Skip to main content

Oke ja k val maar met de deur in huis, ik mag geen social media. K ben 14 jaar en ik mag het nog steeds niet. Mn ouders zeggen dat ik het niet mag omdat ze bang zijn dat ik kinderlokkers om me heen krijg enzo maar dat is echt bullshit. Ik mocht namelijk vanaf GROEP 8  (zit nu bijna in de 3de) al tiktok. Nu wilde ik het weer downloaden, mocht het opeens niet. Snapchat, nog zo’n ding, mag ook niet (omdat ze zogenaamd bezorgd zijn). Maar das ook niet zo, want ik mocht het wel als ik voor alles op school een voldoende stond!!!!!!

Heeft iemand hier tips voor want ik wordt er echt heel boos van en ze willen de discussie niet aangaan.

xx anoniem

hayy,

Ik snap je helemaal, alleen je ouders willen het beste voor je ookal gaan ouders soms wat ver. Ik zou zeggen ga er met ze over in gesprek en geef dan aan het begin aan ik wil niet in discussie gaan ik wil alleen mijn mening geven en tot een compromie komen.  Je zou bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat ze aan het begin mogen mee kijken en of als er wat is of als je iets niet fijn vindt dat je het dan zegt en laat zien. Zo heb je de kans om aan je ouders te bewijzendat je het kan en dat je volwassen en zelfstandig genoeg bent. Want het lijkt dat ze het moeilijk vinden om je los te laten.

 

hopelijk heeft het wat geholpen.

 

liefs mij xx


Heyy

 

Wat vervelend zeg.. Ik snap goed dat je dat vervelend vind.

 

Je ouders willen je waarschijnlijk nog beschermen en vinden het lastig om je los te gaan laten, maar je bent 14 en het is logisch dat je graag een social media account wilt.

 

Het beste wat je kan doen is toch een gesprekje met je ouders aangaan. Probeer ervoor te zorgen dat het geen discussie word, maar gewoon een rustig gesprek waarin jullie elkaars meningen vertellen.
 

Je zou kunnen voorstellen dat je graag social media wilt, maar dat je ouders bijvoorbeeld de eerste tijd nog wel mogen mee kijken om te zien of alles goed gaat of dat je bijvoorbeeld op vaste tijden op social media mag kijken als je ouders thuis zijn zodat ze je de eerste tijd nog wel een beetje kunnen controleren. Dan kan jij laten zien dat jij goed met social media om kan gaan en dan zullen je ouders je daar ook in gaan vertrouwen. 
 

Groetjes van mij!


Oke ja k val maar met de deur in huis, ik mag geen social media. K ben 14 jaar en ik mag het nog steeds niet. Mn ouders zeggen dat ik het niet mag omdat ze bang zijn dat ik kinderlokkers om me heen krijg enzo maar dat is echt bullshit. Ik mocht namelijk vanaf GROEP 8  (zit nu bijna in de 3de) al tiktok. Nu wilde ik het weer downloaden, mocht het opeens niet. Snapchat, nog zo’n ding, mag ook niet (omdat ze zogenaamd bezorgd zijn). Maar das ook niet zo, want ik mocht het wel als ik voor alles op school een voldoende stond!!!!!!

Heeft iemand hier tips voor want ik wordt er echt heel boos van en ze willen de discussie niet aangaan.

xx anoniem

Oei dat lijkt me rot.

 

Punt is dat je op insta ook gewoon fuckingveel bots hebt de laatste tijd maar ja dat is niet echt een reden om geen Social media te geven en volgens mij valt het op tiktokven snap nog wel mee


Reageer