sex met mijn vriendin

  • 27 July 2023
  • 19 reacties
  • 630 Bekeken

Badge

Ik ben een Jongen van 16. Ik heb een vriendin en die is 13, ik zou best een keer sex willen hebben met haar. Alleen ik durf het niet te vragen ook doordat we een beetje verschillen in leeftijd. Zouden meisjes kunnen reageren rond welke leeftijd ze geïnteresseerd waren in sex. En mij misschien advies kunnen geven, ik wil niet over haar grenzen heen. 


19 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hallo , het is mooi dat je om dr grenzen wil denken maar het is illegaal om seks te hebben met je 13 jarige vriendin. Als ze 14 is dan mag ze volgens de wet met iemand van maximaal 2 jaar ouder het wel doen. Dus nog maar even geduld hebben daarmee. En seks enzo gebeurt heel vaak gewoon spontaan een keer wanneer beide mensen er klaar voor zijn dus het echt helemaal gaan plannen met dr hoeft meestal niet , alleen het bespreken van ja dat soort onderwerpen lijkt me dan wel handig als ze nou eenmaal op de legale leeftijd is
-groetjes van corvin/rattie

Badge

Het is dan illegaal maar als zij het ook wil is het toch niet erg? Zolang niemand aangifte doet kan er toch niet zoveel gebeuren?

Badge

@Rattie 

 

Reputatie 4
Badge +3

Het is dan illegaal maar als zij het ook wil is het toch niet erg? Zolang niemand aangifte doet kan er toch niet zoveel gebeuren?

Tja i guess so , stel je even voor dat het uit gaat (ookal denk jij wss van oh nee gebeurt toch niet) en ze doet aangifte. dan ben je heel zwaar de lul en 13 is echt wel jong om seks te hebben ookal doen sommige mensen het tegenwoordig wel. ik zou t persoonlijk dan maar even niet doen maar als je gwn zo gezegd dom bezig wil gaan dan is dan jou keuze en dan houd ik je zeker niet tegen

Reputatie 4
Badge +3

en trouwens je word dan gestraft voor het verkrachten van iemand van 13 , en ja het word volgens de wet verkrachting genoemd want ze is onder de leeftijd van 14. die straf wil je niet hebben trust me . kan dat zeggen door een kennis van mn vriend die het had + het internet
dus voor de zekerheid neem het advies waar je om vroeg maar voordat je dealt met de consequenties van je eigen acties. als jullie het beide graag willen dan kan je heus wel wachten

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @badboy123 en @Rattie,

 

volgens mij leg jij @Rattie de regels uit zoals ze in België zijn:

https://www.watwat.be/eerste-keer/vanaf-welke-leeftijd-mag-ik-seks-hebben

en

https://www.allesoverseks.be/vanaf-welke-leeftijd-mag-ik-seks-hebben

maar in Nederland is het volgens de wet volgens mij een klein beetje anders:

Seksuele contacten

  • Seksuele contacten met kinderen onder de 12 jaar zijn strafbaar. Seks vanaf 12 jaar is strafbaar, maar wordt bij vrijwilligheid, gering leeftijdsverschil en een affectieve relatie vaak niet gemeld en bestraft.

https://www.jgzrichtlijnen.nl/alle-richtlijnen/richtlijn/?richtlijn=2&rlpag=506#:~:text=Seksuele%20contacten%20met%20kinderen%20onder,vaak%20niet%20gemeld%20en%20bestraft.

en 

https://www.vraaghetdepolitie.nl/dwang-en-seks/misbruik/wanneer-is-seks-strafbaar.html

 

Kan iemand van de Kindertelefoon het precies uitleggen hoe het nu is voor de TS en zijn vriendinnetje als het zoals hij zegt voor allebei vrijwillig is?

en een tweede vraagje: wat zijn de verschillen tussen België e Nederland, want ik zie zulke vragen wel vaker en ook al heb ik die linkjes gevonden, dan nog weet ik niet precies wat er wel en niet mag…

Seks onder de 16 is dan strafbaar, maar je krijgt niet altijd straf, maar soms weer wel….ik snap het niet precies

Valt 13 en 16 binnen een 'gering leeftijdsverschil’?

