Seks op je 14 de

  • 20 June 2022
  • 3 reacties
  • 398 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi! ik ben een meisje van 14 en ik heb een vriendje van 15, de laatste tijd gingen we een beetje experimenteren en nu zijn we alle 2 toe aan seks. ik vraag me af of ik daar te jong voor ben of niet?


3 reacties

Tja, dat is aan jullie. Ik vind het persoonlijk erg jong en zou er nog even mee wachten, maar als jullie er beide klaar voor zijn, er goed over nagedacht hebben, je zeker weet dat je er geen spijt van gaat krijgen en het natuurlijk met wederzijdse goedkeuring is, kan je eens wat proberen.

Als jullie besluiten het te proberen, zorg dan alsjeblieft wel dat jullie het veilig doen. Je zit niet te wachten op een zwangerschap op je 14e. Gebruik het liefst 2 vormen van anticonceptie. Bijvoorbeeld een condoom in combinatie met de pil. Zo minimaliseer je de kans op een zwangerschap en ben je beschermd tegen soa's.

Badge

Hoi. Tja altijd weer die vraag op welke leeftijd je sex kan hebben, maar een goede vraag. Het moet goed voelen voor beiden en je moet vinden dat je er klaar voor bent. Ja doe het wel veilig met een condoom zeker gebruiken samen met de pil als je die gebruikt. Ga die zeker gebruiken alsje die nog niet gebruikt. Overleg hier dan over met je ouders om samen naar de huisarts te gaan voor de pil. Groetjes en veel plezier!!!

 

Reputatie 3
Badge +2

Vanaf 14 jaar hoef je echt niet meer te gaan wachten op experimenteren hoor. Dat slaat nergens op als je een vriendje hebt van 15 en het allebij leuk vind

Als je allebij het rustig aan doet en het altijd goed en leuk voelt dan is het prima

(Doe sws met condoom dat is gewoon het meest safe)

Reageer