Vraag

relatie vertellen

  • 24 January 2021
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik heb nu 4 weken een relatie met men vriend. Lang is het niet maat ondanks dat wil ik het wel vertellen. Morgen komt hij weer en wouden we het vertellen aan mijn ouders. Mijn moeder zei opeens geen vieze dingen doen he ik vertrouw je erop. Nu durf ik het niet meer te zeggen omdat bang ben voor haar reactie.. ik weet niet of ik het nu mort zeggen of niet..

Wat denken jullie?

 

Groetjes 


3 reacties

Wat was de aanleiding dat je moeder dat zo plotseling zei. Was hij al een paar keer langs geweest ofzo?

Als hij vaker bij jullie over de vloer komt, lijkt het me lastig om het heel lang te ‘verbergen’. Er komt natuurlijk een moment dat ze er vragen over gaan stellen. Ik denk dat je dat voor moet zijn. Ik zou er dus niet te lang mee wachten. Maar je moet het ook niet groter maken dan dat het is.

Waarschijnlijk omdat men zus nooit een jongen in huis heeft. Maar ik ben wijs genoeg om te weten waar ik klaar voor ben en niet. Ik ben niet klaar voor seks of voorspel en dat wil ik ook nog niet. Tuurlijk we hebben gezoend maar meer niet. Ik ben al erg bang om het te vertellen aangezien ik eerder dan mijn zus ben maar ik wil het ook niet achter voor haar houden, hoe ze reageerde kwma onverwachts aan en aangezien ik het er moeilijk mee heb maakt dit het moeilijker. 

Je hebt voor jezelf dus al duidelijk dat je er voorlopig nog niet klaar voor bent. Misschien wordt het dan wel super persoonlijk (gênant) maar als je dat aan de moeder vertelt, stelt dat haar wellicht gerust. Dus dat zou je kunnen overwegen, hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe jullie thuis over deze onderwerpen praten en hoe je band is met je ma. 

Reageer