Vraag

respectvol nee zeggen?

  • 28 April 2023
  • 6 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

hoii, ik heb een beetje een gekke vraag

er zit een jongen in mijn klas die mij dus leuk vind ik vind hem niet leuk, eerder hebben mijn vriendinnen al gezegd dat ik hem niet leuk vind enzo. daarna vond hij mij niet meer leuk, maar hij zit wel gwn in de zelfde vrienden groep, nu appte hij mij gister of we konden afspreken oom ergens over te praten, mijn beste vriendin appte mij toen dat hij wilde praten over dat hij mij nog leuk vind

 hoe zeg ik nee zonder onze vriendschap te verpesten? 


6 reacties

Reputatie 4
Badge +3

hey! je kan bijv dit zeggen :

sorry *naam* maar ik voel me niet hetzelfde , het is heel lief van je enzo maar ik zie je liever als vriend. dus vind je het ook goed om gewoon vrienden te blijven?

Reputatie 7
Badge +17

Gewoon eerlijk zeggen dat je liever vrienden blijft. Ik zou het wel persoonlijk tegen hem zeggen en niet via de app.

Reputatie 7
Badge +9

Dit soort dingen zijn 100% beter om persoonlijk te zeggen. Je kan namelijk niet iemands emoties lezen door een schermpie (en nee emojis werken niet op die manier)

 

Dus dat hij zegt of jullie ergens over kunnen praten zou ik die kans nemen. Hij gaat waarschijnlijk over hebben dat hij gevoelens voor jou heeft, en dan kan je het hem uitleggen dat je niet verder wil dan vriendschap.

Reputatie 3
Badge +1

Ik zou inderdaad wel ingaan op zijn verzoek om het eens uit te praten. Dan is het daarna echt de wereld uit en is het voor beide duidelijk. Je wilt het graag op een fatsoenlijke en respectvolle manier duidelijk maken aan hem, dan is een berichtje inderdaad niet zo fraai en is het het beste om in te gaan op zijn vraag.

 

En het hoeft niet heel officieel ofzo he. Je kan ook voorstellen om bijvoorbeeld na school even samen op te fietsen en ff rustig plekje zoeken ofzo.

 

En hoe je het verder aanpakt hangt een beetje van jullie af en hoe jullie relatie nu is en hoe je die wilt houden. Je inderdaad uitleggen dat je wel mag in de context van jullie vriendengroep en je vrienden wilt blijven, (als je hem nu echt een vriend kan noemen), maar dat je verder niet meer gevoelens voor hem hebt.

 

En één ding scheelt al, hij weet al beetje wat hij kan verwachten, en dat hij de moed heeft om jou dan toch nog te vragen en het uit te praten, is wel bewonderingswaardig. Dat moet je echt respecteren en inderdaad netjes afhandelen, want dat is echt heel dapper.

Badge

heel erg bedankt voor jullie reacties! het heeft geholpen, hij dacht al dat ik hem niet leuk vind maar hij wilde het gewoon  uitleggen, hoe dan ook bedankt!!!

Reputatie 2
Badge +1

Zeg dat je het oké vind om met hem te praten zodat je het ook in persoon tegen hem kan zeggen, dat je hem als een goede vriend ziet maar dat het daar ook bij blijft en dat je hoopt dat hij dat kan respecteren maar ook dat je niet hoopt zijn gevoelens te kwetsen omdat jij wel veel om hem geeft op een vriendschappelijke manier.

Reageer