Skip to main content

Ik heb dus gehoord dat je je zowel seksueel als romantisch aangetrokken kan voelen tot iemand, maar bij de eerste weet ik het niet helemaal zeker. Ik weet hoe romantische aantrekking voelt en heb ik deze aantrekking meerdere malen gevoeld, maar hoe weet ik of ik me ook seksueel aangetrokken voel tot iemand? Hoe voelt deze aantrekking? Voel ik mij wel seksueel aangetrokken of zou ik misschien aseksueel (of eventueel demiseksueel) zijn? Heb ik "de juiste persoon" nog niet gevonden of hoeft dat niet?

 

Update: misschien heb ik per ongeluk het verkeerde onderwerp heb gekozen, en zou seksualiteit een betere optie zijn dan relaties en liefde 

Volgens heeft seksueel te maken met aantrekkelijkheid/uiterlijk. Over het algemeen voelen jongeren zich, denk ik, eerder seksueel aangetrokken dan romantisch. Zo kan je je bijvoorbeeld ook seksueel aangetrokken voelen tot een beroemdheid.

Echter, enkel seksuele aantrekkelijkheid leidt meestal niet tot een hele goede relatie, terwijl enkel romantisch opzich wel zou kunnen werken.


Reageer