Skip to main content
Vraag

schuld

• September 7, 2025
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo ik ben 15 en heb een vriendin. Nu heb ik al een tijdje dat ik iedere avond als zij slaapt een heel lang bericht stuur waarin ik vertel hoe leuk ik haar vind etc. En geef ik haar soms cadeautjes. En vertel Ik lieve woorden enz. Nu kwam zij vandaag naar mij toe met dat zij zich schuldig voelt omdat zij niet zo goed is met woorden en dat ze mij dan niet zo blij laat voelen als wanneer ik haar iedere ochtend laat voelen. Ik vertel dat ik enorm blij wordt van haar glimlach en het feit dat zei blij is en dat ik echt echt enorm blij met haar ben. Maar zij voelt zich nog steeds ongelovelijk schuldig dat zij dus niet zo met woorden kan knutselen als ik. Hoe kan ik haar vertel dat zij mij weldegelijk enorm blij maakt en dat ik echt blij met haar ben en dat schuldgevoel een beetje of helemaal wegnemen

6 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 7, 2025

Gewoon eerlijk zijn tegen haar dat zij dit niet perse hoeft te doen dat je al blij bent met hoe ze is en wie ze is .

Maar misschien niet elke dag z'n bericht sturen  dan maakt het haar ook minder onzeker 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 8, 2025

Hey, precies zeggen wat je hier zegt. Het is lief en je meent het en dat zal ze dan zeker merken! 

Liefs, Tover xxx

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 10, 2025

Heyyyy Je kan ook gewoon zeggen tegen haar dat je haar echt heel leuk vind, want anders zou je die berichten natuurlijk niet versturen die berichten daarin schrijf je hoe leuk haar vind toch? Dus dan dat is zeg maar wat zij voor jou doet. Ja, niet echt doen maar zeg maar wat zij voor jou betekent. Dat schrijf je in die berichten en dan kan je tegen haar zeggen dat ze zich helemaal niet schuldig hoef te voelen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Weet de weg
  • September 15, 2025

Heyy, je zou tegen haar exact kunnen vertellen wat je al schrijft. Dat ze jouw wel degelijk blij maakt en dat ze jou dus niet een berichtje hoeft te schrijven over hoe leuk ze jouw vindt. Ik denk trouwens dat ze jouw ook leuk vindt, omdat ze zich anders niet schuldig voelt en dat tegen je zou zeggen. 

Heel veel succes met haar! Ik hoop voor je dat het wat wordt tussen jullie, want dat is wel wat jij wil volgens mij haha. 

Liefs, Lucas 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 16, 2025

Dankjulliewel voor al deze reacties. Ik heb haar nu in al meerdere van die berichten verteld hoe veel ze voor mij betekent en hoe blij ze mij maakt. Ik ben echt dankbaar voor jullie hulp want ik kwam er echt niet uit. Ze is heel gelukkig de laatste week en we spreken ook wat vaker af nu

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 23, 2025

Hey wat fijn! Houden zo en be happy! 👍

Liefs, Tover xxx