Struggle: wel of niet vertellen dat ik haar leuk vind?

  • 27 August 2020
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Oké ik heb dus een enorme struggle; moet/kan ik dat superleuke en lieve en mooie en speciale meisje waarmee ik sinds januari bevriend ben nou vertellen dat ik haar leuk vind of niet? Ik ben zelf ook een meisje, ben 14, en zij is 8 maanden ouder dan ik en zit 2 klassen hoger.

Oké er zit een verhaal vooraf en in het kort is die; ik werd verliefd op meisje A (níét die van hierboven) en zocht contact met haar onder t mom van een interview, maar die ging niet door dus ik vertelde dat ik haar wss gewoon leuk vond en eerst wou ze geen contact maar later wel en zij bleek ook op meiden te vallen maar is niet verliefd op mij of zo. We zijn gewoon vrienden, zover dat gewoon voelt als de een de ander leuker vind dan slechts vriendschappelijk. Tussen het niet contact willen en toen toch toegeven in werd ik ook verliefd op meisje B raakte ik ook bevriend met haar, en zij is een vriendin van meisje A en ze kennen elkaar al sinds groep 2 of zo. 

Meisje B weet dat A op meiden valt en zo, maar weet zelf nooit zo goed wat ze met het onderwerp 'lgbtq+' aanmoet. In principe kan dit twee dingen betekenen maar ik ga er voor de zekerheid maar gewoon van uit dat ze 100% hetero is en dat ze dat onderwerp gewoon ongemakkelijk vind. 

De reden van dit hele bericht is zoals in de titel al staat dat ik twijfel of ik meisje B moet/kan vertellen dat ik haar leuk vind. Waarom ik twijfel is omdat ik aan de ene kant denk dat ze het heel ongemakkelijk zou vinden en dat we daardoor dus niet meer normaal en ontspannen met elkaar om kunnen gaan en zo, en aan de andere kant heb ik géén ídéé hoe ze zou reageren. 

Ik heb één idee van hoe ik er misschien achter kan komen hoe ze zou reageren, en dat is door te doen alsof ik een idee voor in mijn verhaal heb maar geen idee hoe ik die moet aanpakken en daarom haar antwoord op een bepaalde vraag als bodem ervoor zou willen gebruiken (is niet eens helemaal gelogen). Die bepaalde vraag is dan natuurlijk van 'stél je voor dat ik je leuker vond dan slechts vriendschappelijk en ik zou je dit vertellen, hoe zou je dan reageren? Hoe zou je je dan voelen? Wat zou je dan doen?'

Dus, mensen, wat denken jullie dat ik moet doen? En is mijn idee een goed idee of een slecht idee?


2 reacties

Hoe je het vertelt maakt niet zoveel uit, als je het maar vertelt. Zoals je de eerste keer met meisje A al hebt meegemaakt, de waarheid moet uiteindelijk boven tafel komen, uiteindelijk gaat het om het moment dat je zegt dat je iemand leuk vindt. Vooral niet tegen jezelf en de ander liegen door het vast te blijven houden 

gewoon vertellen je gevoelens voor je houden is kut

Reageer