Vraag

strenge ouders en een vriendje?

  • 12 July 2022
  • 6 reacties
  • 290 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo ik ben een meisje van 14 en heb best strenge ouders. begin dit jaar is mijn telefoon afgepakt voor 3 maanden omdat ik praten met iemand die ik niet kenden. ik mag nu nooit meer van mn leven op sociale media, alleen whatssapp nog

Nu ging ik met hemelvaart op kamp met scouting en heb ik een leuke jongen ontmoet (ik noem hem wel even Rik) er was ook een andere jongen die vond mij leuk (hem noem ik nu even Pietje) Pietje en rik wonen allebij in het zelfde dorp, dat dorp is voor mij een half uur rijden met de auto, niet heel dichtbij dus

Nu durfde ik laatst dus eindenlijk te vertellen dat ik Rik leuk vind en dat Rik mij ook leuk vind. Ik en Rik noemen dit een verkering. eerst waren mijn ouders er heel chill over maar nu zijn ze boos omdat we niets tegen Pietje hebben gezegd en Pietje miss denkt dat hij iets met mij heeft

MIjn ouders en vooral mn moeder dwingen me nu om het uit te maken met Rik, ik mag wel bevriend met hem blijven maar geen verkering meer want ze vind me nu opeens te jong ik mag pas een verkerinf als ik 15.5 jaar ben dus tot die tijd mag ik geen vriendje

dit vind ik best wel onzin en ik ben het ook niet met ze eens.

Binnenkort ga ik met school naar een pretpark en toevallig gaat Rik daar ook heen met school.  toen ik dit vertelde werd mijn moeder boos en ze wil niet geloven dat hij er met school heen gaat. Ze gaat mijn docenten vragen extra op mij te letten of dat ik niet de hele dag bij rik zou lopen. Dat was sws niet de bedoeling want ik ben daar gwn met vriendinnen en hij is daar met vrienden, ik erger me er gewoon aan dat ze me niet wilt geloven. 

eerst appte ik veel met Rik maar nu heeft mijn moeder daar ook alle controle over. ze heeft gezegd dat ik vrienden met hem mag blijven maar ik mag niet meer zo veel met hem appen. als ik dat wel doe ben ik mn telefoon kwijt voor een jaar, en ik weet dat ze dit echt zou doen ook. ookal ben ik het er niet mee eens. 

Is het terecht wat mn moeder doet? 


6 reacties

Ik heb medelijden met jou.  Je moeder is echt veel te streng.  Mijn moeder is het tegenovergestelde,  die zou het juist leuk vinden als ik een vriendje had.  

Waarom wil ze niet dat jij een vriend hebt? Waar is ze bang voor? En is het sowieso een vriendje of alleen dít vriendje.

Reputatie 2
Badge

ja mijn moeder is altijd zo, maar ze is altijd heel streng en heeft hele strickte regels. maar ik vind het onzin dat ik geen vriendje mag ik ben nu gwn 14 en snap nie waarom het nie zou mogen 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi 

Ik snap de situatie. Het is om te beginnen heel raar en sorry maar dom dat je moeder het zo aanpakt. Ze kan gelijk hebben maar het dan alsnog anders aanpakken. Deze aanpak heeft helemaal geen zin want nu ga jij uiteindelijk manieren bedenken om onder haar gedrang uit te komen.

 

Ze zeggen (en dat is ook bewezen) dat kinderen van strenge ouders heel slim zijn en snel slim kunnen denken en goed kunnen liegen. Dit komt door het bedenken van manieren om onder je ouders hun aanpak te komen

 

Ik zou dit dan ook doen, bedenk een slim iets hoe je toch via je telefoon met rik ofzo kan communiceren

(denk bijv aan ee mveilige map aanmaken, dat kan op samsung enzo zoek mr op)

of rik ofzo op snapchat toevoegen en hem een andere naam geven, als je ma vraagt wat snap is zeg je gwn van kijk mam dan kan ik filters gebruiken en met klasgenoten chatten (zeg dat dan wel met mensen waarmee je mag praten) 

Of ga een spel spelen en dan samen in dezelfde clan (zoals bij clash of clans) en dan kan je via daar praten. Of ga in de zelfde groep ofzo. Er zijn best veel games waar je binnen het spel kan communiceren. 

Bedenk iets via waar jij kan communiceren met rik waar je moeder niks van snapt en je ook makkelijk omheen kan praten als ze het heeft ontdekt

 

En trouwens even over dat walibi: die leraren gaan echt niet moeilijk doen hoor, die hebben daar namelijk geen tijd voor en ik denk dat ze zo goed ook niet opletten. Ze zijn natuurlijk niet zoals je ma

 

 

let wel op dat je in het vervolg met een andere jongen goed blijft nadenken of hij wel goed voor je is. Je ouders beschermen je tegen dingen die jij niet inziet. Dat doet ie moeder ook. En niet zonder reden! Alleen de manier waarop is jammer.

 

Latuurrrr

Badge +1

kheb zelfde probleem like men ouders werde ooit op me boos omdak een relatie had en ze hadde dus ff men tel afgepakt maaar tis ook zo dak boos werd op hun dus jah h-khad dus daarna nog ns een relatie maar dit keer met meerdere mense tegelijker tijd en ze zijn dees ook te wete gekom dus ja ze werde trg boos op me en het boeit me ook ni like ze moge doen wa ze wille like mij boeit ni kga nog steeds verder don en ze gaan uiteindelijk wel opgeve dus jah

alsk jou was zouk da nooit zegge tege men moeder of vader dus tis ook wel een beetje u schuld kwil ni zegge da alles u schuldt is ma je wist da ze da ni ginge wille moest je het best ook ni zegge

Reputatie 2
Badge

@mhmmm  ik moest het ze wel vertellen, die hij woont te ver weg om gwn heen te kunnen fietsen en mijn ouders houden me altijd in de gaten

 

Reputatie 2
Badge

@Snapje dankje voor je advies, we hebben al n manier gevonden om te praten en bij t pretpark ging ook alles goed, we mogen alleen nie afspreken wat ik persoonlijk heel jammer vind omdat ik het wel gwn graag wil

 

Reageer