Ruzie met vriendje

  • 30 March 2024
  • 57 reacties
  • 986 Bekeken

Reputatie 7
Badge +17

Hoi allemaal,

Zo vaak maak ik zelf geen topics maar ik wil dit ff kwijt hier.

Afgelopen zaterdag heb ik knallende ruzie met mn vriendje gehad. Waarover precies boeit nu niet maar het was iets meer dan gewoon een meningsverschil of zo (en heel eerlijk, ik heb wat dingen gezegd waar ik nu spijt van heb). Hij zou blijven slapen dat weekend maar hij is die avond weer naar huis gegaan en ik heb hem de afgelopen week niet meer gezien. Natuurlijk heb ik hem wel proberen te bellen en geappt en m’n excuses aangeboden maar hij zegt dat hij nu geen behoefte heeft aan contact. M’n ouders en broer zeggen ook dat hem met rust laten nu beter is en dat hij het initiatief moet nemen.  Dit snap ik wel, maar goed, we zijn nu bijna een week verder en ik word eigenlijk een beetje gek. Het liefst wil ik het gewoon met hem uitpraten (of ja, sws met hem praten) maar ik wil hem ook niet pushen. Hij heeft dinsdag voor het laatst geantwoord en daarna niet meer op mn apps gereageerd (hij heeft ze ook niet gelezen zo te zien). Dus ja, ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Hem meer tijd geven en geduld hebben? Uiteindelijk is dit hele gezeik wel mijn schuld en ik wil ook niet zielig gaan zitten doen maar ik weet het gewoon even echt niet meer.


57 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hey @tim16 

Wat kut

Wat heb je gezegd?

(Dan kan ik bedenken wat je kan zeggen)

Dat hij niet reageert is gebruikelijk. 

(Ik zou het ook negeren als ik ruzie heb gehad en als ik het ff zat ben)

 

Je kunt het ook even laten rusten.

Maar wat misschien nog wel het beste werkt,

Is een brief schrijven en hem sturen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. vragen zijn welkom ;)

Reputatie 7
Badge +5

Hoi lieve @tim16 ,

Wat rot! Je kan iets zeggen zoals "ik laat je vanaf nu met rust, maar ik hoop dat als je weer open staat voor contact met dan een bericht stuurt". Dat kan voor hem fijn zijn en nog meer berichten sturen heeft nu ook niet zoveel zin en vind hij misschien alleen maar vervelend.

Ik snap dat je ermee blijft zitten maar je kan niet zoveel doen denk ik... 

 

Reputatie 7
Badge +5

​Heyy @tim16!

Lastige situatie.. Goed van je dat je je verhaal hier met ons deelt :)

Ruzies zijn zo'n lastig iets. In een moment kan je dingen zeggen waarvan je achteraf denkt van waarom heb ik dat gezegd. En he het is logisch dat je nu even niet weet wat je moet doen je doet echt niet zielig ofzo hoor! Kan je ons misschien idd toch wat meer vertellen zodat we een beetje weten wat er ongeveer speelt? Hoeft natuurlijk niet als je dat niet wilt!

Ik snap dat je je hier rot over voelt en ik snap dat je het met hem wilt uitpraten, maar blijkbaar heeft hij daar voor nu nog geen behoefte aan dus ik zou hem toch proberen nog wat tijd en ruimte te geven hoe lastig dat misschien ook is voor je. Hij heeft blijkbaar even rust nodig van de situatie om na te denken en hij zal binnenkort waarschijnlijk echt wel weer bij zijn zinnen komen en dan zal hij vast weer reageren op je berichtjes zodat jullie het kunnen uitpraten met elkaar. Misschien kan je het er ook nog eens met je ouders en/of broer over hebben want misschien hebben die ook nog nuttige tips voor je?

Ben het ook eens met @Wees Jezelf Bij Noah hierboven je kan als je dat wilt een brief schrijven waarin je je excuses aanbiedt en waarin je verteld hoe je je erover voelt. Die hoef je dan ook helemaal niet naar hem te versturen natuurlijk maar sowieso werkt het om even van je af te schrijven. 

En natuurlijk kan je ook altijd een keer met iemand van de kindertelefoon bellen of chatten hierover, maar ik denk dat je wel weet hoe dat werkt😉

Ik ben niet echt een expert in dit soort dingen, maar ik hoop dat je er toch wat aan hebt. Hou je ons op de hoogte van de situatie?

Veel sterkte en liefs van mij <3
 

Reputatie 7
Badge +10

Jezus @ItsJustMe!

