TE LANGE AFSTAND

  • 23 January 2018
  • 2 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben 13 jaar.
Ik heb sinds kort (een maand) iemand ontmoet via het internet. We vinden elkaar super leuk en willen elkaar binnenkort in het echt zien. Maar ik heb een probleem. Ze woont best ver weg. Mijn ouders durf ik niet te vragen of ze mij willen brengen. Want ik ben bang dat ze het niet goed vinden. Dus die optie valt af. Ik heb ook nagedacht over het OV. Maar dat is dus super duur! Voor 1 keer kan het wel, maar als we elkaar vaker willen zien. Dan ben ik in no time blut. Kan iemand mij helpen? Hoe kom ik daar zonder m'n ouders er bij te betrekken?

2 reacties

Heb je die vriendin ook al gezien via skype ofzo? Er zijn wel van die verhalen dat mensen toch niet helemaal blijken te zijn wie je dacht dat ze waren. Is dat ook de reden dat je je ouders er niet bij wil betrekken? Ik zou goed oppassen.
Maar om op je vraag terug te komen, het OV is dan wel de beste optie. Je kunt ook afspreken dat ze de volgende keer naar jou toe komt. Niet naar je huis, maar dan gewoon ergens bij jou in de buurt afspreken. Als jullie echt vriendinnen worden, zou ik het ook tegen je ouders zeggen. Als jullie elkaar al een paar keer hebben gezien, vinden ze het denk ik wel goed.
Jonah
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Zoals Jonah al zei, heb je deze persoon ook is eerder gezien via skype of snapchat? Er zijn meerdere mensen op het internet en ze zijn niet allemaal zoals ze zeggen dat ze zijn.

Ik heb samen met me vrienden, toen we nog op de havo zaten 1 of 2 jaar ( lang tenminste). Voor de gein mensen opgezocht via internet. Dankzij bijzondere sites als chat*.. en Anoniem*.. Hebben we aardig wat mensen opgezocht. We deden ons dan voor als meisje en spraken af met een "jongens". Maar eenmaal op station aangekomen zagen we snel dat die "jongens" wat ouder waren geworden. Of dat meisjes waren veranderd in ouwe mannen....

Niet om je bang te maken hoor maar kijk goed uit. Ze kan zich wel voor doen als de perfecte vriendin, maar het kan zomaar iemand heel anders kunnen zijn.

Heb je haar nog niet eerder gezien en wil je toch graag gaan? Spreek dan niet af in een huis of wijk, maar op een openbare plek. En neem een vriendin mee. Als je diegene dan ziet loop er niet per direct naartoe maar kijk even rustig of er niks vreemd is.
(ik kan nog wel wat noemen maar, laat ik dat maar niet doen)
Als je niks opmerkt kan je samen met je vriendin naar der toegaan. Loopt alles goed kan je altijd nog alleen gaan.

Wij hebben zo ook zonder dat we het vanplan waren. Vele vriendelijke mensen ontmoet en sommige zijn we zelfs ook echt bevriend mee geworden.

OV is wel slim inderdaad. Ik weet eigenlijk ook geen andere optie.
Oh ja, zeg tegen diegene niet hoe je komt, spreek gewoon een plek af en kijk.

Doe voorzichtig. Ik heb het beste met je voor en ik hoop dat het ook echt een fijne vriendin wordt, maar pas wel op! En hou je koppie erbij.

Misschien zeur ik wel erg veel of heb ik een te grote fantasie in jouw ogen, maar ik en mijn vrienden hebben het zelf gezien.

Succes,

Gr: Mr. S.

Reageer