Vraag

Seks na verkrachting


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey 

Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb nu iets meer dan een half jaar een heel lief vriendje. Hij betekent echt alles voor mij.
Maar helaas ben ik 3 maanden geleden verkracht door een toen nog goeie vriend. Met steun van mijn vriendje en een psycholoog gaat het wel weer goed met me. Alleen zit me nu nog iets tegen: seks. Ik durf het niet, omdat ik bang ben dat ik een herbeleving ga krijgen. Ik wil het wel heel graag, ik wil graag een normaal meisje zijn die seks met haar vriendje kan hebben en hem kan geven wat hij wilt. 

Mijn vriendje vindt het niet erg en zegt dat het geen haast heeft en dat hij net zoveel van mij houdt met of zonder seks. 
Maar ik wil hem gewoon geven wat elk meisje haar vriendje kan geven. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij het helemaal niet erg vindt dat we geen seks hebben. Hij zegt het waarschijnlijk alleen om mij goed te laten voelen.

Hoe kan ik het beste seks met hem hebben zonder risico op herbelevingen?

Liefs,
Lissy


10 reacties

hoi lissy,

wat heftig om te horen, gelukkig gaat t nu weer beter met je

 

ik denk persoonlijk datje de kans op herbeleven het kleinst maakt door jou de leiding te geven

dus dat jij bovenop gaat in plaats van je vriendje 

 

dit denk ik zelf maar durf natuurlijk niks te garanderen, ik hoop je zo iets geholpen te hebben

voor vragen kan je altijd bij me terrecht

 

gr. bobbaas

 

Badge

Het,

 

Zoals de ander al zei: het lijkt me inderdaad beter als jij de leiding neemt.

Ook zou ik het zo rustig mogelijk aanpakken. 
Eerst een gezellige dag, een filmpje kijken. Als jullie dan eenmaal in de kamer zijn een ontspannend muziekje op, een kaarsje aan. 
Eerst gewoon even zoenen en knuffelen en als je er dan toch nog niet klaar voor bent hoef je natuurlijk niks te doen wat jij niet wilt!! 
 

ik hoop dat je er iets aan hebt 

Misschien is de leiding nemen inderdaad een goed idee. Zou hij dit wel fijn vinden?

Hey,

Doe het alleen als je het zelf wilt, niet alleen maar om je vriendje te plezieren! Hij is heel lief dat hij het niet erg vindt dat jullie geen gemeenschap hebben, en ik denk dat hij dat ook gewoon meent. Niet alle jongens willen seks met hun partner. Dat wilde ik even zeggen.

Hey,

Wat erg dat dit je overkomen is. Gelukkig maar dat het beter met je gaat. Ik denk trouwens dat je vriendje het meent. Het hoeft niet per se zo te zijn dat hij geen seks met je wilt, maar als hij van je houdt is hij slim genoeg om te bedenken dat een herbeleving hetzelfde is als je pijn doen, maar dan heel erg. Blijkbaar is hij inderdaad slim genoeg en houdt hij zoveel van je dat hij je geen pijn wilt doen. Hij wacht totdat jij er klaar voor bent, en dat is wat een goed vriendje moet doen.

Misschien kun je er met je psycholoog over praten. Die weet vast wel hoe je het het beste kunt aanpakken. Verder is het inderdaad misschien makkelijker voor jou als jij bovenop zit. Je vriendje zal ook heus wel ophouden als jij dat wilt als hij bovenop is, maar het gevoel is toch anders, want ik neem aan dat jij met die verkrachting niet bovenop zat. Ik denk dat het je wat meer je vrijheid geeft en dat het minder intimiderend is. Natuurlijk moet je wel gewoon stoppen als je het niet wilt/durft/wat voor een reden dan ook. Als je vriendje echt zo slim is en echt zoveel van je houdt, zal hij dat ook begrijpen en wachten totdat jij er klaar voor bent. 

Doe niets wat je niet wilt!

Succes!

xxAlice

Ik vind het heel erg wat er is gebeurd, en ik gun het niemand om verkracht te worden.

Wel maak ik me een beetje zorgen over een opmerking die je maakt. Twee eigenlijk. Ten eerste zeg je dat je seks aan je vriend wil “geven”. Ook noem je dat alle meisjes seks aan hun vriend geven. Hieruit denk ik op te kunnen maken dat je er ergens nog niet aan toe bent, ook al wil je hem niet teleurstellen.

Zorg alsjeblieft dat je er echt klaar voor bent voordat je daadwerkelijk met hem naar bed gaat. Zorg dat je zeker weet dat je het niet gewoon doet om hem een plezier te doen.

Wel heel fijn dat jouw vriend van je houdt zonder dat er seks of seksuele handelingen bij hoeven te komen kijken. Dit zijn de soort jongens die je kunt vertrouwen.

Een herbeleving kan trouwens door heel veel dingen getriggered worden. Ik wil je niet bang maken, maar een herbeleving zou ook getriggered kunnen worden door iemand die op jouw verkrachter lijkt, of als je die jongen in kwestie tegenkomt. Mijn advies is gewoon dat jij je op hem focust en dat je probeert om de ervaring niet te laten verpesten door herinneringen aan je verkrachting. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer te onthouden dat je met je vriend bent, met iemand van wie je houdt.

Laat het me vooral weten als ik iets verkeerd heb geinterpreteerd.  Verder wens ik je het beste.

Dankjewel voor de reacties :)

@bobbaas @MissyAnoniem @Anonieme Girl @fiedel @AliceInWonderland 

Mijn vriendje is inderdaad heel erg lief. Hij is geduldig en ik voel me veilig en vertrouwd bij hem. Hij helpt me heel erg goed door mijn lastige tijd heen.  Ook heeft hij de dader in elkaar geslagen. Natuurlijk niet helemaal goed, maar dat hij voor mij opkwam was heel erg lief.

Hij is heel erg gewild bij de meiden, ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom hij voor mij heeft gekozen. Ik ben bang dat ik hem kwijt raak. Andere meiden kunnen hem wel geven wat ik niet kan.

 

Dat ik de leiding neem is inderdaad een goed plan. Mediteren kan ik ook gaan proberen.

 

Liefs

Jaw zeg tegen je vriend dat hij niks mag doen en dat jij alles doet mis? 

Of dat hij alleen mag doen wat jij zegt?

 

@Levity1 kan inderdaad, ik weet alleen niet of hij dat leuk vindt

Ik zou als ik jou was luisteren naar de tips die iedereen heeft gegeven en niet te bang zijn dat hij je niet leuk genoeg vindt of dat je hem niet kunt geven wat hij wilt. Je hebt alles wat hij wilt anders zou hij je niet door deze tijd helpen en je blijven steunen. Pak je tijd en geniet van zo een lieve vriend ❤️

Reageer