Wat een gigantische lap tekst!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. (goede tips)

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @tim16 ,

 

Ik ken je niet echt, want ik ben hier al anderhalf jaar niet meer geweest.

Ik zat gistermiddag voor het eerst naar de Passion te kijken. Ik ben niet gelovig, maar sommige liedjes vind ik wel mooi en het was k*t weer, dus wat moet je anders…. Omdat het mij eigenlijk in eerste instantie alleen om de liedjes ging en er ook best vaak stukken alleen gepraat werd ging ik ook maar even op het forum kijken en toen kwam ik jouw topic tegen.

Ik heb zelf ook een vriendje en heb daar soms ook wel “problemen” mee. Problemen die ik vaak zelf veroorzaak en hij is dan vaak zo lief dat het uiteindelijk toch weer goed komt.

Ik was dus nieuwsgierig naar jouw verhaal.

Terwijl ik naar de Passion luisterde begon ik een verhaal in mijn hoofd te bedenken aan de hand van de liedjes en in mijn hoofd leek het heel simpel….die liedjes vertelden soort van jouw verhaal en eigenlijk werd dus jouw verhaal verteld en ook kwam die verteller met een mogelijke oplossing.

Nou ja, niet letterlijk. Je moet niet alles wat ze zeggen en zingen letterlijk nemen en stukjes waarin ze dingen vertellen die niet met jouw verhaal kloppen, moet je gewoon skippen, want anders klopt het niet 😂

 

Sorry voor diegenen die wel gelovig zijn. Ik hoop niet dat ik iets verkeerds zeg over de Passion door het zo op mijn manier te bekijken / uit te leggen. Ik heb goede bedoelingen, dus ja, dat dus.

Nou ga ik maar uitleggen welke stukjes ik wel bij jouw verhaal vind passen.

Ik heb hieronder (nou ja, iets verderop dan, als ik over de Passion en de liedjes schrijf) wat ik zelf schrijf cursief gedaan en de rest (in gewone letters) is tekst uit liedjes en van de verteller. Ik vind het nu zelf al een beetje vaag, maar ja, ik hoop dat jij het wel nog snapt.

Oh ja, eigenlijk heb ik het alleen maar over de laatste 20-25 minuten van de Passion. Ik denk dat dat al vermoeiend genoeg is.

Het is ook best langer geworden dan ik eerst bedacht had, dus sorry @Wees Jezelf Bij Noah … maar eigenlijk heb ik zelf bijna niks bedacht, maar alleen opgeschreven wat ze zingen en zeggen en sommige liedjes zijn nou eenmaal nogal lang…. als je begrijpt wat ik bedoel.

 

In het liedje “Sorry” zingt William Spaaij:

“Alleen jij weet dat ik om je geef

Ik heb voor jou geleefd

….

Alleen jij weet dat ik van je hou,

Maar het is te laat

Het is over”

 

@tim16  Nou ja, dat zingt hij wel, maar daar denk ik toch een beetje anders over….ik ga het proberen uit te leggen. Vertel jouw vriendje over jouw gevoelens en probeer uit te leggen waarom het niet ‘te laat’ is @Tim

 

En even later zingt Keizer e.a:

“Stilte

Het maakt me bang die grote stilte”

 

@tim16  Dat is toch ook een beetje wat jij nu voelt toch? Die verlammende stilte…

Je weet niet wat je nu het beste kunt doen.

Btw, ik heb ook geen pasklare oplossing voor jou, helaas…..maar verderop ga ik wel proberen dit nogal vage verhaal (hahaha) iets concreter te maken, zodat je er hopelijk wel iets aan hebt.

Nu hoef ik alleen nog even te bedenken hoe ik dat voor elkaar krijg 😉 Wish me luck, dat iets bedenk voor het einde van deze reactie 😁

 

In het liedje “Laat me los” zingt  Angela Schijf:

“Ik lag wakker, want ik had je graag verteld hoe mijn dag was.

Met het licht aan, want ik ben opeens zo bang voor het donker.

Laat me los.

Laat me los op een dag.

Laat me los.

Laat me los.

Laat me los op een dag.

Laat me los.”

 

@tim16  Daar vind ik ook wel iets van: als het echt niet anders kan is er idd maar één oplossing en dat is “Laat me (hem/elkaar) los…., maar volgens mij is het zover nog niet…ik zie nog wel mogelijkheden

Misschien heb je iets aan de woorden van de verteller (Kluun heet die volgens mij, maar ik weet het niet zeker).