 

Voor de TS @badboy123, ik denk dat het sws een beetje op het randje zit of het wel of niet mag en als jullie nog niet zolang hebben, zou ik er zeker nog even mee wachten. Volgens mij kunnen bijvoorbeeld ouders over kinderen onder de 16 nog een klacht indienen in Nederland, dus ook al zouden jullie het allebei vrijwillig doen en het zou nog volgende de wet mogen. dan heb je nog met die ouders te maken…

Wonen jij en jouw vriendin allebei in NL?

Ik hoop dat het klopt wat ik allemaal schrijf, vandaar ook ff de vraag aan de KT.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 6
Badge +4

Hallo allemaal,

 

Dit is niet zo'n makkelijk te beantwoorden vraag, omdat de grenzen van wat wel en wat niet wanneer mag vaag zijn.

Zie https://www.zedenadvocaat.nl/wanneer-is-seks-minderjarige-kinderen-strafbaar-ontucht/.

Het hangt dus een beetje van de omstandigheden af. Ik vind het advies van Rattie heel wijs: doe het maar niet. 13 en 16 is op die leeftijd best wel een wezenlijk leeftijdsverschil.

 

Groetjes,

Britta van de Kindertelefoon

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Britta,

 

dankjewel en ik snap dat het lastig uit te leggen is en dat de TS in dit topic beter even wacht, maar als ze allebei in Nederland wonen en zij is over een tijdje 14 en hij dan 17, dan mag het NL toch nog steeds niet, vanwege de grootte van het leeftijdsverschil of is dezelfde grootte van het leeftijdsverschil minder erg  een jaar later als nu, dus minder erg omdat je allebei al iets ouder bent? Nog een jaar later is de TS 18 en meerderjarig en zij 15, dus dan is het nog steeds wettelijk verboden, maar ja, dan doen ze meestal niet zo moeilijk of moet zij wachten tot ze 16 is en hij ondertussen 19 om geen gedoe met de wet te krijgen...

Dan kunnen ze beter in België wonen als zij 14 en hij 17 is, want dat mag daar wel als het vrijwillig is of lijkt het allen op papier maar zo dat ze in België minder streng zijn?

https://www.watwat.be/eerste-keer/vanaf-welke-leeftijd-mag-ik-seks-hebben

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Badge

Ik ben een Jongen van 16. Ik heb een vriendin en die is 13, ik zou best een keer sex willen hebben met

Ik ben een Jongen van 16. Ik heb een vriendin en die is 13, ik zou best een keer sex willen hebben met haar. Alleen ik durf het niet te vragen ook doordat we een beetje verschillen in leeftijd. Zouden meisjes kunnen reageren rond welke leeftijd ze geïnteresseerd waren in sex. En mij misschien advies kunnen geven, ik wil niet over haar grenzen heen. 

Hoi, ik zou eerst gewoon elkaar kriebelen en dan vlakbij haar benen enzo en als zij jou dan ook kriebelt bij jou buik enzo kan je de volgende keer het erover hebben over vingeren en aftrekken. En als jullie dat dan een tijdje doen ofzo, zijn jullie misschien wat sneller klaar voor sex en als jullie al een tijdje hebben.

Gr

Badge

Hoi allen, bedankt voor de reacties. Op de vraag van Mickey Mouse: Ja mij en mijn vriendin wonen beide in nl. Ik snap nou nog niet precies wat de grenzen zijn en of het mag of niet. Wat vaak word genoemd word is ‘gering leeftijdsverschil’. Alleen weet ik nou niet of 13-16 daar onder valt. En wat ook is gezegd: als volgend jaar ik 17 ben en mijn vriendin 14, is het dan een ander verhaal? In België zou het dan mogen (als get goed is) omdat daar de age of consent 14 is. Maar word in Nederland daar dan heel moeilijk over gedaan? 
 

gr badboy123

Ik ben een meisje van 13 uit Belgie en heb sinds mijn 10 jaar seks met mijn bff die even oud is als mij en ik zal lang de enige niet zijn waarschijnlijk ik vind dat op seks geen leeftijd zou mogen staan zolang je als kind geen maar geen seks gaat hebben met volwassenen en je het je het allebei graag wil maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk waarom zouden kinderen geen seks mogen hebben met elkaar en volwassenen wel ? Ik snap wel dat je vanaf een bepaalde leeftijd je voorzorgen moet nemen als je als meisje seks hebt met een jongen omdat je niet zwanger wil geraken als puber maar waarom in godsnaam een leeftijd plakken op seks ? Mijn bff en ik zijn ondertussen allebei 13 en hebben nog steeds seks let elkaar en hebben nergens spijt van integendeel en we zijn allebei hetero voor alle duidelijkheid we vallen op jongens maar we doen het gewoon om elkaar genot te geven en onze vriendschap is hierdoor sterker dan ooit.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @badboy123 en @Rattie,

