Vraag

Tips tegen liefdesverdriet

  • 4 February 2021
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Het is pas uitgegaan tussen mij en mijn vriendje, aangezien ik het gevoel had dat het vanaf zijn kant niet zo veel betekende. En als ik er nu op terugkijk klopte dat gevoel ook en heb ik er geen spijt van dat ik het uit heb gemaakt. Hij is volgens mij nu al over me heen, terwijl ik erg vaak om hem moet huilen omdat ik hem mis. Hij woont 1 straat verderop van mij, dus als we afspraken gingen we altijd gewoon samen een beetje in het dorp rondhangen en fietsen. Daardoor heb ik in zowat elke straat van dit dorp wel herinneringen van dingen die ik op die plaatsen met hem heb meegemaakt wat me dan weer sad maakt als ik daar voorbij moet lopen. Ik kan het niet vermijden, want in echt zowat elke straat hebben we een herinnering. Ik probeer hem uit mijn hoofd te zetten en het achter me te laten, maar het lukt niet. Elke week spreek ik minstens 1 keer af met een vriendin voor afleiding, ik ga elke dag buiten een rondje fietsen of wandelen maar dat helpt ook niet. Als ik aan het wandelen ben kan ik alleen maar aan hem denken, aan niks anders… Ook heb ik al alle foto's die ik van hem heb op mijn telefoon op ‘verborgen’ gezet, zodat ik daar niet aan herinnert wordt zodra ik door mijn galerij scroll. Maar alsnog moet ik 24/7 aan hem denken. De afgelopen 2 avonden heb ik me in slaap gehuild, zelfs nadat ik over alles had gepraat met mijn vader. (Ik ben heel close met mijn ouders, dus vertel ik ze ALLES.) Er over praten zorgt dus ook al niet voor een opluchting, wat me normaal wel altijd helpt. Muziek luisteren heb ik ook al geprobeerd: eerst sad muziek, zodat ik kon uithuilen, maar ik bleef maar aan de gang. Het luchtte niet op, ik bleef alleen maar huilen. Dus dat had ik onderbroken en ik ben juist hele vrolijke muziek gaan proberen. Voor 2 dagen heeft het geholpen. Ik voelde me weer ff gelukkig en blij en had geen ochtendhumeur. Ik dacht zelfs even dat ik over hem heen was! Helaas duurde dat maar voor 2 dagen, want daarna was de muziek “uitgewerkt”. Ik weet echt niet wat ik moet doen om hem uit mijn hoofd te zetten en het achter me te laten. Heeft iemand pls tips?

(Btw, als je meer wilt weten over hoe onze relatie was, hoe het uitging en al dat soort dingen, bekijk dan de reacties die ik onder mijn topic “Een brugger met een 3de-jaars, kan dat?” heb geplaatst. Misschien geeft je dat een wat duidelijker beeld.)

Ik hoop dat iemand me kan helpen of tips voor me heeft. Misschien kan het ook al helpen als je gewoon vertelt hoe jij over je ex heen bent gekomen?

- Anoniempje_2005


4 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anoniempje_2005,

wat vervelend dat je er zo doorheen zit nadat het uit is met je vriendje. Ik snap dat dat erg moeilijk voor je kan zijn.

Ik heb ook gauw even je andere topic en de reacties daaronder gelezen. Je ging er vanuit dat je vriendje eigenlijk niet om je gaf, maar toen je het uitmaakte was hij wel erg geschokt. Bovendien was je er zelf kapot van. Later hadden jullie toch weer een relatie, maar omdat hij niet op kwam dagen ("mag niet van m’n ouders”) ging het weer uit.

Wat fijn dat je zo close bent met je ouders, en je het echt overal met ze over kan hebben. Al gaf je al aan dat praten niet werkte.

Probeer het er toch nog even met hem over hebben. En dan bedoel ik niet alle problemen en misverstanden uitpraten, maar echt zeggen wat je dwars zit. Dat je het gevoel had dat hij niet om je gaf, dat je het echt niet leuk vindt dat het uit is, en hoe hij zich er eigenlijk over voelt.

Niet om een nieuwe relatie op te bouwen, maar gewoon omdat het waarschijnlijk oplucht en duidelijk geeft.

En zo niet, zit er waarschijnlijk niks anders op dan de tijd z’n werk laten doen. Ik weet zeker dat je echt niet je hele leven blijft rouwen. Probeer een goed en duidelijk dagritme aan te houden, en dingen te doen waar je blij van wordt. Ik heb gehoord dat chocola eten helpt, al is het natuurlijk niet de bedoeling om je helemaal vol te gaan zitten proppen.

Als je je helemaal op iets anders gaat richten helpt dat waarschijnlijk ook. Je kan een nieuwe hobby zoeken, een projectje beginnen of gewoon hard aan school werken.

Dit zijn maar wat ideetjes, ik heb zelf nog maar een keer gehad dat een relatie uitging. Maar dat was met alleen maar goede bedoelingen, een vriend en ik hadden een onuitgemaakte kleuterliefde. De vriend van mijn vriend was daarentegen weer verliefd op mij, maar ik was “bezet”. Het is trouwens niks geworden later en het is weer aangegaan met mijn eerdere vriend. Dus ik kan je weinig advies uit ervaring geven. (sorry, dat was te veel ongevraagde informatie).