Hij zegt op een gegeven moment:

‘ineens wordt het donker in het hele land

Drie uur lang blijft het donker, een totale zonsverduistering”

Dat is volgens mij te vergelijken met de donkere tijd die jij de afgelopen week hebt doorgemaakt..…

Je mag aan jouw vriendje best duidelijk maken hoe jij je voelt na/door die ruzie…zolang je maar duidelijk maakt welk aandeel jij hebt gehad in die ruzie. Dus niet alleen zeggen dat je je kut voelt, zonder uit te leggen waarom je je zo voelt. Het zou wel netjes zijn als je hem vertelt van welke dingen die je gezegd/gedaan hebt, jij spijt hebt. Dat hij niet denkt dat je hem er de schuld van geeft dat jij je kut voelt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij een aandeel had in die ruzie, maar ik zou het voor het moment aan hem laten om daar uit zichzelf iets over te zeggen. Vraag niet om medelijden, maar maak duidelijk dat je er alles aan wit doen om de pijn die je hem hebt aangedaan weg wil proberen te nemen. Het is dus wel even incasseren. Vraag hem niet om ook een stap in jouw richting te doen. Ik bedoel ‘stel geen voorwaarden zoals ‘ík wil wel toegeven dat ik zus heb gedaan als jij toegeeft dat jij zo hebt gedaan’. Ik denk dat jouw vriendje echt wel uit zichzelf zal zeggen als hij van mening is dat hij dingen niet helemaal goed heeft gedaan. Zeker als hij ziet dat jij echt je best doet om kritisch naar jezelf te kijken. Dat komt misschien hard van mij, maar ik wil jou niet ergens van beschuldigen. Ik weet niet wat er gebeurd is. Ik ga alleen maar of op wat jij zelf verteld hebt in jouw topic.

Natuurlijk hoef je echt oneerlijke verwijten van hem (als hij die zou maken) niet te accepteren, maar misschien toch proberen een keertje extra te slikken om zo weer wat sneller tot elkaar te komen. Ik denk dat jouw vriendje niet ineens gestopt is met helemaal van jou te houden. Ik denk dat hij het zal waarderen dat jij laat zien dat je je best doet. Het kan wel even tijd kosten voordat alles opgelost/uitgepraat is, dus houdt daar rekening mee. Gun hem die tijd en gun jezelf ook die tijd.

Volgens mij heb je al van alles geprobeerd in de afgelopen week. Ik weet dus niet of ik iets geschreven heb waar je echt iets mee kunt. Op een gegeven moment moet je hem gewoon de kans geven om na te kunnen denken over wat je hem geschreven hebt.

Het kan soms ook wel goed zijn om niet te snel de draad weer op te willen pakken. Soms moet je echt even met de billen bloot en door de zure appel heen bijten. Dingen echt uitpraten, zodat er geen losse eindjes over blijven. Ik hoop en denk dat jullie er dan sterker uit zullen komen. Aan de andere kant moet je ook niet tot in de allerkleinste details door blijven gaan. Ergens ligt de grens en die bepalen jullie samen het beste.

Wat jij mee maakt, hebben anderen ook meegemaakt of maken anderen nu ook mee….. zoals blijkt uit het verhaal van de Passion dat al 2000 jaar geleden speelde….

Angela Schijf zingt in “Dit pakt niemand ons meer af”:

Dit is geen afscheid want jij gaat niet weg
Ik blijf je zien, ik blijf horen wat je zegt
Ik neem je mee want jij hoort bij mij
In mijn gedachten ben je heel dicht bij
Zolang ik hier ben zal jij er nog zijn

Dit pakt niemand niemand ons meer af
Deze tijd gaat nooit verloren
Als ik zie wat zie wat jij ons gaf
Zie ik wat we kunnen worden
En we zien nog niet wat morgen brengt
Maar we weten diep van binnen
Dit pakt niemand niemand niemand ons meer af

Soms was het moeilijk soms was het strijd
Als ik terug kijk heb ik geen seconden spijt….

