Spijt en goedmaken

  • 1 August 2022
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik moet even een verhaal kwijt.

Een tijdje geleden heb ik iets slechts gedaan. Ik mag niet specifiek zeggen wat dat is, omdat het illegaal is. Hierdoor ben ik mijn vrienden kwijtgeraakt. Ik voel me er extreem slecht over en weet niet hoe ik dit goed maak, omdat dit waarschijnlijk nooit goed te praten is. Ook zit ik al een tijdje aan de (hard)drugs wat de relatie met mijn moeder erg slecht heeft gemaakt. 

Als iemand nog tips heeft over hoe ik het goed zou kunnen maken met mijn vrienden, laat het alsjeblieft weten. 


3 reacties

Ik zou aan je vrienden je excuses aanbieden en als ze dan alsnog niet meer vrienden willen zijn dan moet je het laten. Maar het belangrijkste is eigenlijk dat je jezelf vergeeft omdat je anders niet meer verder kan met je leven.  Waarschijnlijk zal je de schuld een paar maanden voelen maar uiteindelijk kan je jezelf het vergeven.

Hopelijk helpt dit wat

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

Zoals @It's me again al zegt, zou ik je excuses aan bieden aan je vrienden. Als dit niet werkt moet je het niet gaan forceren en verder gaan met je leven. Probeer er ook niet de hele dag aan te denken, maar ga even iets anders doen. Muziek luisteren, tekenen, of iets wat jij leuk vindt. (Harddrugs zou ik niet doen) Daarna zou ik een beetje opnieuw beginnen, zoek nieuwe vrienden en leer van de fout die je begaan hebt! 
 

Over de harddrugs heb ik niet veel te zeggen. Je weet waarschijnlijk zelf dat het niet goed is, aangezien je het hier meldt. Probeer ermee te stoppen (ik weet dat het moeilijk is), maar stop er niet in een keer mee. Misschien krijg je dan afkick verschijnselen? Dus ik zou het gaan afbouwen.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes!!

 

-Yodema

Badge

Spijt is verstand at te laat komt

Reageer