Vraag

seks met me vriend die 8 jaar ouder is

  • 7 August 2021
  • 9 reacties
  • 587 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb dus een vriend maar we verschillen 8 jaar hij 20 en ik 12 maar hij wil dus opeens seks met me hebben maar ik weet dus niet of ik dat ook wel wil niet dat hij niet aantrekkelijk is want hij is super sexy alleen ik twijfel wat moet ik doen


9 reacties

Heyy

 

Daar kunnen we eigenlijk maar een kort antwoord op geven.. Dat moet je niet doen.

 

Het is namelijk verboden om als volwassene (20) seks te hebben met een minderjarig iemand (12) ook al geven jullie beide toestemming.. Die vriend kan echt flink in de problemen terecht komen als jullie dit zouden doen. Ook zal dit waarschijnlijk niet echt gewaardeerd worden door je familie..

 

Ik raad het je daarom echt af om seks te hebben met hem.. Jouw tijd komt nog wel met iemand anders:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 1
Badge

Dankjewel voor je reactie ik weet het niet zeker want hij wilt zo graag 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Lita_2008 

Al eerder gereageerd op je vorige topic. Het kan best dat jullie erg verliefd zijn en dat is ook prima als jullie allebei het leuk hebben.
Maar seks dat is geen goed idee en sluit ik me aan bij NaamNietBekend

Groetjes NV

Heyy

 

Ik snap op zich wel dat je twijfelt.. Je bent jong en weet nog niet zo goed hoe alles werkt, maar ondanks dat hij dit zo graag wilt (wat ik best zorgwekkend vind, maar dat ter zijde) moet je het echt niet doen.

 

Het is namelijk echt heel erg verboden en ook strafbaar.. Je vriend kan hier een flinke straf voor krijgen en mogelijk zelfs een gevangenisstraf krijgen omdat het volgens mij onder verkrachting valt, ondanks dat jij toestemming geeft.

 

'’Seks tussen een minderjarige (< 16 jaar) en een volwassene is in beginsel niet toegestaan, tenzij er sprake is van een gering leeftijdsverschil. Soms zien we ook zaken waarbij de minderjarige verklaart te hebben ingestemd met de seksuele handelingen en het ook echt gewild te hebben. Juridisch gezien maakt het echter niet uit. Ook vrijwillige seks met een minderjarige is strafbaar op grond van de artikelen 244 en 245 Sr.'’

https://www.zedenadvocaat.nl/seks-minderjarige-en-volwassene-instemming/

 

Als je het erg lastig vind en er erg mee zit kan je misschien ook nog even bellen / chatten met de kindertelefoon. Dat kan iedere dag tussen 11 en 21 uur. De medewerkers daar hebben denk ik ook nog wel tips voor je voor wat je nu het beste kan doen.

Telefoonnummer kindertelefoon : 0800-0432

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 1
Badge

Dankjewel voor het reageren maar ik heb nu uiteindelijk besloten om toch seks te hebben met me vriend ik vertrouw hem en hij mij en ik ken hem al 10 jaar maar heb nog maar een paar maanden een relatie met hem maar ik vertrouw hem

Reputatie 1
Badge

Ik twijfel niet meer ik weet het zeker dat ik het wil en ik snap dat iedereen zegt dat het niet mag maar we houden van elkaar 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Lita_2008 ,

 

We lezen dat je seks met iemand van 18 jaar, dus een volwassene, wilt hebben. We snappen dat het spannend en/of opwindend is om seks te hebben. Tegelijkertijd is het een zorgelijke situatie wanneer je seks hebt met een volwassene. Er is namelijk een verschil in machtsverhouding, ook als je hiermee zelf hebt ingestemd.  

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je met deze situatie om kunt gaan. Ook kan je voor hulp of ondersteuning anoniem contact opnemen met het Centrum voor Seksueel Geweld via 0800-0188 of www.centrumseksueelgeweld.nl.

 

Groetjes,

Marieke

De Kindertelefoon

Reputatie 1
Badge

Dank u wel voor u reactie maar alles gaat goed met mij ik heb net een gesprek met me vriend gehad en wij hebben besloten dat ik wacht tot ik 16 ben hij wil geen problemen veroorzaken

Dank u wel voor u reactie maar alles gaat goed met mij ik heb net een gesprek met me vriend gehad en wij hebben besloten dat ik wacht tot ik 16 ben hij wil geen problemen veroorzaken

Persoonlijk, is het idd niet verstandig om seks te hebben met een volwassene als 12 jarige. Je weet niet wat deze beslissing inhoudt. Je kan denken van wel, maar dat is niet zo. Op m'n 15e dacht ik dat ik oud genoeg was, maar was er nog niet klaar voor maar werd wel geforceerd door een jongen. Nu nog steeds heb ik er last van. Ben nu 17 en heb nog steeds moeite me te openen op die manier. Dus alsjeblieft wees verstandig en wacht.

Reageer