Oeps dit laatste zinnetje klopt niet helemaal als ik jouw verhaal goed heb gelezen. Natuurlijk geen spijt van alle mooie ervaringen, maar wel spijt van sommige dingen (bijv. dingen die er tijdens die ‘ruzie’ zijn gezegd door jou) en het is goed om dat zo goed mogelijk aan jouw vriendje te vertellen. Ik ga er verderop nog iets meer over zeggen, maar eerst even de rest van de songtekst….uhm ik dacht dat het net als bij die vorige liedjes om een klein stukje tekst ging en ik zit steeds een stukje te luisteren en dan te typen, dat schiet voor geen meter op, dus ik denk dat ik beter even de songtekst op kan zoeken…… Even googlen… Hier is de rest


Al die momenten samen beleefd
Ik draag ze bij me zodat niemand jou vergeet
Zolang ik hier ben zal jij er nog zijn

Dit pakt niemand niemand ons meer af
Deze tijd gaat nooit verloren
Als ik zie wat zie wat jij ons gaf
Zie ik wat we kunnen worden
En we zien nog niet wat morgen brengt
Maar we weten diep van binnen
Dit pakt niemand niemand niemand ons meer af

Wat er ook zal gebeuren
Wat we ook zullen worden
Waar we ook uit gaan komen
Ik geloof er komt altijd een nieuwe morgen een nieuwe morgen
Deze tijd gaat nooit verloren
Als ik zie, zie wat jij ons gaf
En we zien nog niet wat morgen brengt
Maar we weten diep van binnen

Dit pakt niemand niemand ons meer af
Deze tijd gaat nooit verloren
Als ik zie wat zie wat jij ons gaf
Zie ik wat we kunnen worden
En we zien nog niet wat morgen brengt
Maar we weten diep van binnen
Dit pakt niemand niemand niemand ons meer af

 

Met dit liedje wil ik duidelijk maken dat je hem kunt vertellen dat niemand af kan pakken wat jullie samen meegemaakt/gedeeld hebben. Dat je die herinneringen koestert. Dat hij in jouw hart zit. Je er kracht uit put op momenten dat jullie niet samen (kunnen) zijn door bijvoorbeeld school, werk en van die dingen en bijvoorbeeld ook op momenten dat dingen soms tegenzitten. Je kunt daarbij ook voorbeelden geven uit de praktijk. Bijvoorbeeld dat je een keertje zo’n k*t dag had waarop alles tegen zat, maar dat alleen de gedachte aan hem toen je terugdacht aan die dag dat jullie in dat pretpark waren toch weer een glimlach op jouw gezicht toverde en je dingen daardoor kon relativeren. Je kunt zelf vast betere voorbeelden bedenken…

Zelf moet ik altijd lachen als ik aan mijn vriendje denk terwijl hij pannenkoeken voor mij aan het bakken was en hij die pannenkoek probeerde te flippen en dat die toen eerst aan het plafond bleef plakken en al snel daarna op de vloer viel en hij toen van schrik ook nog die hele kom beslag omstootte en de hele keuken veranderde in een slagveld en wij dus helemaal geen pannenkoeken meer konden maken en wij samen dubbel van lachen over de grond kropen toen zijn moeder natgeregend van haar werk thuiskwam…. eigenlijk kon ze wel huilen om alles, maar tegelijk vond ze het gelukkig ook zo grappig dat ze alleen maar kon lachen. Tsja, je kunt beter proberen het beste te maken van de situatie, toch?

Nog even iets over als je excuses wilt aanbieden voor dingen waar je spijt van hebt, probeer dan zoveel mogelijk dingen te vertellen over waarvan jij vindt dat je het niet goed hebt gedaan. Dus bijvoorbeeld, ik heb het niet goed ingeschat, ik heb er spijt van dat ik dit en dat gezegd /gedaan heb, ik vraag niet om medelijden, want ik weet dat ik gezegd heb wat ik gezegd heb, ik had het niet mogen doen. Een beetje op die manier en dus nooit zoiets zeggen als van ‘ja, vindt je het gek dat ik dat zei. Jij had net daarvoor stom tegen mij gedaan’. Beter is het dus volgens mij om alleen dingen te noemen die jij zelf niet goed hebt gedaan en daarvoor niet de schuld bij hem te leggen, ook al snap ik dat de ene reactie een andere reactie kan oproepen of versterken.

… tsja, misschien wordt het nog iets duidelijker wat ik probeer te vertellen uit de volgende woorden van de verteller:

“de boodschap van het verhaal (The Passion) is:

je kunt altijd opnieuw beginnen.

Ja…, we maken fouten…. allemaal.

Individueel als mens en collectief als maatschappij, maar we krijgen de kans om weer op te staan. Om opnieuw te beginnen. We zijn niet ons verleden, maar we kunnen wel leren van ons verleden.

Voor iedereen die troost zoekt. Voor iedereen die gelooft in zichzelf en elkaar.

Als we gaan zeggen tegen elkaar: Ik vertrouw jou. Ik geloof in jou. Dan kan dat het verschil maken.

