alleen met meiden. (En nu wil ik haar gwn zoenen als vriendin)

ik heb advies nodig van wat ik moet doen🥲 

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Heyy ​@Boog6, wat je voelt is helemaal oké, ook al is het verwarrend. Je bent nu in een relatie met je vriend, maar je merkt dat je weer gevoelens krijgt voor je vriendin van vroeger, dat kan gebeuren, zeker als je haar al lang kent en er ooit iets voor haar was. Het betekent niet dat er iets mis met je is, maar gewoon dat gevoelens soms ingewikkeld zijn.

Vraag jezelf af wat je echt voor haar voelt: is het romantisch, fysiek, of meer een soort nieuwsgierigheid of nostalgie? En hoe voel je je in je huidige relatie met je vriend, ben je gelukkig, of mis je iets? Ook is het belangrijk om te bedenken of je écht wilt dat er iets gebeurt met je vriendin, of dat het een gedachte is die niet per se hoeft uit te komen.

Je hoeft niet meteen een label op jezelf te plakken, het is oké om te ontdekken wat je voelt en wat bij je past. Maar wees wel eerlijk tegen jezelf én uiteindelijk ook tegen je vriend als je merkt dat je gevoelens invloed hebben op je relatie. Je bent niet de enige die hiermee worstelt, dit hoort bij groeien, ontdekken en jezelf beter leren kennen.

xx liefs Wolf 🐺