tips nodig voor verliefdheid

  • 8 December 2022
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een jongen van 14, ik ben vaak in het openbaar best verlegen en soms voel ik me zelfverzekerd want ik ben lang en werk hard aan mn lichaam door te sporten. Ik heb moeite met gesprekken voeren (al is dat niet altijd even goed te merken) want ik ga dan in mn hoofd heel erg stressen. Vooral als ik met meisjes praat want dat doe ik niet vaak aangezien ik eigenlijk geen vriendinnen heb of meisjes in mijn klas. Nou goed ik vind dus al heel lang een meisje op mijn school leuk want ze heeft een hele mooie glimlach en prachtige ogen(ja, ik bedoel ogen in het gezicht) en ik wil dat ze me opmerkt want ik wil haar langzaam aan beter leren kennen. Ik heb bij haar in de klas gezeten op de basisschool en kon opzich goed met haar overweg. Sommige vrienden zeggen dat ze veel te mooi voor mij is maar daar geloof ik niet in want als je je goed verzorgd en er netjes uit ziet kan er niet veel fout gaan. Mijn vraag aan jullie is of jullie tips hebben hoe ik een gesprek met haar aan kan gaan zonder dat het raar/ongemakkelijk is want als ik haar zie wil ik hoi zeggen maar ik ben bang dat ik iets fout doe en mijn kans vergooi. Als je tips hebt kun je het laten weten! :)


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Zeg gwn hoii hoe gaat het en begin zo het gesprek. Je kan haar ook voegen op haar socials en daar een gesprek beginnen. Dan is het het in het echt meestal minder eng omdat jullie elkaar dan al soort van gesproken hebben

Badge

@jaivy 

Dankjewel voor je tips, meestal als ik haar op school zie word ik heel verlegen en durf ik niks te zeggen maar als ik hoi zeg of zwaai, zegt ze wel hoi terug maar als ze dan glimlacht durf ik niks meer te zeggen en dan ben ik bang dat ik domme dingen ga zeggen.

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Reputatie 7
Badge +9

Beste @Anonieme_jongen123 , 

Ik herken mezelf in jou, ik had ongeveer 1 jaar een crush op mijn vriendin voordat we verkering kregen en ik durfde eerst ook bijna niks tegen haar te zeggen op school, dus ik heb wat tips voor je. 

De 1e stap is de moeilijkste stap, namelijk hoi zeggen of zwaaien. Daarna kan je iets casuals zeggen, zoals een random grappige gebeurtenis of iets over je huiswerk. Je hoeft hier echt niet te veel over na te denken: zeg gewoon iets. Vergeet niet dat het beeldschone meisje dat voor je staat ook “maar een mens” is. 

Om het niet raar/ongemakkelijk te maken moet je echt jezelf zijn. Wees niet bang om "domme” dingen te zeggen, 1x iets doms zeggen gaat jouw kans op haar echt niet verpesten hoor. Veel meiden zien, blijkbaar, iets doms zeggen juist als iets flauws / grappigs / schattigs. Dus het maakt echt niet uit: wees jezelf. 

Ik weet dat dit bericht nogal bagger is lol maar ik hoop dat dit helpt!!

Groetjes

Reageer