Dan kunnen we de wereld veranderen, dan zouden er zomaar wonderen kunnen gebeuren.

 

Zelf vind ik daar wel wat inzitten.

 

Tenslotte zingt William Spaaij e.a. het liedje “Ik geloof in jou”

Wat ik met dit liedje bedoel is dat jij lieve dingen over jouw vriendje zou kunnen zeggen of aan hem schrijven. Dat je blij bent met hem en alle mooie dingen die je met hem mee hebt mogen maken. Noem positieve dingen over hem, leuke dingen die je met en door hem hebt mee gemaakt. Dat je hem lief en knap vindt. Dat je hem vertrouwt. Dat je hem schattig vindt en soms ademloos naar hem kijkt als hij slaapt en dat je blij bent dat hij ooit voor jou heeft gekozen. Dat je jezelf soms knijpt of het wel echt is en niet een droom. Dat je een fijn gevoel van hem krijgt als je hem de kamer in ziet komen, ook al is ie alleen maar even weg geweest om iets te drinken te halen. Kortom vertel waarom hij zo speciaal voor jou is.

 

Ipv de hele songtekst zet ik hier wel even een linkje, zodat het niet zo lang wordt….ja I know, het is een beetje (te) laat om het nog ‘kort’ te proberen te houden

https://kro-ncrv.nl/programmas/the-passion/geloof-william-spaaij Songteksten van andere Passion liedjes kun je daar ook vinden.

Je kunt alle liedjes van The Passion 2024 via dit linkje bekijken: https://www.gids.tv/video/621368/indrukwekkende-finale-the-passion-2024-jezus-zingt-ik-geloof-in-jou-video#

 

Om alles even samen te vatten:

  • Vertel positieve dingen over hem
  • Noem dingen die jij niet goed hebt gedaan
  • Gun het wat tijd

Als ik dan kijk hoe het dan bij mij en mijn vriendje gaat dan doet hij vaak ongeveer hetzelfde, dus positieve dingen over mij opnoemen en dingen die hij niet goed heeft gedaan.

Het gaat er op het eind niet om dat je dan als je alle plussen en minnen optelt dat je op nul uitkomt. Het kan dus best zijn dat één van de twee soort van meer schuld had aan die ene ruzie die wij/jullie samen op proberen te lossen.

Ik weet even niet wat ik er verder over kan zeggen. Ik hoop dat jullie eruit komen. Ik ben benieuwd. Veel sterkte en succes. Probeer iig een positieve mindset te houden, maar je er af en toe verdrietig over voelen mag natuurlijk ook. Laat dat ook toe.

Ik heb dus de laatste 20 minuten van The Passion 2024 ‘even’ voor je samengevat en een beetje toelichting gegeven. Ik hoop dat je er iets mee kunt en dat jij en je vriendje snel weer samen zijn. Zijn jullie al lang samen?

Vandaag 31 maart 2024 wordt de Passion herhaald op NPO 3 om 23.09-00.53 voor het geval je er na mijn hele verhaal nog zin in hebt om er meer van te zien.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +10

Ehh..

Ja, @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

Dit is nog *erger* 🤣

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. Hopelijk blijft je nog ff op het forum!

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de reacties.  Wat er precies gezegd is haal ik nu ff liever niet allemaal naar boven maar waar het op neer komt is dat hij nu denkt dat ik hem niet vertrouw. ‘Ons’ nummer is “Have A Little Faith In Me” van John Hiatt dus dat is wel extra zuur

@Wees Jezelf Bij Noah Een brief is wel een goed idee. Ik wacht er nog wel ff mee want het komt nu misschien wat pusherig over. En ik snap ook wel dat hij me nu ff negeert. 

@Jesse08 @ItsJustMe Jullie hebben helemaal gelijk over hem de ruimte geven. Ik heb hem vandaag een berichtje gestuurd met bijna dezelfde tekst die Jesse aangaf. Hij heeft ‘m wel gelezen dus ja, dat is misschien iets.

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer (goede naam wel, haha) Heel erg bedankt voor je (lange😄) bericht. Leuk dat je weer terug bent. Jouw laatste reactie voor deze was van voor dat ik op het forum zat, dus wij kennen elkaar idd niet.

