Skip to main content
Vraag

sex met zus

• May 1, 2025
  • 8 reacties
  • 2107 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik heb een vraag over of het mag wat ik en mijn zus doen even ter info ik ben 13 en me zus is net 17 onze moeder is overleden en onze vader heeft een hele drukke baan en is vaak niet thuis en moet naar anderen landen reizen dus ik en me zus hebben een best sterke band

( onnodige seksuele details verwijderd door De Kindertelefoon vanwege regel 6. 

Omdat we willen dat vragen op het forum duidelijk overkomen halen we (choquerende) details die afleiden van de vraag of het antwoord weg, of we passen de tekst aan. In sommige gevallen verwijderen wij het volledige topic, afhankelijk van het topic kijken we wat nodig is. We vinden het belangrijk dat de vraag die wordt gesteld centraal blijft staan. )

part 2 komt binnenkort duurtlang om dit te typen

8 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • May 2, 2025

De wet verbiedt seks tussen een 17-jarige en een 14-jarige.

Daarnaast is het echt een slecht idee om seks te hebben met je zus.  Niet doen.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • May 2, 2025

Hey, foute boel, niet doen. 

Tover 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 2, 2025

Huh

Sambearalpha
Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • May 2, 2025

Doe dat alsjeblieft niet, vooral niet met iemand die 4 jaar ouder is dan jou en al helemaal niet met een familielid..

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 3, 2025

Hoi 

Ik hoor dat je een sterke band hebt met je zus? Door seks te hebben met haar zou deze band kunnen breken. Ook is het verboden door de wet, is het incest en als je het onveilig doet en ze raakt zwanger is er een grote kans dat het kind een miskraam word, dus DOE DIT NIET

Liefs 

Anymoymous💞

• May 3, 2025

Slecht idee

Daar ga je veel spijt van krijgen

Groeten, Epicduck01

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 6, 2025

Mja ik ben misschien iemand met een andere mening.

Belangrijk is in elk geval wel dat je het veilig doet en haar niet zwanger maakt, want dan krijg je bijvoorbeeld dat er in de familie veel over gepraat/geroddelt wordt en dat kan erg nadelig zijn voor jullie twee.

Maar als jullie beide er goed bij voelen en het leeftijdsverschil niet zorgt voor dat de machtsverhouding ernstig wordt verstoord, dan zie ik zelf het probleem niet zo. Het hangt ook veel af van je zus en de aard van jullie relatie. Jij bent jonger dus luister ook vooral naar je eigen gevoelens. Wees duidelijk wat je wel en niet wilt. Het moet niet zo zijn dat je zus jou dingen laat doen die je zelf eigenlijk niet wilt.

Verder moet je weten dat incest en seks met leeftijdsverschil erg controversiëel is, zelfs onder ruimdenkenden. Ik ben misschien een afwijking maar dat heeft redenen; misschien maak ik daar nog wel een topic over haha 😜.

Heel veel wijsheid! Liefs, xxVera 💋

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • May 6, 2025

Hoi, jullie denken allemaal goed mee en tonen respect voor elkaar, super.

Er wordt gezegd dat incest en seks met familie strafbaar is maar dat is wat kort door de bocht. Wat de wet er over zegt is dit;

seksuele handelingen zijn altijd verboden bij personen onder de 12 jaar.

Seksuele handelingen tussen 12 tot 16 jaar zijn wel verboden maar als beiden instemmen en er geen machtsverhouding is wordt het meestal niet vervolgd. Het is wel een klachtdelict, dat wil zeggen dat een ouder of ander familielid of voogd een klacht kan indienen. Het kan dan voor de rechter komen, Dat geldt trouwens ook voor seksuele handelingen tussen mensen tussen de 16 jaar en  de 18 maar daar wordt meestal geen probleem van gemaakt .  Het belangrijkste is dat alle  personen die erbij betrokken zijn er mee in stemmen en er absoluut geen dwang is. Zoals Vera16xx ook al opmerkt.

Bij jou ligt het wel iets ingewikkelder; hier is de ene persoon 17 en de andere 13. Zodra jouw zus jarig is geweest is zij meerderjarig en jij minderjarig dan wordt het al weer wat lastiger. Denk er in ieder geval goed over na en lees de reacties nog eens door.

Veel wijsheid,

Ab W