 

volgens mij leg jij @Rattie de regels uit zoals ze in België zijn:

https://www.watwat.be/eerste-keer/vanaf-welke-leeftijd-mag-ik-seks-hebben

en

https://www.allesoverseks.be/vanaf-welke-leeftijd-mag-ik-seks-hebben

maar in Nederland is het volgens de wet volgens mij een klein beetje anders:

Seksuele contacten

  • Seksuele contacten met kinderen onder de 12 jaar zijn strafbaar. Seks vanaf 12 jaar is strafbaar, maar wordt bij vrijwilligheid, gering leeftijdsverschil en een affectieve relatie vaak niet gemeld en bestraft.

https://www.jgzrichtlijnen.nl/alle-richtlijnen/richtlijn/?richtlijn=2&rlpag=506#:~:text=Seksuele%20contacten%20met%20kinderen%20onder,vaak%20niet%20gemeld%20en%20bestraft.

en 

https://www.vraaghetdepolitie.nl/dwang-en-seks/misbruik/wanneer-is-seks-strafbaar.html

 

Kan iemand van de Kindertelefoon het precies uitleggen hoe het nu is voor de TS en zijn vriendinnetje als het zoals hij zegt voor allebei vrijwillig is?

en een tweede vraagje: wat zijn de verschillen tussen België e Nederland, want ik zie zulke vragen wel vaker en ook al heb ik die linkjes gevonden, dan nog weet ik niet precies wat er wel en niet mag…

Seks onder de 16 is dan strafbaar, maar je krijgt niet altijd straf, maar soms weer wel….ik snap het niet precies

Valt 13 en 16 binnen een 'gering leeftijdsverschil’?

 

Voor de TS @badboy123, ik denk dat het sws een beetje op het randje zit of het wel of niet mag en als jullie nog niet zolang hebben, zou ik er zeker nog even mee wachten. Volgens mij kunnen bijvoorbeeld ouders over kinderen onder de 16 nog een klacht indienen in Nederland, dus ook al zouden jullie het allebei vrijwillig doen en het zou nog volgende de wet mogen. dan heb je nog met die ouders te maken…

Wonen jij en jouw vriendin allebei in NL?

Ik hoop dat het klopt wat ik allemaal schrijf, vandaar ook ff de vraag aan de KT.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

ahja ik ben ook nog nie zo lang in nederlands dus drm vast hahah, maar ty dat je t ff zegt

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Rattie ,

 

geeft niet, maar ik wist dat 14 jaar een belangrijke leeftijd was in België i.v.m.  seks, zeg maar. Daarom vroeg ik het me af.

Het had altijd nog gekund dat de TS en zijn vriendinnetje in België wonen en dan was het wel handig wat jij schreef, maar ja, de TS had vanmorgen in een reactie laten weten dat ze allebei in Nederland wonen.

 

Hoi @badboy123 ,

precies wat jij in jouw reactie vraagt, heb ik in 2 eerdere reacties van mij aan de KT gevraagd, maar daar heb ik tot nu toe maar een half antwoord op gekregen, maar de kans is dat dat antwoord morgen komt, als ‘iedereen’ weer op 'kantoor’ is.

Ik kan er dus niet echt iets zinnigs op zeggen, alhoewel….ik ga gwn een poging wagen, want anders kom jij ook niet verder en dan moet jij maar een afweging maken en dan hoop ik ook dat de KT nog een handje helpt om wat ik schrijf te bekijken en er iets over zegt…..

 

Even tussen jou en mij, dan zou ik me de volgende dingen afvragen:

  • hoe lang ken jij jouw vriendinnetje en hebben jullie al lang verkering, hoe langer, hoe beter
  • willen jullie allebei seks, dus totaal mee eens en duidelijk tussen jullie wat seks dan inhoudt
  • weten jullie ouders van jullie relatie en staan ze er achter
  • praten jullie er samen wel eens over, dus onderling en ook met jullie ouders
  • dus ook hoe serieus jullie in die relatie zitten en of jullie ouders dat ook weten
  • kun je inschatten hoe jullie ouders zouden reageren  als ze zouden weten dat jullie seks zouden willen hebben
  • nog beter: hebben jullie het verteld dat jullie dat zouden willen
  • nog beter: jullie ouders vinden het ook een top idee

 

Het komt er eigenlijk op neer dat ik veel reserves inbouw, dus hoe meer vragen je positief (voor jullie die seks willen hebben)  kunt beantwoorden, hoe minder bedenkingen ik zou hebben om seks te hebben.