Dat is toch ook een beetje wat jij nu voelt toch? Die verlammende stilte…

Ja, precies dat. We praten altijd heel veel met elkaar (irl en appen) en het is nu zo raar om hem al een week niet gesproken te hebben.

dus nooit zoiets zeggen als van ‘ja, vindt je het gek dat ik dat zei. Jij had net daarvoor stom tegen mij gedaan’. Beter is het dus volgens mij om alleen dingen te noemen die jij zelf niet goed hebt gedaan en daarvoor niet de schuld bij hem te leggen, ook al snap ik dat de ene reactie een andere reactie kan oproepen of versterken.

Ik zou hem zeker nooit de schuld geven. This is on me

Allemaal nogmaal bedankt voor de goede reacties. Heb weer wat om over na te denken. Ik houd jullie wel op de hoogte van hoe het gaat.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Weet je al een beetje hoe je het gaat aanpakken?

Ik zou het leuk vinden als je de brief hier plaatst😉

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. Ik ben lees (meestal) geen berichten meer na 18:00!

Reputatie 7
Badge +12

Hey beste lieve @tim16  ahw wat een toestand.  Natuurlijk is dit heel naar, maar hij zal ook weten dat iedereen wel eens dingen zegt die niet gemeend zijn. In woede kunnen we soms te ver gaan of iets roepen dat we niet menen. Hij weet diep in z'n hart ook wel hoe jij bent en dat je van elkaar houd. Ik zie al heel veel goede adviezen en ik hoop dat het nu beter zal gaan en jullie snel weer een lange fijne hug kunnen geven en alles uitpraten want zeker weten dat hij daar ook naar verlangt.  Hopelijk leest hij gauw je apps, brief en andere contact pogingen en reageert hij ook. Je bent een geweldige lieve bijzondere jongen en dat voelt hij zeker nog duizenden keren sterker van binnen! Heel veel sterkte hiermee! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @tim16  jeetje ik lees dit nu pas, maar veel sterkte ermee!  Wat rot dat het zo is gelopen,  ik zie dat er al veel  adviezen zijn gekomen, dus ik hoop dat het nu weer de goede richting op gaat ! Ik zal voor je 👍🏻 , en je vriend zal jou vast net zo missen als jij hem. Het  zal misschien even duren, en gesprekken vergen, maar als jullie liefde sterk is wint dat. Hij zal je zeker begrijpen en ook dat je even uit schoot zeg maar.  Ik hoop dat het weer  top wordt tussen jullie !  Sterkte hoor !

Groetjes liefs Tartan X

P.S. sorry dat ik wat minder op het forum ben, ik moet even weer met mezelf strugglen ;) maar komt goed.

Reputatie 7
Badge +10

(Ben moet je wegdenken)

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @tim16 

 

Bedankt voor de reacties.  Wat er precies gezegd is haal ik nu ff liever niet allemaal naar boven maar waar het op neer komt is dat hij nu denkt dat ik hem niet vertrouw.

snap ik, hou dat maar voor jezelf

tsja, vertrouwen is altijd wel een lastig onderwerp, als dat er even niet meer is

 

 

‘Ons’ nummer is “Have A Little Faith In Me” van John Hiatt dus dat is wel extra zuur

oei, das zeker zuur.. wel een mooi nummer

 

Wat kun je doen in zo'n situatie. Moeilijk...

Ik zou zeggen: geef hem the key to your heart

 

ik bdl, als je iemand ergens een sleutel van geeft, van je huis of iets anders, zoals de code van je telefoon ofzo dan geeft dat toch wel aan dat je iemand vertrouwt…… dat je niks te verbergen hebt

Als iemand mij de sleutel tot zijn (ja, ik ben ook gay) hart geeft, dan zou ik dat wel heel speciaal vinden….door de gedachte alleen al rollen er tranen over mijn wangen….sorry, ben nogal beetje gevoelig als het om dat soort dingen gaat, maar idc

Alleen….

ik weet niet hoe je iemand die sleutel het beste kan geven….. of dat is door het 'gwn’ te zeggen, dus iets zoals uhm … ik heb de afgelopen tijd na zitten denken en ik mis ‘ons’ en ik probeer te bedenken hoe ik of eigenlijk beter 'wij’  ‘ons’ weer 'terug’ kunnen krijgen…. ik wil er geen tijdsdruk achter zetten…. ik vind dat jij de tijd moet kunnen nemen en op jouw moment moet kunnen doen wat het beste voor jou lijkt om te doen…. als symbool wil ik jou 'the key to my heart’ (of in het Nederlands: de sleutel tot mijn hart) geven, zodat je altijd toegang hebt. Dan kun je rondkijken wanneer je wilt….

