Tja, ben nog nooit verliefd geweest, denk ik

  • 19 January 2021
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoihoi! Ik word dit jaar zestien en heb nog nooit ook maar de kleinste crush gehad, het is vervelend aan het worden, aangezien de rest van mijn lieve jaarlaag al druk bezig is op te scheppen over de eigen lichamelijke ervaringen en het samenzijn met individuen van het andere geslacht. Als ik het erover heb met vriendinnen, wat trouwens al eng genoeg is, maar goed, is de reactie altijd dat ik ofwel aseksueel ofwel lesbisch ben, maar volgens mij is dat het geval niet. Het is verwarrend, en een beetje pijnlijk, om te zien hoe de rest zich zo snel ontwikkelt, en ik absoluut nul ervaring met dergelijke zaken heb; niemand die ooit met me heeft geflirt, ook, wat ik dus niet erg vind, zelf vind ik dat ik, en alle andere zestienjarigen om me heen, te jong ben/zijn, maar daar denkt "de rest" dus anders over. Is dit normaal, kan iemand me dat vertellen?

 

~~ PseudoNiempje :)


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, 

Het is heel normaal om op 16 nog niet aan een relatie te zitten, nog niet verliefd geweest te zijn is best wel speciaal, de meeste zijn dat rond de 1e al wel, maar iedereen op z’n tijd, ik ben zelf ook nog nooit verliefd geweest… groetjez,

-flopflop13 

Hee PseudoNiempje,

Je bent niet de enige hierin, want ik heb dit ook. Ik heb nog nooit een relatie/verkering gehad. Eerlijk gezegd ben ik momenteel happy single en is dat voor mij helemaal prima.

Ik ben wel goed bevriend met een aantal jongens en daar kan ik het prima mee vinden. Maar niet in de zin dat ik een relatie wil of verliefd ben, maar gewoon goede vrienden.

Zelf denk ik dat ik nog niet klaar ben voor een relatie, ik wil eerst nog verder aan mezelf werken, voor ik me daarin stort. Maar ik sta er zeker wel voor open. Ik zie of merk het vanzelf wel als ik verliefd word, ik ben er niet bewust mee bezig of naar op zoek. Voor mij is het een serieus onderwerp en ik zou niet zomaar een relatie of verkering nemen om erbij te horen of omdat dat zou horen.

In groep 8 was een jongen wel verliefd op mij, dat was eigenlijk wel heel grappig. Ik was niet op hem, maar hij heeft ook nooit face-to-face durven zeggen dat hij mij leuk vind. We waren achterburen dus voor hem best akward, later is hij verhuisd. Ergens was het wel leuk dat iemand jou leuk vond. Maar ja dat is kinder verliefdheid, wel iets anders dan een serieuze relatie..

Het is echt niet raar of gek dat je nog nooit verliefd bent geweest, zoveel mensen hebben dat. En het betekent helemaal niet dat je aseksueel of lesbisch zou zijn, die conclusie kan je hier echt niet uit trekken. Wees gewoon lekker zoals je zijn wilt en bent. Je hoeft ook niet perse een crush te hebben of verliefd te zijn. Het komt vanzelf wel of niet.

Het is begrijpelijk dat veel mensen uit je jaarlaag hiermee bezig zijn, mede door hormonen en puberteit. Vaak is het nog een soort experimenteren en ontdekken wat je wel en niet leuk vind. Ik snap dat het lastig is dat jij dit niet hebt, mensen begrijpen dat van mij ook niet. Ik maak me daar niet zo druk om. Anderen hoeven niet voor mij te bepalen of ik wel of niet verliefd moet zijn of een crush moet hebben. Ik heb ook geen ervaring met flirten en alles en kan daar niet over mee praten, maar voor mij is dat oke.

Ik denk dat het jou ook gaat helpen als je het voor jezelf accepteert. Jij hebt een duidelijke mening en standpunt en dat is prima. En het is niet gek of raar dat je hier niet zo mee bezig bent. Laat die mensen lekker denken wat ze denken en blijf hierin lekker jezelf! Daarmee kom je echt het verste!

Groetjes,
Simply Me

Badge

Hoi  Psuedoniempje,

Sommige zijn al sinds hun 8ste verliefd, andere hebben op hun 12de al 4 exen en hebben al mega veel brushes gehad, maar je hebt ook andere die pas op hun 18de in love zijn. En dat is niet zo heel gek want de meeste mensen uit deze generatie ontwikkelen veel sneller en zijn er ook meer geïnteresseerd erin. Maak je nie zo druk jij kan lekker van je leven genieten terwijl hun hun tienerjaren een soort van verspillen aan verliefd zijn/het hebben van vriendjes/vriendinnetjes. Dus life your life(-:

 

O Ja en (P.s bij de meeste mensen die in hun tienerjaren verliefd zijn/een relatie hebben gaat het meestal ook weer snel uit en breekt hun hart (-;  ♡ )

-Ano.niempjexo

Heyy

Het is helemaal niet erg om achter te zijn op je vrienden en vriendinnen op zo’n dingen. Halverwege dit jaar word ik ook 16, en heb helemaal 0 ervaring met meiden(ben een jongen), en dat moet ook helemaal niet. Als je nu niemand tegenkomt waarvan je denkt dat hij leuk is, dan vind je dat niet, zo simpel is het. De ene heeft meer nood aan dat soort dingen en is sneller verliefd dan de andere. Ik ken redelijk wat mensen die ondertussen 16 zijn en nog geen lief gehad hebben. Het ding is, daarop staat geen leeftijd. De ene wordt verliefd op 12 jaar, de ander pas op 18, weetje maak je maar geen zorgen, ooit komt het wel. En dat dat een beetje later is dan leeftijdgenoten is toch helemaal niet erg!

Reageer