 

Kijk als jullie (jij en je vriendin)  er 100% achter staan en er ook duidelijke afspraken zijn dat als eentje zich bedenkt, op welk moment, dat jullie dan niet verder gaan en jullie ouders staan erachter, dan is er wettelijk misschien nog wel iets tegen te vinden, maar als jullie ouders geen protest aan gaan tekenen bij een instantie (politie ofzo) dan denk ik dat de kans heel klein is dat iemand zou weten dat jullie seks zouden hebben/hebben gehad en gaat alles goed.

 

Dan heb je iig een iets uitgebreider antwoord dan dat de KT tot nu toe heeft gegeven.

 

Ik snap wel dat de KT geen risico's willen nemen, maar ja, echt duidelijk is het er niet door geworden op welke leeftijd jullie dan wel 'veilig voor de wet’ seks zouden mogen hebben.

Ik snap ook wel dat als jullie allebei wachten totdat jullie meerderjarig zijn dat er dan wettelijk gezien niks tegen is als jullie vrijwillig seks met elkaar zouden hebben op een plek waar je andere mensen er niet mee lastig valt, maar ja, een beetje meer advies dan zeggen dat je het wel een goed idee vindt wat een ander forumlid zegt…..terwijl dat advies volgens mij op basis van de Belgische wetgeving is gegeven en die Belgische wet is volgens mij, iig op papier anders als de wetgeving in Nederland….misschien in de praktijk wel vergelijkbaar met elkaar, maar daar heb ik echt geen idee van.

 

Beste @badboy123 ,

ik denk dat als jullie het onderling (jij, je vriendinnetje en jullie ouders) het onderling goed afspreken dat ik me dan niet echt heel erg druk zou maken om hoe het wettelijk geregeld is…..

 

Ik ben benieuwd naar reacties die het beter/duidelijker uitleggen dan dat de KT en ik tot nu toe uitgelegd hebben.

 

Gr. MickeyMouse 🙃

@MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou het niet doen. 13 en 16 is voor mij net te groot van een leeftijdsverschil. En persoonlijk vind ik ook dat je niet moet beginnen met seks op zo'n jonge leeftijd. De meeste kinderen beginnen dan pas hun eigen lichaam uittevinden. Je kan het altijd vragen maar ik adviseer er tegen want er kan later van haar kant heel veel spijt van terug komen.

Goed dat je het niet wil vragen. Met sex moet je gewoon de regel nakomen: she rules!  

Ik vind sex wel lovely en lekker maar ligt aan de persoon dus als zij nog niet wil, back  down boy ;) maar dat doe je ook. Netjes van je. 

Reputatie 7
Badge +9

Goed dat je het niet wil vragen. Met sex moet je gewoon de regel nakomen: she rules!  

Ja, maar als zij dingen wilt doen die hij niet wilt doen moet ze ook stoppen. En vragen is juist het beste wat je kan doen. Je moet alleen houden aan de "Nee, is nee" regel.

 

Goed dat je het niet wil vragen. Met sex moet je gewoon de regel nakomen: she rules!  

Ja, maar als zij dingen wilt doen die hij niet wilt doen moet ze ook stoppen. En vragen is juist het beste wat je kan doen. Je moet alleen houden aan de "Nee, is nee" regel.

 

Dat is waar! Sorry, weer wat geleerd🫣

Reputatie 7
Badge +9

Goed dat je het niet wil vragen. Met sex moet je gewoon de regel nakomen: she rules!  

Ja, maar als zij dingen wilt doen die hij niet wilt doen moet ze ook stoppen. En vragen is juist het beste wat je kan doen. Je moet alleen houden aan de "Nee, is nee" regel.

 

Dat is waar! Sorry, weer wat geleerd🫣

Geen probleem hoor!😄

Badge

Hoi @Rattie ,

 

geeft niet, maar ik wist dat 14 jaar een belangrijke leeftijd was in België i.v.m.  seks, zeg maar. Daarom vroeg ik het me af.

Het had altijd nog gekund dat de TS en zijn vriendinnetje in België wonen en dan was het wel handig wat jij schreef, maar ja, de TS had vanmorgen in een reactie laten weten dat ze allebei in Nederland wonen.

