Hallo ik ben een meisje van 14 en heb best strenge ouders. begin dit jaar is mijn telefoon afgepakt voor 3 maanden omdat ik praten met iemand die ik niet kenden. ik mag nu nooit meer van mn leven op sociale media, alleen whatssapp nog
Nu ging ik met hemelvaart op kamp met scouting en heb ik een leuke jongen ontmoet (ik noem hem wel even Rik) er was ook een andere jongen die vond mij leuk (hem noem ik nu even Pietje) Pietje en rik wonen allebij in het zelfde dorp, dat dorp is voor mij een half uur rijden met de auto, niet heel dichtbij dus
Nu durfde ik laatst dus eindenlijk te vertellen dat ik Rik leuk vind en dat Rik mij ook leuk vind. Ik en Rik noemen dit een verkering. eerst waren mijn ouders er heel chill over maar nu zijn ze boos omdat we niets tegen Pietje hebben gezegd en Pietje miss denkt dat hij iets met mij heeft
MIjn ouders en vooral mn moeder dwingen me nu om het uit te maken met Rik, ik mag wel bevriend met hem blijven maar geen verkering meer want ze vind me nu opeens te jong ik mag pas een verkerinf als ik 15.5 jaar ben dus tot die tijd mag ik geen vriendje
dit vind ik best wel onzin en ik ben het ook niet met ze eens.
Binnenkort ga ik met school naar een pretpark en toevallig gaat Rik daar ook heen met school. toen ik dit vertelde werd mijn moeder boos en ze wil niet geloven dat hij er met school heen gaat. Ze gaat mijn docenten vragen extra op mij te letten of dat ik niet de hele dag bij rik zou lopen. Dat was sws niet de bedoeling want ik ben daar gwn met vriendinnen en hij is daar met vrienden, ik erger me er gewoon aan dat ze me niet wilt geloven.
eerst appte ik veel met Rik maar nu heeft mijn moeder daar ook alle controle over. ze heeft gezegd dat ik vrienden met hem mag blijven maar ik mag niet meer zo veel met hem appen. als ik dat wel doe ben ik mn telefoon kwijt voor een jaar, en ik weet dat ze dit echt zou doen ook. ookal ben ik het er niet mee eens.
Is het terecht wat mn moeder doet?