ruzie met ouders

  • 16 April 2023
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben Char een meisje van 15, ik leef in een huis met me moeder stiefvader zus en zusje. Me ouders hebben bedacht dat ze naar Spanje willen verhuizen om een nieuwe start te maken met alles. Ik heb tegen een vriend van mij gezegd dat ik daar niet heen wil nu hebben me ouders me telefoon afgepakt omdat mijn kamer volgens hun niet netjes genoeg is. en doordat mijn telefoon in hun bezit is hebben ze alle gesprekken kunnen lezen en zijn ze heel boos op me nu heb ik 3 weken geen telefoon en 1 week huisarrest. ligt dit aan mij der is een rede wrm ik het niet tegen mijn ouders zei dat ik niet mee wil. want mijn zus heeft t ook gezegd en me moeder zei toen dat ze haar in een jongeren huis ging plaatsen. ,ligt dit aan mij deze ruzie en straf zo ja wat moet ik dan nu doen?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Is er echt een nieuwe start nodig? Of is er een andere reden?

Je zou rustig tegen jou ouders kunnen zeggen wat je ervan vindt. En gewoon uitleggen waarom je niet weg wil. Ook wat je vindt van het aflezen van alle gesprekken. Volgens mij hebben kinderen ook gewoon recht op privacy. Als je het rustig doet, is het meest dat ouders ook rustig blijven.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat het wel best heftig dat je 3 weken geen telefoon hebt. En nog 1 week huisarrest. Alleen maar omdat je aangaf dat je niet mee wil. Ik weet niet op welke manier je het hebt gezegd natuurlijk. Dat maakt wel uit.

Veel succes!

Reputatie 1
Badge

Dankjewel voor je advies ik zal het proberen rustig tegen ze te zeggen :)

Vind straf persoonlijk te heftig voor wat jij hier verteld, maar weet niet wat er vooraf is gebeurd en hoe je band verder met ze is…

Maar ik zou zelf rustig in gesprek gaan en vragen hoe of wat en zelf uitleggen hoe jij je voelt en waarom je het niet hebt gevraagd/verteld.

Reageer