Skip to main content

Zit al een tijdje te praten met een jongen. Hij wilt graag seks met mij en ik heb gezegd dat ik het overwoog maar heb uiteindelijk besloten het nog niet te doen want ik ben bang voor al die gevolgen zoals soa's, zwangerschap, scheurende condooms noem 't maar op. Omdat ik nog net niet 16 ben zou ik geen pillen of iets dergelijks kunnen gebruiken waardoor er eigenlijk maar minimale bescherming is.

Alleen is hij nu best gefrustreerd en verdrietig omdat ik hem eerst had opgewonden door te zeggen dat ik het overwoog. En toch nee heb gezegd. Bij komende afspraken ben ik bang dat hij de hele tijd zo zal zijn en ik niks anders voor hem kan doen zonder dat schuldgevoel dat ik nee zei. Of dat hij dan in zijn lichaamstaal laat merken dat hij liever meer zou hebben tijdens die afspraken.

Hij zegt dan wel dat hij het snapt maar ik weet echt wel dat hij er nog mee zit en snap het vanwege die valse hoop die ik hem niet had moeten geven. Iemand advies over wat het beste is om te doen/zeggen?

in principe heb je zowieso geen seks als je 16 bent. dus is dit helemaal niet raar.


Hoi slaperig hoofd,

Dit is het advies van een koppel waarmee we je hopelijk goed kunnen helpen. 
Ten eerste is het heel erg belangrijk om te weten wat jij wilt en je niks doet voordat je er zelf helemaal achter staat. Hier heeft dan ook niemand wat over te zeggen en niemand zou dit moeten veranderen bij jou. 
Het is hartstikke gezond dat je een beetje nieuwsgierig bent en een beetje wilt uitproberen, in dit geval dus dat je hem een beetje opgewonden probeerde te maken. Bovendien is het normaal dat jongens van deze leeftijd daar heel snel opgewonden van worden, dus je hoeft je hoe dan ook niet schuldig te voelen over het feit dat je dit bij hem hebt bewerkstelligd en dat je toch uiteindelijk niet verder wilde gaan. 
Als die jongen echt voor jou wilt gaan, dan wacht hij net zo lang totdat jij er klaar voor bent en respecteert hij jouw keuze om nog te wachten totdat jij het wilt. 
Ons advies is om het er met hem over te hebben. Breng het luchtig, want het is een super normaal onzeker gevoel dat je nu hebt en je hoeft het niet als iets vervelends te zien. Leg hem uit dat je er nog mee wilt wachten en dat je het voor nu in ieder geval al super leuk met hem vind. Als hij echt een goede jongen is, respecteert hij jou en dan zal het vast goed komen. 
Neem de tijd en mocht het een keer zover komen: doe het met condoom! 
Mocht je in een latere fase een keer over willen stappen naar de pil, dan wil ik je alvast zeggen dat het zeker aan te raden is! Zelf heb ik totaal geen bijwerkingen ervaren en het werkt echt top! 

We hopen dat je hier wat mee kunt…. onthoud dat je de baas over jezelf bent en zelf mag bepalen wanneer jij het wilt en er aan toe bent! 


@12-jarige hoe kan je als jongen nou aan de pil zijn? Ben wel heel benieuwd wat jij dan voor pil gebruikt…  volgens mij is de pil er alleen maar voor meiden.


@12-jarige ik wil geen discussie uitlokken. Dus als je dit bericht niet waardeert, reageer dan aub niet hierop.

 

In het begin zeg je dat dit het advies van een koppel is? Dat snap ik niet helemaal. De kindertelefoon is voor anoniem te chatten. Ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat het niet de bedoeling is dat iemand anders op jou forum account zit. Zo is het niet meer anoniem en kun jij je ei niet meer kwijt omdat je weet dat diegene er ook op kan of het soms ook kan lezen.

Er staat bij @slaperighoofd dat ze een meisje is, dus geen jongen. Eerst even checken voortaan.

Er staat bij jou dat je een jongen bent, dus hoe kan je dan de pil gebruiken? Even wat uitleg over van meisje die de pil slikt: de pil is een pil die zorgt dat je niet zwanger wordt. Maar ook als je minder bloedverlies of menstruatiekrampen wil. Hiervoor moet je naar de huisarts of gynaecoloog om de pil te krijgen. Die kun je dus niet zomaar slikken. 

Je hebt ook verschillende vormen van de pil: mini pil, de anticonceptie pil en nog een paar maar die weet ik zo even niet. Elke pil heeft net weer een andere werking. Maar als jongen heb je geen baarmoeder dus kan je dit sowieso niet slikken en zal de arts zeker geen toestemming geven.

Ik heb het idee dat je geen 12 jaar bent, je schrijft heel volwassen. Of je bent super slim en weet hoe je dingen op moet schrijven. Dat kan ook.

Let gewoon met wat je zegt. Geen informatie verspreiden die niet klopt. 

Ps: dit is niet als haat bedoeld, maar het viel me op ;)


Hoi slaperig hoofd,

Dit is het advies van een koppel waarmee we je hopelijk goed kunnen helpen. 
Ten eerste is het heel erg belangrijk om te weten wat jij wilt en je niks doet voordat je er zelf helemaal achter staat. Hier heeft dan ook niemand wat over te zeggen en niemand zou dit moeten veranderen bij jou. 
Het is hartstikke gezond dat je een beetje nieuwsgierig bent en een beetje wilt uitproberen, in dit geval dus dat je hem een beetje opgewonden probeerde te maken. Bovendien is het normaal dat jongens van deze leeftijd daar heel snel opgewonden van worden, dus je hoeft je hoe dan ook niet schuldig te voelen over het feit dat je dit bij hem hebt bewerkstelligd en dat je toch uiteindelijk niet verder wilde gaan. 
Als die jongen echt voor jou wilt gaan, dan wacht hij net zo lang totdat jij er klaar voor bent en respecteert hij jouw keuze om nog te wachten totdat jij het wilt. 
Ons advies is om het er met hem over te hebben. Breng het luchtig, want het is een super normaal onzeker gevoel dat je nu hebt en je hoeft het niet als iets vervelends te zien. Leg hem uit dat je er nog mee wilt wachten en dat je het voor nu in ieder geval al super leuk met hem vind. Als hij echt een goede jongen is, respecteert hij jou en dan zal het vast goed komen. 
Neem de tijd en mocht het een keer zover komen: doe het met condoom! 
Mocht je in een latere fase een keer over willen stappen naar de pil, dan wil ik je alvast zeggen dat het zeker aan te raden is! Zelf heb ik totaal geen bijwerkingen ervaren en het werkt echt top! 

We hopen dat je hier wat mee kunt…. onthoud dat je de baas over jezelf bent en zelf mag bepalen wanneer jij het wilt en er aan toe bent! 

Dankjewel!! Ik had steeds het gevoel alsof het per se aan mij lag dat hij gefrustreerd enz. was maar nu voel ik me wel al iets opgelucht :D


@slaperighoofd het ligt niet aan jou hoor, ik vind dat @Ik_wil_anoniem_blijven helemaal gelijk heeft met zijn antwoord, want ik snap ook niks van dat vage verhaal...


Het is goed dat je jou grenzen aangeeft. Blijf dat doen! Je hoeft je echt helemaal nergens schuldig over te voelen. Als jij nog geen seks wil dan heeft hij dat maar te accepteren. Mocht hij daar last van hebben dan is dat, heel simpel gezegd, zijn probleem. Niet dat van jouw.


Reageer