Zoiets, misschien kun je er iets mee en brengt het jou op een goed idee, of mooiere/betere woorden die hem duidelijk kunnen maken dat je hem wel 100% vertrouwt en hoopt dat hij jou ook weer zijn volle vertrouwen gaat geven….

 

Ik ga er zelf ook nog wel eens over nadenken, maar ik wil je dit alvast sturen 

💕 voor jullie allebei

 

Btw, als je zoekt op google op 'sleutel tot mijn hart’ of 'sleutel van mijn hart’ kun je ook hangertjes e.d. vinden, maar idk of dat iets voor jou is. Misschien zeg je het liever met woorden alleen…..en zo'n hangertje kun je altijd nog geven als het weer goed is allemaal

 

 

 

 

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer (goede naam wel, haha)

 

ja haha, toen ik mijn account maakte kon ik er geen verzinnen en ik kwam net onder de douche weg en had alleen een onderbroek aan…. ik keek zo rond in mijn kamer…. op zoek naar een idee voor een naam… en toen viel mijn oog op mijn onderbroek… hahaha, ja ik had die van mijn profielfoto aan, dus vandaar… oh ja, ik had die toen pas net gekocht in een pakje met eentje waar garnalen op staan en die had ik al aangehad naar school bij gym en toen gingen ze me uitlachen…. ja, ik had er zelf nog niet goed naar gekeken haha, maar idc, er staan miss wel garnalen op, maar wat er in zit is dat zeker niet… maar toch maar gekozen voor die spiegeleieren als pf  hier

 

Heel erg bedankt voor je (lange😄) bericht. Leuk dat je weer terug bent. Jouw laatste reactie voor deze was van voor dat ik op het forum zat, dus wij kennen elkaar idd niet.

oh ja haha, maar het is dat ik er niet tegen kan dat anderen en jongens dan speciaal verdrietige dingen mee maken, dus ja en je hebt al veel gepost zag ik, dus je doet hier veel voor anderen, dus ja, drm heb ik iets gepost

 

Dat is toch ook een beetje wat jij nu voelt toch? Die verlammende stilte…

Ja, precies dat. We praten altijd heel veel met elkaar (irl en appen) en het is nu zo raar om hem al een week niet gesproken te hebben.

dat lijkt me echt raar, als het ineens 'stopt’. Ik vind vakantie soms al lastig als ik mijn vriendje dan een week ofzo niet irl zie

 

dus nooit zoiets zeggen als van ‘ja, vindt je het gek dat ik dat zei. Jij had net daarvoor stom tegen mij gedaan’. Beter is het dus volgens mij om alleen dingen te noemen die jij zelf niet goed hebt gedaan en daarvoor niet de schuld bij hem te leggen, ook al snap ik dat de ene reactie een andere reactie kan oproepen of versterken.

Ik zou hem zeker nooit de schuld geven. This is on me

ik snap het

 

Allemaal nogmaal bedankt voor de goede reacties. Heb weer wat om over na te denken. Ik houd jullie wel op de hoogte van hoe het gaat.

 

is goed, ik hoop dat het snel ‘opgelost’ wordt

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hey @tim16 

hoe gaat het nu?

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +17

Nou, we hebben weer gepraat. Gisterochtend stuurde hij een berichtje waarin hij vroeg of ik ‘s avonds langs wilde komen. Het was wel een heftig en emotioneel gesprek maar ook goed. Het kwam er op neer dat hij gewoon heel erg kwaad en teleurgesteld was, vooral omdat hij dat niet van me verwacht had. Hij zei dat hij zelfs even op het punt had gestaan om het uit te maken. Dat was wel even schrikken maar hij zei ook dat hij dat gevoel nu niet meer heeft. Dat was echt een enorme opluchting. Het is nu natuurlijk niet zo dat we gewoon verder kunnen gaan alsof er niks gebeurd is. Ik heb zijn vertrouwen beschadigd en dat moet weer hersteld worden en dat gaat wat tijd kosten. Maar we willen allebei graag verder dus daar zal het niet aan liggen.

Btw, als je zoekt op google op 'sleutel tot mijn hart’ of 'sleutel van mijn hart’ kun je ook hangertjes e.d. vinden, maar idk of dat iets voor jou is. Misschien zeg je het liever met woorden alleen…..en zo'n hangertje kun je altijd nog geven als het weer goed is allemaal

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer Zo’n hanger is wel leuk idd. Bedankt voor de tip.

P.S. sorry dat ik wat minder op het forum ben, ik moet even weer met mezelf strugglen ;) maar komt goed.

