Skip to main content

strenge ouders, uit met vriendje

• September 7, 2026
  • 0 reacties
  • 9 Bekeken

Ik ben een meisje van 16 en heb al sinds oktober gepraat met een jongen. Ik zit zelf op het vwo en mijn ouders zijn ook best streng en willen djs ook dat ik met een jongen ga die vwo heeft gedaan of een goede opleiding heeft gedaan. Deze jongen had dat dus niet maar ik vind hem oprecht zo leuk en ik heb al sinds 16 maart een relatie met hem. Ik heb het mijn ouders toen eerlijk verteld maar ze zijn echt heel boos op me geworden en zeiden dat ik het af moest kappen. Dit had ik niet gedaan, en ik bleef stiekem in contact mrt hem.

Laatst zijn mijn ouders erachtergekomen dat ik nog contact met hem heb. Ze waren erg boos en wouden hem geen 1 kans geven om uberhaupt hem te leren kennen. Uiteindelijk heb ik echt 3 uur lang met hun gezeten om hun over te halen en zeiden ze dat hij maar 1 kans kreeg. Hij is dus naar mijn huis gekomen om met mijn ouders te praten wat ik best spannend vond. Mijn oudsrs hebben tegen hem gezegd dat hij op zn minst een hbo opleiding meot gaan doen voordat ze hem accepteren. Een andere voorwaarde van hun was dat ik dit jaar geen 1 keer contact met hem zou zoeken zodat ik me kan richten op mijn examenjaar (6 vwo). Hij en ik moesten die dag dus als het ware afscheid van elkaar nemen en het was echt niet leuk. Hij had ook een pandora ring voor me gekocht etc en zei dat ik die altijd om moest houden om aan hem te blijven denken en dat het oprecht wel goed zou komen.
We zouden dus zogenaamd na mijn examens die pas inn mei zijn praten. Dat is misgegaan. We hebben veeel gepraat de afgelopen tijd en ik heb veel ruzies veroorzaakt op 1 of andere manier, want ik weet dat hij alles voor me zou doen. Gister heeft die gezegd dat het beter is dat we een tijdje geen contact hebben, omdat het ook moest van mijn ouders. En ik zei dus zo van “maak je het echt uit” en hij zei “ja daar heb ik nu even behoefte aan”. Hij zei dat we sowieso wel weer ooit een keer zouden praten en weer opnieuw beginnen maar dat wij nu allebei een pauze nodig hebben.

Maar om eerlijk te zijn wil ik dat helemaal niet want ik kan echt nieut zonder hem maar ik wil ook geen wanhopig meisje zijn dat achter een jongen aanzit. We hebben elkaar ontvolgd op tiktok etc. Ik heb hem nog wel op snap op whatsapp dus ik weet echt niet wat ik moet doen. Want ik zou nooit zomaar mijn ouders vertellen over een random jongen aangezien ze zo streng zijn. Toch heb ik het gedaan en alles voor hem geriskeerd. En ik weet dat hij hetzelfde zou doen. Hij was van plan om een hbo-opleiding te gaan doen waar hij nooit aan heeft gedacht, en dat doe die alleen maar voor goedkeuring van mijn ouders. Maar waarom geeft die dan zo snel op? Waarom? Ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen. Moet ik mijn ring afdoen? Het klinkt echt cringe maar ik kan nooit meer zonder die ring naar buiten. Ik ben zo gehecht aan hem. Ik voel me zo leeg en er is nog maar een dag voorbij dat we geen contact hebben. Kan iemand me helpen ik heb serieus advies nodig want op dit moment voelt het echt alsof ik niemand heb. Het is ook de eerste keer dat ik mijn gevoelens uit op zo’n platform. Maar ik heb gewoon het gevoel dat niemand me begrijpt en daar heb ik nu wel behoefte aan.