 

Groetjes,

Paardebloem

Hoi Paardebloem83,

Bedankt voor je reactie! Maar een dingetje heb je verkeerd begrepen (de rest klopt wel hoor), maar we hebben geen 2e relatie gehad. Hij had dat alleen nog maar voorgesteld en ik door zijn praatjes trapte ik er in en zei ik “laten we eerst maar eens woensdag afwachten”. Want dan zouden we dus weer voor de eerste keer nadat het was uitgegaan gaan afspreken. Alleen toen die dag aanbrak werd het afspreken al afgezegd (net op het laatste moment) met het smoesje dat hij niet mocht van zijn ouders. Dat ging dus niet door… En diezelfde avond nog blokte hij me op SnapChat. Maar dat was raar, want hij blokte me alleen daar, terwijl ik hem op veel meer platformen heb. En hij blokte me alleen op Snap? Toen heb ik hem dus via WhatsApp geappt en gevraagd wat de reden daarvan was. “Telefoon check, dus ff niet appen.” Dat was zijn antwoord. Zijn moeder ging zijn telefoon controleren ZEI HIJ. Maar dat gebeurde wel eens vaker, alleen heeft hij me nog nooit hoeven te blokkeren? En 2 vriendinnen van mij had hij ook op Snap, die hij niet hoefde te blokken? Juist… Ik besloot om het even af te wachten tot de volgende ochtend om te kijken of hij me weer zou deblokkeren. Dat gebeurde niet, zelfs toen ik die ochtend had gestuurd “een telefoon check die een hele dag duurt?” Toen zei die dat hij toen net pas zijn telefoon terug had gekregen. Oké, heel leuk, maar hij deblokkeerde me niet? Toen was ik het zat en ben ik er niet meer achterna gegaan. Ik had hem niet meer geappt of contact met hem gezocht, ik blijf niet achter hem aanlopen…  Als hij me zo makkelijk uit zijn leven kan zetten, prima, dan probeer ik dat ook. PROBEER. Want dat ging dus niet zo makkelijk maar ja… XD  Elke dag zat ik mezelf te dwingen om hem niet te appen, omdat ik wist dat hij het niet waard is en dat ik hem achter me moet laten. Maar na een week hield ik het niet meer en heb ik hem toch met mijn domme hoofd geappt… Ik had hem gewoon gevraagd hoe het met hem ging en dat ik alleen dat even wilde vragen, meer niet. Hij heeft er wel op geantwoord, maar natuurlijk allemaal heel kort. Zoals “goed” of “oh”. Maar ja, meer reactie hoefde ik ook niet van hem te krijgen ik wilde gewoon weer even EEN gesprek met hem hebben na een week. Daarna viel het contact eigenlijk weer voor 2 dagen stil en nu komt het vervolg: net was ik buiten met mijn buurmeisje van 4 aan het sleeën toen hij voorbij kwam met zijn hond en zijn moeder. (Hij woont in dezelfde wijk als ik, namelijk maar 1 straat van mij vandaan.) Zijn moeder ging naar binnen en aangezien ik in de straat er naast stond bleef hij nog buiten en liep naar me toe. Ik deed net alsof ik het niet zo door had en toen begon hij zonder wat te zeggen een sneeuwballen gevecht. De hele middag is hij met mij en mijn buurmeisje meegegaan. Het was totaal niet awquard of zo, het was gewoon alsof er niks was gebeurd en we nog gewoon verkering hadden. 
Toen ik na een hele middag in de sneeuw weer naar binnen ging, zag ik dat hij me die middag ook had geappt. Hij had mij die ochtend gezien in zijn straat en appte me of ik morgen kon afspreken voor een sneeuwballen gevecht. Ik zag het dus pas vanavond en heb gereageerd met dat dat wel kan. Als het goed is gaan we morgen dus afspreken in de wijk, ben benieuwt of hij het dit keer niet op het laatste moment af gaat zeggen. Ooo en btw hij heeft me ook net deze avond weer gedeblokkeerd op SnapChat.

Oké, ik moet nu echt gaan afronden want het wordt weer zo'n lang bericht… 😅

Nog heel erg bedankt voor al je tips, ik ga ze zeker uitproberen. Want ik ben in ieder geval niet van plan om nog een relatie met hem aan te gaan, maar ik ben wel blij dat ons contact tenminste weer goed en normaal is. Maar ja, geen relatie dus, dus zal ik hem alsnog wel een beetje los moeten gaan laten. Dus dankjewel voor je tips! 

En over die alinea op het einde, van wat je zelf hebt meegemaakt, je hoeft je niet te verontschuldigen daarvoor “omdat niemand daar om gevraagd heeft”. Jij hebt nu ook ineens een helemaal ongevraagde paragraaf van me gekregen, dus nu staan we weer kiet. 😂

Nogmaals dankjewel voor je tips en succes met dit lange bericht lezen, haha.

- Anoniempje_2005

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anoniempje_2005,

sorry, ik zie je reactie nu pas. 8 dagen later. Ik heb m even doorgelezen, dat had ik inderdaad niet zo goed begrepen. Als ik nu lees wat je zei zou ik inderdaad gewoon vrienden blijven, meer niet. 

Is ie nog gekomen? Of heeft hij je weer laten zitten? 

En ja, ik heb nu ook een heel ongevraagd verhaal gekregen. Maar het was wel verhelderend. Ik ga dit berichtje nu ook afronden, het is nogal laat en ik ben moe. Maar ik zag opeens dat je 8 dagen geleden dit had gezegd en ik gewoon niet had gereageerd.  Dit kwam echter omdat ik geen mailtje had gekregen van de KT, wat je meestal wel krijgt als je genoemd wordt. Maarja.

Fijn dat je mijn tips waardeert en gaat kijken of ze werken. 

Voor als je dit nu nog leest s’avonds: welterusten!

 

Groetjes,

Paardebloem

Gaat het nu beter???

Reageer