 

Hoi @badboy123 ,

precies wat jij in jouw reactie vraagt, heb ik in 2 eerdere reacties van mij aan de KT gevraagd, maar daar heb ik tot nu toe maar een half antwoord op gekregen, maar de kans is dat dat antwoord morgen komt, als ‘iedereen’ weer op 'kantoor’ is.

Ik kan er dus niet echt iets zinnigs op zeggen, alhoewel….ik ga gwn een poging wagen, want anders kom jij ook niet verder en dan moet jij maar een afweging maken en dan hoop ik ook dat de KT nog een handje helpt om wat ik schrijf te bekijken en er iets over zegt…..

 

Even tussen jou en mij, dan zou ik me de volgende dingen afvragen:

  • hoe lang ken jij jouw vriendinnetje en hebben jullie al lang verkering, hoe langer, hoe beter
  • willen jullie allebei seks, dus totaal mee eens en duidelijk tussen jullie wat seks dan inhoudt
  • weten jullie ouders van jullie relatie en staan ze er achter
  • praten jullie er samen wel eens over, dus onderling en ook met jullie ouders
  • dus ook hoe serieus jullie in die relatie zitten en of jullie ouders dat ook weten
  • kun je inschatten hoe jullie ouders zouden reageren  als ze zouden weten dat jullie seks zouden willen hebben
  • nog beter: hebben jullie het verteld dat jullie dat zouden willen
  • nog beter: jullie ouders vinden het ook een top idee

 

Het komt er eigenlijk op neer dat ik veel reserves inbouw, dus hoe meer vragen je positief (voor jullie die seks willen hebben)  kunt beantwoorden, hoe minder bedenkingen ik zou hebben om seks te hebben.

 

Kijk als jullie (jij en je vriendin)  er 100% achter staan en er ook duidelijke afspraken zijn dat als eentje zich bedenkt, op welk moment, dat jullie dan niet verder gaan en jullie ouders staan erachter, dan is er wettelijk misschien nog wel iets tegen te vinden, maar als jullie ouders geen protest aan gaan tekenen bij een instantie (politie ofzo) dan denk ik dat de kans heel klein is dat iemand zou weten dat jullie seks zouden hebben/hebben gehad en gaat alles goed.

 

Dan heb je iig een iets uitgebreider antwoord dan dat de KT tot nu toe heeft gegeven.

 

Ik snap wel dat de KT geen risico's willen nemen, maar ja, echt duidelijk is het er niet door geworden op welke leeftijd jullie dan wel 'veilig voor de wet’ seks zouden mogen hebben.

Ik snap ook wel dat als jullie allebei wachten totdat jullie meerderjarig zijn dat er dan wettelijk gezien niks tegen is als jullie vrijwillig seks met elkaar zouden hebben op een plek waar je andere mensen er niet mee lastig valt, maar ja, een beetje meer advies dan zeggen dat je het wel een goed idee vindt wat een ander forumlid zegt…..terwijl dat advies volgens mij op basis van de Belgische wetgeving is gegeven en die Belgische wet is volgens mij, iig op papier anders als de wetgeving in Nederland….misschien in de praktijk wel vergelijkbaar met elkaar, maar daar heb ik echt geen idee van.

 

Beste @badboy123 ,

ik denk dat als jullie het onderling (jij, je vriendinnetje en jullie ouders) het onderling goed afspreken dat ik me dan niet echt heel erg druk zou maken om hoe het wettelijk geregeld is…..

 

Ik ben benieuwd naar reacties die het beter/duidelijker uitleggen dan dat de KT en ik tot nu toe uitgelegd hebben.

 

Gr. MickeyMouse 🙃

@MickeyMouse

 

Hoi @MickeyMouse,

ik en mijn vriendin zijn nu pas 3 maanden samen. Daarvoor kenden wij elkaar nog niet en haar ouders/mijn ouders is ook nog niks verteld. We zijn een beetje bang dat zij het leeftijdsverschil erg vinden terwijl wij het niet erg vinden. Dus van alleen op vraag 1&2 heb ik een antwoord. Het antwoord op vraag 1 is: 3 maanden. En het antwoord op vraag 2 is: ik heb het nog niet gevraagd aan haar. Dat is ook de rede dat dit topic hier nu is. Ik wil eerst zeker weten dat het zou kunnen voordat ik vraag. 
 

mvg Badboy123

Reageer