@Tartan14 Daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Je moet ook aan jezelf denken. Hoop dat alles goed gaat en een hele grote virtual hug van mij.

Natuurlijk is dit heel naar, maar hij zal ook weten dat iedereen wel eens dingen zegt die niet gemeend zijn.

@Tover01 Dat klopt en dat weet hij ook. Dat vond hij ook zo pijnlijk. Dat hij wist dat ik het niet meende waar het toch heb gezegd.

Weet je al een beetje hoe je het gaat aanpakken?

Ik zou het leuk vinden als je de brief hier plaatst😉

@Wees Jezelf Bij Noah Uiteindelijk heb ik hem het initiatief laten nemen en hem met rust gelaten. De brief is nooit geschreven. 😉

Nogmaals bedankt allemaal voor de steun en de lieve woorden. Het heeft echt geholpen.

Groetjes,

@tim16 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @tim16!

Super om te lezen dat jullie het hebben kunnen uitpraten en goed van jullie dat jullie een goed gesprek hebben gehad samen. Ik snap dat je er van schrok dat hij twijfelde of hij door wou gaan met de relatie, maar gelukkig wilt hij verder gaan met de relatie en fijn dat jullie er weer voor gaan! Het gaat vast wel weer goedkomen met jullie vertrouwensband daar heb ik alle vertrouwen in!💪

Misschien kan je idd nog wat leuks voor hem kopen zoals @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ook zegt dat doet hem vast goed en dat vind hij vast super lief van je!

Ben super blij voor je en ik hoop dat je je nu ook weer wat beter en opgelucht voelt!❤️

Liefs van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @tim16 ,

Wat fijn! Ik snap dat het even tijd nodig heeft dat hij je weer helemaal vertrouwd, maar dat komt vast goed:)

Reputatie 7
Badge +12

Fijn @tim16 ! Echt fijn om te lezen en ik hoop dat het helemaal weer top wordt en wens jullie alle geluk! 

Liefs, Tover xx 

Reputatie 7
Badge +10

Hey @tim16 

 

Van die brief maakt niet uit. 🤣

Ik weet iets dat je kunt doen:

 

Vraag hem op date.

En ga met hem uit eten.

Dan kun je even niet denken aan wat er vorige week is gebeurd.

En geef hem so wie so een cadeautje.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. als je het doet maak dan wel een nieuwe topic aan.

P.P.S. misschien is het handig als je het niet doet om in ieder geval een nieuwe topic te maken met 'hoe nu verder' dan gaan we niet off-topic.

Reputatie 7
Badge +17

Top hoor @tim16 ! Gelukkig, nu weer vooral genieten van elkaar en het positieve. En ruimte voor het verwerken van de clash. Dan worden jullie juist des te gelukkiger weer! 

En dankjewel voor de hug, die geef ik jou ook zeker graag in reverse! Ik kruip al weer uit het dal 😍😉

Groetjes liefs Tartan 😘

Reputatie 7
Badge +17

@Wees Jezelf Bij Noah We gaan zaterdag uit eten. En ik heb ook al een cadeautje voor hem (zo’n ‘key to my heart’ hanger waar @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer het over had).

 

Reputatie 7
Badge +12

Super lief @tim16 ! En heel veel plezier samen! 😘

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

Super gezellig @tim16! Dat wordt vast fijn en gezellig met elkaar en dat vind hij vast een super lief cadeautje! Alvast heel veel plezier samen!❤️

Groetjesss van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +5

Veel plezier @tim16 ! ❤️ 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @tim16 ,

 

We gaan zaterdag uit eten.

 

oh leuk. Ga je dan ook gerechten bestellen zoals ‘Ik zou je wel doen, ja. Zo fijn om jou te aubergine’ . Dat zijn namen van gerechten in het Fist Dates restaurant. 

Ik kijk het altijd terug op snelheid 16 of 32 en als ik leuke jongens zie dan kijk ik die stukjes op gewone snelheid. Verder gaat het wel goed met me hoor 😂

 

En ik heb ook al een cadeautje voor hem (zo’n ‘key to my heart’ hanger waar @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer het over had).

 

wow, echt leuk.

Ik hoop dat het niet nog uit China moet komen, want het is zo zaterdag…

 

Oh ja, als je niks lekkers op de kaart ziet kun je nog zeggen dat je vriendje om op te eten is…

 

Ik ga maar stoppen, want alles wat ik nog bedenk wordt er vast niet beter op 😉

 

Veel plezier samen 💕

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +10

Jemig!

Ik kan blijkbaar in de toekomst kijken!!🤣

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer